[R5GTT] Tuning tips gevraagd!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik ben wat informatie nodig om mijn gt verder op te
bouwen voor circuit gebruik.
ik zoek dus nog een carter met anti slingerschot
of weet iemand hoe dit er uit ziet zodat ik het na kan maken?
verder wil ik graag een grotere "elbow" dat is het
korte bochtje aan de uitlaatzijde van de turbo of is
dit ook zelf te maken?
als laatste ,wil ik graag informatie over een zwaardere drukgroep die ik in combinatie met een
sintermetalen koppelingsplaat wil plaatsen.
een originele drukgroep is doordat het vermogen nogal
gestegen is te licht.
ook heb ik wel eens iets over een sachs koppelingset
gehoord , iemand hier ervaring mee?
ik ga het vermogen echt hoog opvoeren met waterinjectie.

alvast bedankt : mark b


edit: Subject by Robert dB (type auto toegevoegd)
Laatst gewijzigd door mark 5t op vr 18 okt 2002 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

he mark,
leuk omte zien dat mensen nog fanatiek racen met een 5je.ik heb al wat ervaring op het circuit op gedaan de laatste 2 jaar en kan je waarschijnlijk wel helpen aan je benodigde onderdelen of evt wat info.stuur me maar een mailtje of bel ff
tel:06 29 57 19 50
JLtuning rotterdam.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

mark 5t schreef: ik zoek dus nog een carter met anti slingerschot
of weet iemand hoe dit er uit ziet zodat ik het na kan maken?
Er zijn mensen die der een hebben en er zijn mensen die daar een tekening van hebben. Maar ja geven ze dat ook aan een ander? :wink:
mark 5t schreef: verder wil ik graag een grotere "elbow" dat is het
korte bochtje aan de uitlaatzijde van de turbo of is
dit ook zelf te maken?
Ja die ze verkopen zijn gewoon groter aan de uitgaande kant! Dus je koopt een frees en maakt hem de diameter van de flampijp die er op komt! :D
mark 5t schreef: als laatste ,wil ik graag informatie over een zwaardere drukgroep die ik in combinatie met een
sintermetalen koppelingsplaat wil plaatsen.
een originele drukgroep is doordat het vermogen nogal
gestegen is te licht.
Wat is veel vermogen? Maar bij BBperformance of F-tec verkopen ze beteren koppelingen als orgineel. Die zijn goedkoper als een Sachs, maar of ze beter zijn dat weet ik niet.
mark 5t schreef: ook heb ik wel eens iets over een sachs koppelingset
gehoord , iemand hier ervaring mee?
Ik niet, maar ben ook wel benieuwd wat een ander zegt.

En wat heb je te besteden, en hoe ver wil je gaan? Dat is een goede vraag! 8)

S :D nder
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nou zon schot zal er wel ongeveer zo uitzien:

[img]http://www.r5alpine.com/01cartertab.jpg[/img]

tis wel van een alpine coupe, maar het onderblok is hetzelfde. (de rijrichting niet natuurlijk)

Overgens het plaatje komt van een aardig complete site af http://www.r5alpine.com je kan er zowat een heel handboek in vinden en ook veel coupe spullen incl de bestelnummers. Ondertussen sleutel je ook leuk wat aan je talenkennis. :D
Als je een beetje doorscrolled kan je zelfs een heeeel bekende alpineturbo zien (ik zag em vanmorgen nog :) )
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi man zijn er nog meer mensen met tips?
en ja ik ben bereid om erg ver te gaan wat betreft
het vermogen verhogen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

graag nog wat meer tips over mijn koppeling/drukgroep
vragen.
iemand hier meer ervering mee?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Ik heb getest met de verzwaarde uitvoering van valeo,tijdens de zomer/avond competitie ,Deze bevalt tot nu toe heel goed!! hij zit er inmiddels al een heel seizoen in en vertoont nog geen vormen van slijtage met een motor van 200+ pk.Ik heb hem voor je liggen kost 195 euro inc. dit is een volledig set met drukgroep lager en plaat.Ik heb hem ook al 1.5 jaar in mijn eigen auto zitten en hij is ook goed te gebruiken voor allerdaags.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
turborap
Berichten: 84
Lid geworden op: di 21 mei 2002 11:26
Locatie: Eindhoven

Mark je hebt een pm
It takes a big man to admit he's wrong..
I am NOT a big man!
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Anti-slingershot?
Wat is hier dan eigenlijk het voordeel van tov een zonder? Aangezien ik ook zo'n carter in mijn blok heb.
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Het is zo, wanneer je jezelf even waagt aan het 'snelle bochtenwerk', dan kan door het slingeren van de olie in je carter er een moment zijn dat de zeef van je oliepomp even zonder olie komt te zitten ; ik moet je niet uitleggen wat daar de rechtstreekse gevolgen van zijn . Een anti-slingerschot gaat dit 'slingeren van de olie' dus tegen . :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Een (anti-)slingerschot werkt ook als luchtafscheider. Gaat er minder lucht je oliepomp in en blijft je lagerwerk langer in goede staat.

Oh ja, liever niet experimenteren hiermee want dat kan motorschade opleveren !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

turborap bedankt voor je tips .
nu moet ik alleen nog een grotere "elbow" en dat
speciale carter zien te versieren.
iemand nog iets in de aanbieding of zelf te maken?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

kun je beter kopen... zelf maken levert misschien de onnodige problemen op...

kan wel ff kijken op:

http://www.gttuning.com
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

een elbow heb ik voor 85 euro,een bijpassende downpipe voor 115 euro
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nog iemand tips betrefende het carter en misschien
zelf te maken?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie