ik ben wat informatie nodig om mijn gt verder op te
bouwen voor circuit gebruik.
ik zoek dus nog een carter met anti slingerschot
of weet iemand hoe dit er uit ziet zodat ik het na kan maken?
verder wil ik graag een grotere "elbow" dat is het
korte bochtje aan de uitlaatzijde van de turbo of is
dit ook zelf te maken?
als laatste ,wil ik graag informatie over een zwaardere drukgroep die ik in combinatie met een
sintermetalen koppelingsplaat wil plaatsen.
een originele drukgroep is doordat het vermogen nogal
gestegen is te licht.
ook heb ik wel eens iets over een sachs koppelingset
gehoord , iemand hier ervaring mee?
ik ga het vermogen echt hoog opvoeren met waterinjectie.
alvast bedankt : mark b
edit: Subject by Robert dB (type auto toegevoegd)
[R5GTT] Tuning tips gevraagd!
Laatst gewijzigd door mark 5t op vr 18 okt 2002 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
he mark,
leuk omte zien dat mensen nog fanatiek racen met een 5je.ik heb al wat ervaring op het circuit op gedaan de laatste 2 jaar en kan je waarschijnlijk wel helpen aan je benodigde onderdelen of evt wat info.stuur me maar een mailtje of bel ff
tel:06 29 57 19 50
JLtuning rotterdam.
leuk omte zien dat mensen nog fanatiek racen met een 5je.ik heb al wat ervaring op het circuit op gedaan de laatste 2 jaar en kan je waarschijnlijk wel helpen aan je benodigde onderdelen of evt wat info.stuur me maar een mailtje of bel ff
tel:06 29 57 19 50
JLtuning rotterdam.
Er zijn mensen die der een hebben en er zijn mensen die daar een tekening van hebben. Maar ja geven ze dat ook aan een ander?mark 5t schreef: ik zoek dus nog een carter met anti slingerschot
of weet iemand hoe dit er uit ziet zodat ik het na kan maken?
Ja die ze verkopen zijn gewoon groter aan de uitgaande kant! Dus je koopt een frees en maakt hem de diameter van de flampijp die er op komt!mark 5t schreef: verder wil ik graag een grotere "elbow" dat is het
korte bochtje aan de uitlaatzijde van de turbo of is
dit ook zelf te maken?

Wat is veel vermogen? Maar bij BBperformance of F-tec verkopen ze beteren koppelingen als orgineel. Die zijn goedkoper als een Sachs, maar of ze beter zijn dat weet ik niet.mark 5t schreef: als laatste ,wil ik graag informatie over een zwaardere drukgroep die ik in combinatie met een
sintermetalen koppelingsplaat wil plaatsen.
een originele drukgroep is doordat het vermogen nogal
gestegen is te licht.
Ik niet, maar ben ook wel benieuwd wat een ander zegt.mark 5t schreef: ook heb ik wel eens iets over een sachs koppelingset
gehoord , iemand hier ervaring mee?
En wat heb je te besteden, en hoe ver wil je gaan? Dat is een goede vraag!

S

nou zon schot zal er wel ongeveer zo uitzien:
[img]http://www.r5alpine.com/01cartertab.jpg[/img]
tis wel van een alpine coupe, maar het onderblok is hetzelfde. (de rijrichting niet natuurlijk)
Overgens het plaatje komt van een aardig complete site af http://www.r5alpine.com je kan er zowat een heel handboek in vinden en ook veel coupe spullen incl de bestelnummers. Ondertussen sleutel je ook leuk wat aan je talenkennis.
Als je een beetje doorscrolled kan je zelfs een heeeel bekende alpineturbo zien (ik zag em vanmorgen nog
)
[img]http://www.r5alpine.com/01cartertab.jpg[/img]
tis wel van een alpine coupe, maar het onderblok is hetzelfde. (de rijrichting niet natuurlijk)
Overgens het plaatje komt van een aardig complete site af http://www.r5alpine.com je kan er zowat een heel handboek in vinden en ook veel coupe spullen incl de bestelnummers. Ondertussen sleutel je ook leuk wat aan je talenkennis.

Als je een beetje doorscrolled kan je zelfs een heeeel bekende alpineturbo zien (ik zag em vanmorgen nog

mooi man zijn er nog meer mensen met tips?
en ja ik ben bereid om erg ver te gaan wat betreft
het vermogen verhogen.
en ja ik ben bereid om erg ver te gaan wat betreft
het vermogen verhogen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
graag nog wat meer tips over mijn koppeling/drukgroep
vragen.
iemand hier meer ervering mee?
vragen.
iemand hier meer ervering mee?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Ik heb getest met de verzwaarde uitvoering van valeo,tijdens de zomer/avond competitie ,Deze bevalt tot nu toe heel goed!! hij zit er inmiddels al een heel seizoen in en vertoont nog geen vormen van slijtage met een motor van 200+ pk.Ik heb hem voor je liggen kost 195 euro inc. dit is een volledig set met drukgroep lager en plaat.Ik heb hem ook al 1.5 jaar in mijn eigen auto zitten en hij is ook goed te gebruiken voor allerdaags.
Het is zo, wanneer je jezelf even waagt aan het 'snelle bochtenwerk', dan kan door het slingeren van de olie in je carter er een moment zijn dat de zeef van je oliepomp even zonder olie komt te zitten ; ik moet je niet uitleggen wat daar de rechtstreekse gevolgen van zijn . Een anti-slingerschot gaat dit 'slingeren van de olie' dus tegen . 
Een (anti-)slingerschot werkt ook als luchtafscheider. Gaat er minder lucht je oliepomp in en blijft je lagerwerk langer in goede staat.
Oh ja, liever niet experimenteren hiermee want dat kan motorschade opleveren !
Oh ja, liever niet experimenteren hiermee want dat kan motorschade opleveren !
turborap bedankt voor je tips .
nu moet ik alleen nog een grotere "elbow" en dat
speciale carter zien te versieren.
iemand nog iets in de aanbieding of zelf te maken?
nu moet ik alleen nog een grotere "elbow" en dat
speciale carter zien te versieren.
iemand nog iets in de aanbieding of zelf te maken?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
kun je beter kopen... zelf maken levert misschien de onnodige problemen op...
kan wel ff kijken op:
http://www.gttuning.com
kan wel ff kijken op:
http://www.gttuning.com
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
een elbow heb ik voor 85 euro,een bijpassende downpipe voor 115 euro
nog iemand tips betrefende het carter en misschien
zelf te maken?
zelf te maken?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl