ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ivar

Cooper S regeert!!!

Kan me niet voorstellen dat je die voor blijft, bedoel alleen een een Clio 2,0 172 pk is van 0 naar 100 een fractie sneller (zelf geprobeerd :) ) maar die gozer zal wel niet harder gedurfd hebben :D
gille
Contacteer:

Mickael schreef:
gille (mountainbike) schreef:
Frank_16v(rmc) schreef:
Rudo schreef:
robclio16V schreef:Vandaag op de A2, zat zo'n lelijke mini Cooper S me ernstig te vervelen, de hele tijd plakken enzo...
Dus ik gaf eens gas, leek me wel leuk, hij kon me niet eens bijhouden, boven de 180 liep ik zelfs nog uit.
Dus hij kan niet rijden, of hij was bang om harder te gaan rijden. :lol:
Ik weet niet wat jij met jouw Clio eventueel gedaan hebt, maar een Cooper S heeft standaard een slordige 170pkŽs, dus echt langzaam zal die niet zijn. Hij is sneller dan een Clio RS, maar puur vanwege de iets betere wegligging van een RS wint die het op het cirquit van de Cooper S. (Stond een test in de Auto Kampioen laatst)
163 pk, 0-100 in7,4sec, top van 218, presteert ong. gelijk aan de clio16v. tussenacc. is wellicht beter.
clio rs bedoel je want een clio 16 v die dezelfde prestaties hebt moet ik nog tegenkomen
Als die van mij gemaakt is voor 3 november en nog niet verkocht is moet je maar ff met mij meerijden >-)
en dan een ritje met mij mee,maar pamper meebrengen ok.
Mickael

Mickael schreef:
Frank_16v(rmc) schreef:
Rudo schreef:
robclio16V schreef:Vandaag op de A2, zat zo'n lelijke mini Cooper S me ernstig te vervelen, de hele tijd plakken enzo...
Dus ik gaf eens gas, leek me wel leuk, hij kon me niet eens bijhouden, boven de 180 liep ik zelfs nog uit.
Ik weet niet wat jij met jouw Clio eventueel gedaan hebt, maar een Cooper S heeft standaard een slordige 170pkŽs, dus echt langzaam zal die niet zijn. Hij is sneller dan een Clio RS, maar puur vanwege de iets betere wegligging van een RS wint die het op het cirquit van de Cooper S. (Stond een test in de Auto Kampioen laatst)
163 pk, 0-100 in7,4sec, top van 218, presteert ong. gelijk aan de clio16v. tussenacc. is wellicht beter.
clio rs bedoel je want een clio 16 v die dezelfde prestaties hebt moet ik nog tegenkomen
Als die van mij gemaakt is voor 3 november en nog niet verkocht is moet je maar ff met mij meerijden >-)
Is goed afgesproken.

Ben wel benieuwd hoe een 21T rijd, lijkt mij een logge bak voor bochten werk, maar be benieuwd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waar kan ik me aanmelden!? :D
Mickael

Merijn schreef:Waar kan ik me aanmelden!? :D
Niet :lol:
gille
Contacteer:

Mickael schreef:
Mickael schreef:
Frank_16v(rmc) schreef:
Rudo schreef:
Is goed afgesproken.

Ben wel benieuwd hoe een 21T rijd, lijkt mij een logge bak voor bochten werk, maar be benieuwd.
die logge kun je ook dwars zetten hoor en van power heb ik geen gebrek.dat beetje rally ervaring komt wel van pas bij snel bochtenwerk.
[rsi]peerke

gisteren bij rotterdam,

ikke tegen een (oude) opel senator 3.0 i met twee jonge gassies

Zij haakten op een gegeven moment af, want ik bleef er gewoon achter plakken. Dat hadden ze niet verwacht van een cliootje (RSI)
hitman

Matijs schreef:Volgens mij is dit de Audi badge voor snelheid:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/rs6_03.jpg[/img]
RS6 >-) :p >-) :p >-) :p >-)

deze wagen is dus bij ons op het werk al eens verkocht en jaja ik heb erin gereden.
deze klant wou hem zo"gewoon" mogelijk maken en had alle chromen lijsten(en de spiegels)in kleur laten spuiten. wel zaten er 19" velgen onder(standaard is 18" kleiner kan ook niet i.v.m. grote remmen)wel heeft de klant hem laten tunen tot 503pk met een top van nu 308km/u 8) .
het is dus een echt monster en het rijd super(schakelen aan het stuur zoals een f1 wagen)

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Zeker mooier dan een vw
Anonymous

P@TB@D schreef:Zeker mooier dan een vw
das een ding wat zeker is.
Paanz

Ik heb de hoop op een snelle auto maar een beetje opgegeven sind ik een motor heb.

McLaren F1 (1994) 627bhp 11.1s @138mph

YZF750R 120pk 10,6s 209 km/h
:)

heeft wel niet met renault te maken maar ik weet gewoon dat ik em eruit rij op de kwart mile (daarna natuurlijk ook niet meer, maar dat hoeft ook niet binnen de bebouwde kom :D )
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
[rsi]peerke

+ dat de snelheidssensatie op de motorfiets veel heftiger is (rijwind, geluid e.d.)
Marcel B.

