[GTT] temp laag

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

te heet, te koud, wat is het nou? nou begrijp ik het helemaal niet meer...
Immer wieder die verdammte Holländer
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Steven (Fiets) schreef: Als ie stuk is blijft ie dicht --> hoge temperatuur.

Hij kan ook stuk zijn en open blijven staan, en dan komt hij niet op temperatuur.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

voor de duidelijkheid, hij was te warm in de zomer. Toen heb ik mijn radiateur vervangen en nieuwe koelvloeistof erin gedaan. Daarna was alles goed (temp normaal op 1e streepje). Nu het echter wat kouder begint te worden komt de temp tussen nul en het 1e streepje (op de helft) en dat vind ik een beetje laag bij normaal rijden (verwarming blijft dan ook een beetje koud).

Was dus even gaan experimenteren met plexiglas.

25cm. afdekken = Iets te warm, hij loopt niet warm, maar temp loopt in de stad iets te hoog op naar mijn zin.

16 cm. = bijna goed. Temp komt bij normaal rijden iets boven het 1e streepje.

10cm = nog niet geprobeerd.

zoals jullie dus zien ben ik een beetje aan experimenteren gegaan met plexiglas en daar zijn dit de uitkomsten van. De plaatjes heb ik even breeb gemaakt als de rad. zelf.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat kost een standaard thermostaat voor een GTT (bij reno). Als dat nou niet zoveel is dan haal ik van de week even een nieuwe en weet ik zeker dat ie goed is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

10 euro, of zo? Niet erg duur in ieder geval!
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ik ga er morgen 1 halen. Hopelijk een 74 graden van een reno 4. Als ze die hebben, anders een 75 graden thermostaat.

Ik zal morgen ff posten wat dat koste. Maar ik denk niet meer dan €15,- , hoop ik :D

Edit: onder de €15,- dus. :)
He! nu is die weer rood.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik moet juist eerder een hogere als standaard hebben. Dat ding dat koelt als een tierelier op het moment
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ja dat is weer is wat anders heh. :)
He! nu is die weer rood.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij ben jij de eerste GTT-rijder met dit soort problemen! :D
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Volgens mij rijdt hij gewoon te truttig, zodat hij niet warm kan worden. :D :p :lol:
He! nu is die weer rood.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Merijn schreef:Volgens mij ben jij de eerste GTT-rijder met dit soort problemen! :D
volgens mij ook Merijn. Maar ik verrek gewoon van de kou op deze manier. Komt echt alleen koude lucht (zo laag blijft de temp). Of ik moet constant 180+ gaan rijden, maar dat is best moeilijk in de stad :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vreemd, man... Grote kans dat het met een goed werkende thermostaat wel in orde is, want anders wil ik wel eens weten hoe jij je blokkie zo 'lekker' koel houd! De mijne loopt eerder heet dan koud!

Succes ermee, man...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

even voor de duidelijkheid. De thermostaat is toch dat ding dat in de slang zit tussen je waterpomp en de bovenkant van je radiateur????? Hij zit dan bijna tegen de waterpomp aan en word met een slangenklem van buiten op zijn plaatse gehouden (je ziet bij de waterpomp twee slangenklemmen naast elkaar zitten).



<< Kunnen die dingen niet tegen koelsysteem reiniger ofzo????? Dat heb ik namelijk toen ook gebruikt>>
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Tom schreef:even voor de duidelijkheid. De thermostaat is toch dat ding dat in de slang zit tussen je waterpomp en de bovenkant van je radiateur????? Hij zit dan bijna tegen de waterpomp aan en word met een slangenklem van buiten op zijn plaatse gehouden (je ziet bij de waterpomp twee slangenklemmen naast elkaar zitten).
klopt
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zal morgen of overmorgen eens even langs gaan bij reno. Wat was de temp. ook alweer van een STANDAARD GTT THERMOSTAAT??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo uit mijn hoofd zeg ik 83 graden...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

84
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ook goed! ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

kijken wie het eerst bingo roept :p

ik heb er trouwens nog 2 achterin me auto liggen, voor de sier ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zal wel mooi staan :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

KIEN! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je moet Bingo roepen :lol: :lol: :D :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

even de stappen bij het vervangen bij een thermostaat. Ik denk dat het zo moet maar als het niet zo is dan hoor ik het graag:


- klemmen loshalen bij waterpomp (loopt dan koelvloeistof uit)
- oude thermostaat eruit
- nieuwe erin
- klemmen weer vast maken
- koelwater bijvullen
- ontluchten

klopt dit ?????
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ben net even bij reno geweest en volgens mij is het toch 83 graden (volgens de computer van reno). Ze hadden ook 86 voor de GTT en nog een koelere maar ik heb 83 genomen. Die hadden ze alleen niet op voorraad dus moet ik hem morgen even ophalen. Kosten : ongeveer 25€
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Had ik toch gelijk! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

behalve met de prijs :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Hadden ze geen 74/75 graden themostaat dan?

Ik ga nu ook ff naar reno. als ze het daar niet hebben dan bestel ik het wel bij bbtuning.
He! nu is die weer rood.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

weet niet ofdat ze die hadden, maar aangezien ik die ook niet wil hebben ging mijn interesse daar ook niet naar uit.

De mijne wordt op het moment namelijk niet te warm maar koelt juist een beetje te veel. Ik twijfel echter een beetje ofdat mijn thermostaat nog wel goed werkt en daarom wil ik gewoon een standaard terug
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ohja op die manier.

Ik ben net bij reno langs geweest, maar de onderdelen-service was al dicht :( , die werken maar van 8-17. en ik ook. dus dat werkt niet.
dan maar via internet bestellen.

Zou een 75 gr veel verschillen van een 74 gr.? of alleen die ene graad?
He! nu is die weer rood.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

_Martijn_ schreef:Ohja op die manier.

Ik ben net bij reno langs geweest, maar de onderdelen-service was al dicht :( , die werken maar van 8-17. en ik ook. dus dat werkt niet.
dan maar via internet bestellen.

Zou een 75 gr veel verschillen van een 74 gr.? of alleen die ene graad?
nee man! bestel nou gewoon bij de onderdelenboer.... hoeft niet eens bij de dealer, kost nog geen 10 euro!! als je wil kan ik het zelfs nog wel doen.
Immer wieder die verdammte Holländer
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

-Ray- schreef:als je wil kan ik het zelfs nog wel doen.
Dank u :)
He! nu is die weer rood.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

kost wel onderdelen+een grote milkshake aardbei, of een grote cappucino, ligt een beetje aan de buitentemperatuur ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

ja lijkt me prima, en ik gok op een warme cappucino :D
He! nu is die weer rood.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo, heb net die nieuwe thermostaat opgehaald (83gr) en wilde hem er in zetten alleen de koelvloeistof was nog aan de warme kant dus ik wacht nog even een half uurtje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo, hij zit erin en heb net even een km of 50 gereden. Hij komt nu veel sneller op temp en blijft zeer constant. De temp staat nu tussen het 1 en 2e streepje en alleen bij lang stationair (meer als een paar minuten) loopt de temp langzaam naar het tweede en dan slaat de fan aan. Ook op de snelweg bij stevig doorrijden, dus harder dan 150-160 loopt de temp niet op maar word hij eerder wat koeler!!!!

De oude thermostaat bleef dus volgens mij open staan (was ook een 83 overigens en dat is dus standaard!!) en zodoende koelde hij te hard. Ik heb de oude eens geod bekeken en kon ook wel een kiertje ontdekken wat er bij de nieuwe niet zat. Eruit halen was overigens een eitje. Even met de schroevendraaier erlangs om het randje los te maken en hij ging er zo uit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie