[GTT] Hoe bij reviesie onsteking op tijd te zetten?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

het worm wieltje die de oliepomp en de ontstekings rotor aandrijft. Hoe moet die geplaatst worden. Ik kan er geen merk tekens op vinden.

Ik ga vanavond mijn motor opbouwen en dat is het enige wat ik nog niet weet.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

heeft iemand dit ook ooit gedaan?
Roel79
Berichten: 128
Lid geworden op: di 16 apr 2002 0:00

Als je naar de bovenkant van het wieltje kijkt heb je er een uitsparing inzitten. Deze is niet helemaal in het midden uitgefreesd. Je moet de grootste kant van het wieltje aan de vliegwielzijde houden, de kleine kant moet aan de distributiekant zitten.

Je laat het wieltje in het gat zakken, de uitsparing loodrecht op de motor. En nu moet je er voor zorgen dat hij 10 graden afwijkt naar het vliegwiel. Dat is dus maar een heel klein beetje, ik geloof dat het een tandje uit het midden was. Als je het als een klok bekijkt, is het vijf over half een, in plaats van half twaalf. De ontsteking staat nu op tijd.

Succes!
Roel79
Berichten: 128
Lid geworden op: di 16 apr 2002 0:00

Ik ben weer lekker duidelijk geweest; ik ga er vanuit dat je de motor bekijkt zoals die ingebouwd is, dus links van je de waterpomp en distributie, en rechts van je het vliegwiel.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat is de stand van de zuigers?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Heb je geen Haynes? Daar staat het in.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mmm
kan dat fout gaan? Ik heb het erin gestopt en kan volgens mij maar op 1 manier... Kan me niks van timing afstellen herinneren...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nou, dat korte asje kan er op heel veel manieren in hoor, en die bepaalt uiteindelijk de stand van je verdeler.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

jamaar je zet je verdelerkap toch aan de hand van de stand van het asje erop?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roel79
Berichten: 128
Lid geworden op: di 16 apr 2002 0:00

De zuiger van de cilinder aan de vliegwielzijde moet in het bovenste dode punt staan.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Thx daar heb ik iets aan.. :)
Plaats reactie