Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.
Doel is natuurlijk meer vermogen, en een betere driveability.
value for money tuning
Voor echt veel pk's moet je grote aanpassingen gaan doen, en ik neem aan dat je dat niet ziet zitten.
Ik zou als ik jou was de 'usual' stuff doen, die er ook leuker uitziet en leuker geluid geeft. Dus:
Open luchtfiltertje en een sportuitlaat
Het zal niet veel schelen, maar ja... Tuning is duur!
Ik zou als ik jou was de 'usual' stuff doen, die er ook leuker uitziet en leuker geluid geeft. Dus:
Open luchtfiltertje en een sportuitlaat
Het zal niet veel schelen, maar ja... Tuning is duur!

inruilen voor een 16V[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.
klinkt afgezaagd, maar is absoluut de meeste PK's per uitgegeven gulden.
there is no spoon.
-
- Contacteer:
das niet waar tijnTijn schreef:inruilen voor een 16V[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.
een 1800 8v met goeie nokkenas en goeie chip kan veel sneller zijn als de 16v vooral koppel is hoger
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:das niet waar tijnTijn schreef:inruilen voor een 16V[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.
een 1800 8v met goeie nokkenas en goeie chip kan veel sneller zijn als de 16v vooral koppel is hoger
Als jij dat denkt...

wat kan er met een 2.0 8v turbo met de kop gedaan worden voor ja inruil in munten????????speedline schreef:Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:das niet waar tijnTijn schreef:inruilen voor een 16V[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.
Als jij dat denkt...
Misschien flowen en kleppen onder andere hoek laten slijpen????gille (mountainbike) schreef:wat kan er met een 2.0 8v turbo met de kop gedaan worden voor ja inruil in munten????????speedline schreef:Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:das niet waar tijnTijn schreef:inruilen voor een 16V[rsi]peerke schreef:Welke aanpassing op motorisch gebied (RSI 1997)biedt het meeste value for money.
Als jij dat denkt...
GEwoon een 16v of een williams kopen. Heb je toch een veel betere basis dan het rsi-tje. Ook qua remmerij enz is een 16v/williams al veel verder. Williams is qua koppel ook super, al bij lage toeren veel koppel.
Volgens mij gegevens boekie heeft de rsi 80kw, de 16v heeft er 100. In pk's dus 109 tegen 137. Das al een aanzienlijk verschil. Williams heeft er dus 150. Ok bij de 16v is het koppel wat later beschikbaar maar met andere nokkenassen kun je het meer naar middengebeid krijgen. Mbt de williams, das niet te vergelijken met een 1800 16v. Dat ding heeft onderin ook al gigantische trekkracht. Daar komt bij dat er gewoon veel meer 16v's en williamsen zijn en daardoor dus ook veel meer mogelijkheden zijn om tuningsgebied.
Of koop een williams of koop een tweeliter blok, zou ik zeggen.
Volgens mij gegevens boekie heeft de rsi 80kw, de 16v heeft er 100. In pk's dus 109 tegen 137. Das al een aanzienlijk verschil. Williams heeft er dus 150. Ok bij de 16v is het koppel wat later beschikbaar maar met andere nokkenassen kun je het meer naar middengebeid krijgen. Mbt de williams, das niet te vergelijken met een 1800 16v. Dat ding heeft onderin ook al gigantische trekkracht. Daar komt bij dat er gewoon veel meer 16v's en williamsen zijn en daardoor dus ook veel meer mogelijkheden zijn om tuningsgebied.
Of koop een williams of koop een tweeliter blok, zou ik zeggen.
-
dat koppie aanpassen.........
Wie kan ik hier het beste voor bellen, en zijn er mensen op 't forum die hier misschien ervaring mee hebben???
Wie kan ik hier het beste voor bellen, en zijn er mensen op 't forum die hier misschien ervaring mee hebben???
Het eerste adres op het lijstje is meestal dhr. Achterberg. Daar hebben een aantal mensen hier wel ervaring mee, hoewel niet met een RSi geloof ik.
Speed-center geldermalsen.[rsi]peerke schreef:dat koppie aanpassen.........
Is een lul van een vent, maar levert echt goed werk af.
Hij tuned ook de clio's van het DTCC.
En is een stuk goedkoper dan Achterberg
Voor een kop aanpassen ben je ong 1100 euro kwijt, schat ik. Zeker met andere nokkenas. Voor dat geld heb je een gebruikt 16v blok erin hangen.[rsi]peerke schreef:dat koppie aanpassen.........

Kijk eens goed rond op internet, probeer een achterschade 16v te kopen. Dingen kosten dan max 1000-1500 euro. Motorische gedeelte heb je dan incl bak en ophanging, je zet het zaakje over, restant verkoop je en klaar is rsi-peerke weer. per saldo ben je dan echt heel weinig kwijt, de spullen die je nl over hebt kun je gemakkelijk weer kwijt.
-
voor iemand als jij is dat misschien even makkelijk gezegd als gedaan, maar ik ben zeer a-technisch, en ik zal dat dus allemaal moeten uitbesteden.
Ik vraag me af of ik dan aan het eind van de rit wel zo goedkoop uit ben
Desalniettemin bedankt
Ik vraag me af of ik dan aan het eind van de rit wel zo goedkoop uit ben
Desalniettemin bedankt
Is ook wel weer zo. Kan het ook niet allemaal zelf, heb derhalve een beunhaas die me helpt. Desalniettemin is kost het bewerken van die kop incl delen ook erg veel geld. Ik zou het gewoon eens op een rijtje zetten qua kosten en qua winst. Een heel groot deel van je aanschaf verdien je weer terug met verkoop van delen die je niet gebruikt. Vervolgens ben qua onderdelen wel klaar en ben je alleen nog arbeidsloon kwijt. Motor overzetten kost je ong 500 euro bij achterberg. Kan dus ook goedkoper.