het worm wieltje die de oliepomp en de ontstekings rotor aandrijft. Hoe moet die geplaatst worden. Ik kan er geen merk tekens op vinden.
Ik ga vanavond mijn motor opbouwen en dat is het enige wat ik nog niet weet.
[GTT] Hoe bij reviesie onsteking op tijd te zetten?
Als je naar de bovenkant van het wieltje kijkt heb je er een uitsparing inzitten. Deze is niet helemaal in het midden uitgefreesd. Je moet de grootste kant van het wieltje aan de vliegwielzijde houden, de kleine kant moet aan de distributiekant zitten.
Je laat het wieltje in het gat zakken, de uitsparing loodrecht op de motor. En nu moet je er voor zorgen dat hij 10 graden afwijkt naar het vliegwiel. Dat is dus maar een heel klein beetje, ik geloof dat het een tandje uit het midden was. Als je het als een klok bekijkt, is het vijf over half een, in plaats van half twaalf. De ontsteking staat nu op tijd.
Succes!
Je laat het wieltje in het gat zakken, de uitsparing loodrecht op de motor. En nu moet je er voor zorgen dat hij 10 graden afwijkt naar het vliegwiel. Dat is dus maar een heel klein beetje, ik geloof dat het een tandje uit het midden was. Als je het als een klok bekijkt, is het vijf over half een, in plaats van half twaalf. De ontsteking staat nu op tijd.
Succes!
Heb je geen Haynes? Daar staat het in.
mmm
kan dat fout gaan? Ik heb het erin gestopt en kan volgens mij maar op 1 manier... Kan me niks van timing afstellen herinneren...
kan dat fout gaan? Ik heb het erin gestopt en kan volgens mij maar op 1 manier... Kan me niks van timing afstellen herinneren...
Nou, dat korte asje kan er op heel veel manieren in hoor, en die bepaalt uiteindelijk de stand van je verdeler.
jamaar je zet je verdelerkap toch aan de hand van de stand van het asje erop?