[GTT] temp laag
te heet, te koud, wat is het nou? nou begrijp ik het helemaal niet meer...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
voor de duidelijkheid, hij was te warm in de zomer. Toen heb ik mijn radiateur vervangen en nieuwe koelvloeistof erin gedaan. Daarna was alles goed (temp normaal op 1e streepje). Nu het echter wat kouder begint te worden komt de temp tussen nul en het 1e streepje (op de helft) en dat vind ik een beetje laag bij normaal rijden (verwarming blijft dan ook een beetje koud).
Was dus even gaan experimenteren met plexiglas.
25cm. afdekken = Iets te warm, hij loopt niet warm, maar temp loopt in de stad iets te hoog op naar mijn zin.
16 cm. = bijna goed. Temp komt bij normaal rijden iets boven het 1e streepje.
10cm = nog niet geprobeerd.
zoals jullie dus zien ben ik een beetje aan experimenteren gegaan met plexiglas en daar zijn dit de uitkomsten van. De plaatjes heb ik even breeb gemaakt als de rad. zelf.
Was dus even gaan experimenteren met plexiglas.
25cm. afdekken = Iets te warm, hij loopt niet warm, maar temp loopt in de stad iets te hoog op naar mijn zin.
16 cm. = bijna goed. Temp komt bij normaal rijden iets boven het 1e streepje.
10cm = nog niet geprobeerd.
zoals jullie dus zien ben ik een beetje aan experimenteren gegaan met plexiglas en daar zijn dit de uitkomsten van. De plaatjes heb ik even breeb gemaakt als de rad. zelf.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik ga er morgen 1 halen. Hopelijk een 74 graden van een reno 4. Als ze die hebben, anders een 75 graden thermostaat.
Ik zal morgen ff posten wat dat koste. Maar ik denk niet meer dan 15,- , hoop ik
Edit: onder de 15,- dus.
Ik zal morgen ff posten wat dat koste. Maar ik denk niet meer dan 15,- , hoop ik

Edit: onder de 15,- dus.

He! nu is die weer rood.
Ja dat is weer is wat anders heh. 

He! nu is die weer rood.
Volgens mij rijdt hij gewoon te truttig, zodat hij niet warm kan worden.




He! nu is die weer rood.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
volgens mij ook Merijn. Maar ik verrek gewoon van de kou op deze manier. Komt echt alleen koude lucht (zo laag blijft de temp). Of ik moet constant 180+ gaan rijden, maar dat is best moeilijk in de stadMerijn schreef:Volgens mij ben jij de eerste GTT-rijder met dit soort problemen!

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Vreemd, man... Grote kans dat het met een goed werkende thermostaat wel in orde is, want anders wil ik wel eens weten hoe jij je blokkie zo 'lekker' koel houd! De mijne loopt eerder heet dan koud!
Succes ermee, man...
Succes ermee, man...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
even voor de duidelijkheid. De thermostaat is toch dat ding dat in de slang zit tussen je waterpomp en de bovenkant van je radiateur????? Hij zit dan bijna tegen de waterpomp aan en word met een slangenklem van buiten op zijn plaatse gehouden (je ziet bij de waterpomp twee slangenklemmen naast elkaar zitten).
<< Kunnen die dingen niet tegen koelsysteem reiniger ofzo????? Dat heb ik namelijk toen ook gebruikt>>
<< Kunnen die dingen niet tegen koelsysteem reiniger ofzo????? Dat heb ik namelijk toen ook gebruikt>>
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kloptTom schreef:even voor de duidelijkheid. De thermostaat is toch dat ding dat in de slang zit tussen je waterpomp en de bovenkant van je radiateur????? Hij zit dan bijna tegen de waterpomp aan en word met een slangenklem van buiten op zijn plaatse gehouden (je ziet bij de waterpomp twee slangenklemmen naast elkaar zitten).
Immer wieder die verdammte Holländer
84
Immer wieder die verdammte Holländer
kijken wie het eerst bingo roept 
ik heb er trouwens nog 2 achterin me auto liggen, voor de sier