Vandaag op de snelweg, reden we met z'n drieen, een maza 323f... ouwe bak al met een flinke uitlaat, en een peugeot 106 GTi.
Die mazda liet het al snel afweten, maar die 106 ging echt hard! Reed gewoon een stukje bij me weg.
Dat hoort toch eigenlijk niet?
Don't walk the grass... smoke it
Rudo

Paanz schreef:Ik heb de hoop op een snelle auto maar een beetje opgegeven sind ik een motor heb.

McLaren F1 (1994) 627bhp 11.1s @138mph

YZF750R 120pk 10,6s 209 km/h
:)

heeft wel niet met renault te maken maar ik weet gewoon dat ik em eruit rij op de kwart mile (daarna natuurlijk ook niet meer, maar dat hoeft ook niet binnen de bebouwde kom :D )
Ik snap dat nooit: mensen die een motor met een auto gaan vergelijken. Natuurlijk is een motor sneller. Je hebt ook vaak van die motorrijders die je dan minachtend aankijken met een blik van "ik ben veel sneller dan jij", alsof ik iets anders zou denken.
Paanz

Rudo schreef: Ik snap dat nooit: mensen die een motor met een auto gaan vergelijken. Natuurlijk is een motor sneller. Je hebt ook vaak van die motorrijders die je dan minachtend aankijken met een blik van "ik ben veel sneller dan jij", alsof ik iets anders zou denken.
Mmmm, als ik je tegen kom dan zwaai ik hoor

En als je goed gelezen hebt staat er ook dat ik de hoop op een snelle auto een beetje opgegeven heb.

Auto's en motoren zijn niet te vergelijken, alleen is het wel zo dat je op een motor van een paar duizend piek een auto van vele tonnen voor kan blijven :wink:

bijvoorbeeld toenet: heel de tijd in de file gestaan met de auto, ff nog de motor uit de schuur. En dan gaat het absoluut niet om zo keihard te gaan rijden, maar gewoon af en toe is een paar tikkies terug en dan het gevoel dat je onderhand afgeschoten wordt, of effe een paar bochtjes pakken, das echt wel lekker.
Wat ik wel meemaak, en dat vind ik wel tof: De meeste motorrijders zwaaien naar elkaar, dat kun je van automobilisten niet echt zeggen. (gezien de andere topics)
Steven
Car: M536

Keej beetje ontopic:

R5GTT vs. Astra GSi 16v
Inlopen :)

R5GTT vs. Civic met crx dohc-blok (124 pk std.)
Lekker zwaaien :)

Hijs toch best snel deze GT...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Je hebt ook vaak van die motorrijders die je dan minachtend aankijken met een blik van "ik ben veel sneller dan jij", alsof ik iets anders zou denken.
ik kijk ze in de regen altijd lekker aan
ik zit lekker droog nanananananaaaaaaaaah
soms ook wel ff raampje omlaag "lekker weertje he"
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Marcel dLC

sadist :D >-)
Paanz

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
:lol:
Motorrijder met 35 graden: "snap niet dat je zo jaloers kijkt. Ik heb ook geen airco hoor"

Maar ok, kga een beetje offtopic geloof ik
RO 16v

Steven (Fiets) schreef:Keej beetje ontopic:

R5GTT vs. Civic met crx dohc-blok (124 pk std.)
Lekker zwaaien :)
Zaten er soms lekkere wijven in. :p
Xedrah

R5GTT vs. Astra GSi 16v

Heb je de turbodruk omhoog?
RickGT TURBO
Contacteer:

Rudo schreef: Ik snap dat nooit: mensen die een motor met een auto gaan vergelijken. Natuurlijk is een motor sneller. Je hebt ook vaak van die motorrijders die je dan minachtend aankijken met een blik van "ik ben veel sneller dan jij", alsof ik iets anders zou denken.
Heb je wle eens een motor met een Turbo zien weg trekken...
Wauw.......

Ik heb wel eens gehad. Dat ik achter een motor stond en hij vol optrekken en ik hem redelijk kon bijhouden. (dus niet een super snelle motor :) ) Toen draaide hij zich om toen we 130 reden en kwam er een duimpie omhoog van hem.
Lache is dat.
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Contacteer:

Afgelopen Zondag.

Seat Ibiza vs R5 GTT.
Seat Ibiza verloren, zat op 150 Km/h, ik zat toen al op 200 + Km/H.

Later natuurlijk wel doordat ik moest wachten op andere auto's klem gereden met schade door hem... maar ja... ik was wel lekker sneller.. :D
Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Xedrah schreef:

R5GTT vs. Astra GSi 16v

Heb je de turbodruk omhoog?
Pietsie, maar nog geen 0.9 bar, denk iets van 0.8/0.85 :)
Peter @ Malta
Contacteer:

Over appels en peren (auto's en motoren) vergelijken gesproken: laatst hadden ze tijdens de vliegshow hier een race tussen een beperkte oplage Ferrari F50 (opgevoerd naar 660 PK) en een Nederlandse F-16.

Ik was er zelf niet bij, maar volgens de krant waren beiden even snel (zal wel een kwart mijl zijn geweest), hoewel een vriend van mij dacht dat de Ferrari sneller was.

- Peter
RO 16v

Peter @ Malta schreef:Over appels en peren (auto's en motoren) vergelijken gesproken: laatst hadden ze tijdens de vliegshow hier een race tussen een beperkte oplage Ferrari F50 (opgevoerd naar 660 PK) en een Nederlandse F-16.

Ik was er zelf niet bij, maar volgens de krant waren beiden even snel (zal wel een kwart mijl zijn geweest), hoewel een vriend van mij dacht dat de Ferrari sneller was.

- Peter
Zo'n soort verglijking hebben ze in Engeland ook een keer gedaan alleen dan met een Hornet en een Austin Martin Vantage 600 (5.9 v8 twin supercharger). >-)
Vanuit stilstand wegtrekken en de Hornet passeerde de Austin pas bij 160 miles per uur maar toen was de Hornet al vrij van de grond.
Rudo

Paanz schreef:
Motorrijder met 35 graden: "snap niet dat je zo jaloers kijkt. Ik heb ook geen airco hoor"

Ik vraag me dan af hoe jij met 35 graden op je motor zit, waarschijnlijk niet met een leren pak, want dat is echt geen pretje als je voor het stoplicht staat.
Met een korte broek + t-shirt? :)
maurice

Toevallig kan ik je nu van harte aanraden om toch maar een motot-pak aan te trekken. Maakt niet uit hoe warm het is of hoe lang je gaat rijden, asfalt geeft niet mee en mn schaafwonden zijn na 5 weken nog steeds niet dicht.
Paanz

Rudo schreef:
Paanz schreef:

Ik vraag me dan af hoe jij met 35 graden op je motor zit, waarschijnlijk niet met een leren pak, want dat is echt geen pretje als je voor het stoplicht staat.
Met een korte broek + t-shirt? :)
Mwah, langebroek & t-shirt :D

Je moet idd niet stil gaan staan met een leren pak aan, maar met de auto sta je in de rij. met de motor kan je vaak naar voren rijden bij een stoplicht. :wink:
gille
Contacteer:

maurice schreef:Toevallig kan ik je nu van harte aanraden om toch maar een motot-pak aan te trekken. Maakt niet uit hoe warm het is of hoe lang je gaat rijden, asfalt geeft niet mee en mn schaafwonden zijn na 5 weken nog steeds niet dicht.
de mijn na 2weken wel en ik had een motorpak aanmaar geen handschoenen
1 les rijd nooit zonder pak aan zelfs nie in de zomer
Troj

Van de week weer gelachen, een knakker in een Swift sedan 1.6 dacht toch echt wel te winnen van een GTTtje. Dus niet, wel een 10 voor uithoudingsvermogen, want hij bleef het proberen :lol: :lol:
Life is too short to not enjoy :)
maurice

Ik heb mn lesje nu ook wel geleerd.....Het is erg leuk om in trui+spijkerbroek rond te scheuren, maar dit hoef ik echt niet nog een keer mee te maken.
hitman

heb me net kapot gelachen:
stond voor het stoplicht en wat komt er naast me staan: een plizie wagen(met,jawel 2 plizie agenten :wink: )kijken mijn auto dus even aan.
groen,ik trek toch lekker weg(hoor iedereen al zeggen:met een 1.1 zeker)en rijd rustig bij oom agent weg.waarna hij me dus gewoon door ons hel dorp heeft nagereden,want ik reed gewoon door kijken hoe lang ie achter me bleef rijden :D :D .komt er opeens een halfgare idioot recht op me afrijden en schrikt(denk ik)wakker en gaat weer naar zijn rijbaan.waarnaar oom agent als een dolle hem achter nagaat en mij lekker rustig laat verder tuffen :D :D

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Bart V

Vandaag op de terugweg vanaf de meern reed ik op de snelweg en kwamen we een volvo 940 tegen. 2 wijze gastjes erin (vast de bak van pa) Even later bij de afrit kwamen ze weer tegen bij het stoplicht, en zag ik dat het een 2.4 20V was. Ik stond er naast en beide stonden we vooraan. Die gast kijken naar mijn bak met de blik: wehehe zal jou standaard renaultje er wel effe uitboeken, en ook zijn bijrijder had een lach op zn gezicht. GROEN In zn 1 gelijk op, in zn 2 ikke halve meter voor, in zn 3 liep ik weg, en was ik dus gewoon sneller :-D :-D. Bij de 100 weer vol in de ankers voor het volgende stoplicht waar hij achter me stond. Het was een waardige verliezer want hij stak zn duim op :wink:

Greetz
Remco_Rs
Contacteer:

zo net eff tegen een vriend van me geracet,,hij in een Peug 205 gti en ik een 5 gtt,,,uiterraard had ik gewonnen ,maar ik vond dat die gti me flink bij kon houden
Gesloten