value for money tuning

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.

Doel is natuurlijk meer vermogen, en een betere driveability.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Voor echt veel pk's moet je grote aanpassingen gaan doen, en ik neem aan dat je dat niet ziet zitten.

Ik zou als ik jou was de 'usual' stuff doen, die er ook leuker uitziet en leuker geluid geeft. Dus:

Open luchtfiltertje en een sportuitlaat

Het zal niet veel schelen, maar ja... Tuning is duur! :(
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.

Doel is natuurlijk meer vermogen, en een betere driveability.
inruilen voor een 16V

klinkt afgezaagd, maar is absoluut de meeste PK's per uitgegeven gulden.
there is no spoon.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

de meeste pret zit in de kop.
Ook uit een 8v moet wel een hoop te halen zijn hoor. Dus kop d'r af, en samen met een zak met munten inleveren bij een tunert. Succes verzekerd.
rev it like a rental
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Menno schreef:de meeste pret zit in de kop.
aka tussen de oren.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Tijn schreef:
[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.

Doel is natuurlijk meer vermogen, en een betere driveability.
inruilen voor een 16V

klinkt afgezaagd, maar is absoluut de meeste PK's per uitgegeven gulden.
das niet waar tijn
een 1800 8v met goeie nokkenas en goeie chip kan veel sneller zijn als de 16v vooral koppel is hoger
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Tijn schreef:
[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.

Doel is natuurlijk meer vermogen, en een betere driveability.
inruilen voor een 16V

klinkt afgezaagd, maar is absoluut de meeste PK's per uitgegeven gulden.
das niet waar tijn
een 1800 8v met goeie nokkenas en goeie chip kan veel sneller zijn als de 16v vooral koppel is hoger

Als jij dat denkt... :D
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

speedline schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Tijn schreef:
[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.

Doel is natuurlijk meer vermogen, en een betere driveability.
inruilen voor een 16V

klinkt afgezaagd, maar is absoluut de meeste PK's per uitgegeven gulden.
das niet waar tijn
een 1800 8v met goeie nokkenas en goeie chip kan veel sneller zijn als de 16v vooral koppel is hoger

Als jij dat denkt... :D
wat kan er met een 2.0 8v turbo met de kop gedaan worden voor ja inruil in munten????????
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

gille (mountainbike) schreef:
speedline schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Tijn schreef:
[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.

Doel is natuurlijk meer vermogen, en een betere driveability.
inruilen voor een 16V

klinkt afgezaagd, maar is absoluut de meeste PK's per uitgegeven gulden.
das niet waar tijn
een 1800 8v met goeie nokkenas en goeie chip kan veel sneller zijn als de 16v vooral koppel is hoger

Als jij dat denkt... :D
wat kan er met een 2.0 8v turbo met de kop gedaan worden voor ja inruil in munten????????
Misschien flowen en kleppen onder andere hoek laten slijpen????
Anonymous

GEwoon een 16v of een williams kopen. Heb je toch een veel betere basis dan het rsi-tje. Ook qua remmerij enz is een 16v/williams al veel verder. Williams is qua koppel ook super, al bij lage toeren veel koppel.

Volgens mij gegevens boekie heeft de rsi 80kw, de 16v heeft er 100. In pk's dus 109 tegen 137. Das al een aanzienlijk verschil. Williams heeft er dus 150. Ok bij de 16v is het koppel wat later beschikbaar maar met andere nokkenassen kun je het meer naar middengebeid krijgen. Mbt de williams, das niet te vergelijken met een 1800 16v. Dat ding heeft onderin ook al gigantische trekkracht. Daar komt bij dat er gewoon veel meer 16v's en williamsen zijn en daardoor dus ook veel meer mogelijkheden zijn om tuningsgebied.

Of koop een williams of koop een tweeliter blok, zou ik zeggen.
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

dat koppie aanpassen.........

Wie kan ik hier het beste voor bellen, en zijn er mensen op 't forum die hier misschien ervaring mee hebben???
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Het eerste adres op het lijstje is meestal dhr. Achterberg. Daar hebben een aantal mensen hier wel ervaring mee, hoewel niet met een RSi geloof ik.
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

[rsi]peerke schreef:dat koppie aanpassen.........

Wie kan ik hier het beste voor bellen, en zijn er mensen op 't forum die hier misschien ervaring mee hebben???
Speed-center geldermalsen.

Is een lul van een vent, maar levert echt goed werk af.

Hij tuned ook de clio's van het DTCC.

En is een stuk goedkoper dan Achterberg
Anonymous

[rsi]peerke schreef:dat koppie aanpassen.........

Wie kan ik hier het beste voor bellen, en zijn er mensen op 't forum die hier misschien ervaring mee hebben???
Voor een kop aanpassen ben je ong 1100 euro kwijt, schat ik. Zeker met andere nokkenas. Voor dat geld heb je een gebruikt 16v blok erin hangen. :p Heb je direct min 25 pk meer, wat je met het bewerken van de kop niet gaat halen. Probleem is dat als je de kop gaat bewerken je ook je uitlaatsysteem aan moet gaan passen, luchtfilter en chip, om het maximale rendement van de kopbewerking eruit te kunnen halen. Maw het wordt meer dan 1100 euro.

Kijk eens goed rond op internet, probeer een achterschade 16v te kopen. Dingen kosten dan max 1000-1500 euro. Motorische gedeelte heb je dan incl bak en ophanging, je zet het zaakje over, restant verkoop je en klaar is rsi-peerke weer. per saldo ben je dan echt heel weinig kwijt, de spullen die je nl over hebt kun je gemakkelijk weer kwijt.
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

voor iemand als jij is dat misschien even makkelijk gezegd als gedaan, maar ik ben zeer a-technisch, en ik zal dat dus allemaal moeten uitbesteden.

Ik vraag me af of ik dan aan het eind van de rit wel zo goedkoop uit ben

Desalniettemin bedankt
Anonymous

Is ook wel weer zo. Kan het ook niet allemaal zelf, heb derhalve een beunhaas die me helpt. Desalniettemin is kost het bewerken van die kop incl delen ook erg veel geld. Ik zou het gewoon eens op een rijtje zetten qua kosten en qua winst. Een heel groot deel van je aanschaf verdien je weer terug met verkoop van delen die je niet gebruikt. Vervolgens ben qua onderdelen wel klaar en ben je alleen nog arbeidsloon kwijt. Motor overzetten kost je ong 500 euro bij achterberg. Kan dus ook goedkoper.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Matijs schreef:Het eerste adres op het lijstje is meestal dhr. Achterberg. Daar hebben een aantal mensen hier wel ervaring mee, hoewel niet met een RSi geloof ik.
De naam Achterberg ligt niet zo goed bij Peerke. :wink:
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

goed opgelet RO
Plaats reactie