Nou, ik heb mijn blok bijna weer zover dat ie in de auto kan.
Maar nu vroeg ik me af:
De motor heeft lange tijd stilgestaan, een jaar of 2. Er is toen na revisie een nieuwe distributieriem op gekomen. Maar is het nu slim om een nieuwe riem erop te leggen, omdat ie lange tijd in 1 stand heeft gestaan? kan ie daardoor knappen?
groeten
Distributieriem
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
zou zeggen zie boven.
En wat kost dat nu zoŽn riempje? Zou mijn "nieuwe" blok toch niet willen riskeren op een riempje van €50 max.
Better safe than sorry.
Gr. Frits
En wat kost dat nu zoŽn riempje? Zou mijn "nieuwe" blok toch niet willen riskeren op een riempje van €50 max.
Better safe than sorry.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
kheb vandaag nog een riem gekocht (voor een clio 1.4 RT) en was 53 euro kwijt en dat zou ik otch echt WEL er aan uitgeven hoor! anders staat jou auto net als de meine over een tijdje zonder motor bij je voor de deur 

wees daar heel verzichtig mee gerjan.niet elke motor/fabrikant heeft de zelfde onderhouds interval van een distributie riem. sommige auto's moet de riem al bij 60.000 vervangen worden.gerjan schreef:Bij mij weten is het altijd na 5 jaar en na 80 a 90duizend kilometer. Voor de veiligheid zal ik het eigenlijk zelf wel doen.

veel succes
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
nog ff de bruto prijzen: dist.riem:62,03 euro
spanrol:41,75 euro en een (eventuele)omlooprol:76,86 euro. heb je alvast een idicatie van hoe en wat het kost
succes
spanrol:41,75 euro en een (eventuele)omlooprol:76,86 euro. heb je alvast een idicatie van hoe en wat het kost
succes
mijn clio zegt pssssjjt
Ok juist ja jullie hebben gelijk. vervangen dat ding dus.
Maar hoezo ook die rol?
En kan iemand me vertellen hoe dat werkt, die distributieriem vervangen? moet je werken met die merktekens neem ik aan, maar hoe? en hoe haal ik die riem eraf en hoe doe ik em er weer op?
Maar hoezo ook die rol?
En kan iemand me vertellen hoe dat werkt, die distributieriem vervangen? moet je werken met die merktekens neem ik aan, maar hoe? en hoe haal ik die riem eraf en hoe doe ik em er weer op?
-
- Contacteer:
Op de doos van je riem staat een tekening met waar de merktekeningetjes moeten staan om hem goed te hebben. en de rol vervangen omdat hji anders vast kan gaan zitten en dan sleept je riem dus over een stilstaande rol en dan is het een paar kilometer en dan ligt je riem nog aan stukken
Ik zou zeggen elke 50.000 km weet je zeker dat je goed zit. Ik vertrouw die fabrieksopgaven nooit zo, bij mij gaat er elk jaar een nieuwe op (30.000 km), zoals net gezegd better safe than sorry!hitman schreef:wees daar heel verzichtig mee gerjan.niet elke motor/fabrikant heeft de zelfde onderhouds interval van een distributie riem. sommige auto's moet de riem al bij 60.000 vervangen worden.gerjan schreef:Bij mij weten is het altijd na 5 jaar en na 80 a 90duizend kilometer. Voor de veiligheid zal ik het eigenlijk zelf wel doen.
oke weer ff ontopic: als je je blok er toch nog uit hebt liggen,neem dan ff die moeite om die riem en spanrol(eventueel omlooprollen) te vervangen.2jaar is niet zo'n lange tijd,maar je moet de riemspanning toch controleren en dan is het niet zoveel werk om hem ff te vervangen.
veel succes
tom
tussen de oliepompriemwiel en de spanrol moet met ongeveer een kilo druk worden geduwd tegen de riem, dan moet er tussen de nokkenasreimwielen 3mm doorbuiging zijn, getolereerd met een halve plus en min......succes!