ik heb er trouwens nog 2 achterin me auto liggen, voor de sier

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
even de stappen bij het vervangen bij een thermostaat. Ik denk dat het zo moet maar als het niet zo is dan hoor ik het graag:
- klemmen loshalen bij waterpomp (loopt dan koelvloeistof uit)
- oude thermostaat eruit
- nieuwe erin
- klemmen weer vast maken
- koelwater bijvullen
- ontluchten
klopt dit ?????
- klemmen loshalen bij waterpomp (loopt dan koelvloeistof uit)
- oude thermostaat eruit
- nieuwe erin
- klemmen weer vast maken
- koelwater bijvullen
- ontluchten
klopt dit ?????
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ben net even bij reno geweest en volgens mij is het toch 83 graden (volgens de computer van reno). Ze hadden ook 86 voor de GTT en nog een koelere maar ik heb 83 genomen. Die hadden ze alleen niet op voorraad dus moet ik hem morgen even ophalen. Kosten : ongeveer 25
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hadden ze geen 74/75 graden themostaat dan?
Ik ga nu ook ff naar reno. als ze het daar niet hebben dan bestel ik het wel bij bbtuning.
Ik ga nu ook ff naar reno. als ze het daar niet hebben dan bestel ik het wel bij bbtuning.
He! nu is die weer rood.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
weet niet ofdat ze die hadden, maar aangezien ik die ook niet wil hebben ging mijn interesse daar ook niet naar uit.
De mijne wordt op het moment namelijk niet te warm maar koelt juist een beetje te veel. Ik twijfel echter een beetje ofdat mijn thermostaat nog wel goed werkt en daarom wil ik gewoon een standaard terug
De mijne wordt op het moment namelijk niet te warm maar koelt juist een beetje te veel. Ik twijfel echter een beetje ofdat mijn thermostaat nog wel goed werkt en daarom wil ik gewoon een standaard terug
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ohja op die manier.
Ik ben net bij reno langs geweest, maar de onderdelen-service was al dicht
, die werken maar van 8-17. en ik ook. dus dat werkt niet.
dan maar via internet bestellen.
Zou een 75 gr veel verschillen van een 74 gr.? of alleen die ene graad?
Ik ben net bij reno langs geweest, maar de onderdelen-service was al dicht

dan maar via internet bestellen.
Zou een 75 gr veel verschillen van een 74 gr.? of alleen die ene graad?
He! nu is die weer rood.
nee man! bestel nou gewoon bij de onderdelenboer.... hoeft niet eens bij de dealer, kost nog geen 10 euro!! als je wil kan ik het zelfs nog wel doen._Martijn_ schreef:Ohja op die manier.
Ik ben net bij reno langs geweest, maar de onderdelen-service was al dicht, die werken maar van 8-17. en ik ook. dus dat werkt niet.
dan maar via internet bestellen.
Zou een 75 gr veel verschillen van een 74 gr.? of alleen die ene graad?
Immer wieder die verdammte Holländer
Dank u-Ray- schreef:als je wil kan ik het zelfs nog wel doen.

He! nu is die weer rood.
kost wel onderdelen+een grote milkshake aardbei, of een grote cappucino, ligt een beetje aan de buitentemperatuur 

Immer wieder die verdammte Holländer
ja lijkt me prima, en ik gok op een warme cappucino 

He! nu is die weer rood.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zo, hij zit erin en heb net even een km of 50 gereden. Hij komt nu veel sneller op temp en blijft zeer constant. De temp staat nu tussen het 1 en 2e streepje en alleen bij lang stationair (meer als een paar minuten) loopt de temp langzaam naar het tweede en dan slaat de fan aan. Ook op de snelweg bij stevig doorrijden, dus harder dan 150-160 loopt de temp niet op maar word hij eerder wat koeler!!!!
De oude thermostaat bleef dus volgens mij open staan (was ook een 83 overigens en dat is dus standaard!!) en zodoende koelde hij te hard. Ik heb de oude eens geod bekeken en kon ook wel een kiertje ontdekken wat er bij de nieuwe niet zat. Eruit halen was overigens een eitje. Even met de schroevendraaier erlangs om het randje los te maken en hij ging er zo uit
De oude thermostaat bleef dus volgens mij open staan (was ook een 83 overigens en dat is dus standaard!!) en zodoende koelde hij te hard. Ik heb de oude eens geod bekeken en kon ook wel een kiertje ontdekken wat er bij de nieuwe niet zat. Eruit halen was overigens een eitje. Even met de schroevendraaier erlangs om het randje los te maken en hij ging er zo uit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams