Het probleem
Ik kwam bij mijn auto en zag een plasje koelvloeistof liggen. Kolvloeistof iets bijgevuld en ben gelijk naar de garage gereden en heb hem daar op de brug gereden. Het plensde er bijna uit.. Ik heb wat foto's gemaakt en hopelijk kunnen jullie zien waar het aan ligt en wat er aan te doen valt. Waarschijnlijk zal er toch een nieuwe radiateur in moeten.
Waarschijnlijke oorzaak:
Een aantal dagen terug zou ik hem op de brug rijden om mijn eindemper eraf te halen. De brug waar ik hem anders op rij was bezet, dus ik pak de nieuwe brug. Zet hem ervoor.. rij hem erop.... KLETS!! Met het rechtervoorwiel erbij neer. Waarschijnlijk hebben jullie nu ook het kippevel wat ik toen had..
Wat bleek nu, deze nieuwe brug was iets breder, voor grotere wagens. Mn bumper kreeg dus een flinke dreun en hing iets scheef. Vanaf nu vraag ik dus ook altijd of iemand ff checkt.
Ik denk dat door deze klap er iets gescheurd is waardoor ie koelvloeistof lekt..
Foto's
[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/4.jpg[/img]
[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/3.jpg[/img]
[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/2.jpg[/img]
[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/1.jpg[/img]
Koelvloeistof lekkage ( zie foto's )
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Rene (Mr. TX) op wo 9 okt 2002 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
Lijkt zo of het via de bevestigingen van de radiator op de chassisbalk naar buiten komt.
Of het moet van hoger komen, wat je van hier nattuurlijk niet kan zien.
Zou voor de zekerheid de radiator er maar best is uithalen en de tuinslang is insteken, kan je zo zien waar de lek zit. Koeling is toch wel belangrijk bij de gt!
Succes!
Of het moet van hoger komen, wat je van hier nattuurlijk niet kan zien.
Zou voor de zekerheid de radiator er maar best is uithalen en de tuinslang is insteken, kan je zo zien waar de lek zit. Koeling is toch wel belangrijk bij de gt!
Succes!
ja man ik treed Kevin bij daarin,ik denk dat die bevestegingen los zijn geraakt en er iets in je radiator langsonder heeft geduwd dus beste is uitnemen en testen meteen nieuwe op is veiliger voor warmlopen.kevinb schreef:Lijkt zo of het via de bevestigingen van de radiator op de chassisbalk naar buiten komt.
Of het moet van hoger komen, wat je van hier nattuurlijk niet kan zien.
Zou voor de zekerheid de radiator er maar best is uithalen en de tuinslang is insteken, kan je zo zien waar de lek zit. Koeling is toch wel belangrijk bij de gt!
Succes!
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
De gtt heeft weer een tijdje stil gestaan, maar ik zal morgen actie ondernemen. Kan niet missen dat er gewoon een compleet nieuwe radiateur in moet. Solderen kan niet, aangezien er kunstof delen aan vast zitten oid?
Maar anyway, enig idee wat een nieuwe radiateur voor een phase2 '89 kost en hoeveel tijd hierin gaat zitten?
Maar anyway, enig idee wat een nieuwe radiateur voor een phase2 '89 kost en hoeveel tijd hierin gaat zitten?
haha, ik heb net de mijne vervangen. je kan alles lezen op .nl in mijn topic, als je geen lid bent heb je pechRene (Mr. TX) schreef:De gtt heeft weer een tijdje stil gestaan, maar ik zal morgen actie ondernemen. Kan niet missen dat er gewoon een compleet nieuwe radiateur in moet. Solderen kan niet, aangezien er kunstof delen aan vast zitten oid?
Maar anyway, enig idee wat een nieuwe radiateur voor een phase2 '89 kost en hoeveel tijd hierin gaat zitten?

mooie GT trouwens, lijkt op degene die iemand heeft die ik goed ken

Immer wieder die verdammte Holländer
hè laat me nou even....Rudo schreef:René, een nieuwe radiateur kost ongeveer 130 euro.
Het vervangen is ongeveer 2 uur werk.

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
OK ray ik zal het ff lezen. Ja ik ben lid
En Rudo, ok. Ik schrok al toen ze bij Reno 250 pleuro zeiden, maar dat was dus een Reno radiateur. Ze zouden nog ff nakijken wat een revisie en imitatie kost.

En Rudo, ok. Ik schrok al toen ze bij Reno 250 pleuro zeiden, maar dat was dus een Reno radiateur. Ze zouden nog ff nakijken wat een revisie en imitatie kost.
Waarom is al dat spul van mr. Reno zo duur, zo verkopen ze toch nooit wat?
staan trouwens geen prijzen bij, de radiateur die ik nu heb is een originele met een dichter aluminium binnenwerk, kost 142 euro inclusief.
je hebt trouwens ook een PM.
je hebt trouwens ook een PM.

Immer wieder die verdammte Holländer
Huh? Dan is meneer Bijl uit Haarlem een stukkie duurder geworden. Betaalde er vorig jaar nog 280 guldens voor, vandaar dat ik het vertaald heb naar ongeveer 130 euro.-Ray- schreef:staan trouwens geen prijzen bij, de radiateur die ik nu heb is een originele met een dichter aluminium binnenwerk, kost 142 euro inclusief.
tsja ik heb de euro nooit gewildRudo schreef:Huh? Dan is meneer Bijl uit Haarlem een stukkie duurder geworden. Betaalde er vorig jaar nog 280 guldens voor, vandaar dat ik het vertaald heb naar ongeveer 130 euro.-Ray- schreef:staan trouwens geen prijzen bij, de radiateur die ik nu heb is een originele met een dichter aluminium binnenwerk, kost 142 euro inclusief.

Immer wieder die verdammte Holländer
Rene, in Breda heb je een zaakje waar je voor 80 euro een nieuwe koperen (binnenwerk!) radiateur hebt met inruil van je oude. Als je het adres wilt zal ik het voor je opzoeken.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Meneer Reno zou wat alternatieven opzoeken, dus ik zal dat even afwachten.
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Hij is besteld, 165 pleuro.....
Minder konden ze er niet van maken.. Toch maar gedaan, ben daar een bekende (bijbaantje gehad) en ze zoeken wel vaker dingen voor me na. En om dan steeds weer af te haken..
Minder konden ze er niet van maken.. Toch maar gedaan, ben daar een bekende (bijbaantje gehad) en ze zoeken wel vaker dingen voor me na. En om dan steeds weer af te haken..
daar heb je ook wel weer gelijk in. om nou voor 20 euro helemaal hiernaartoe te rijden is ook niet alles, neem je ook meteen een 74 graden thermostaat, nieuw thermocontact en Vsnaartje? vers koelsappie erbij, oeoeoeoeoe dat gaat ie lekker vinden allemaal! succes!!Rene (Mr. TX) schreef:Hij is besteld, 165 pleuro.....
Minder konden ze er niet van maken.. Toch maar gedaan, ben daar een bekende (bijbaantje gehad) en ze zoeken wel vaker dingen voor me na. En om dan steeds weer af te haken..

Immer wieder die verdammte Holländer
Nieuw thermocontact?????!-Ray- schreef:neem je ook meteen een 74 graden thermostaat, nieuw thermocontact en Vsnaartje? vers koelsappie erbij, oeoeoeoeoe dat gaat ie lekker vinden allemaal!Rene (Mr. TX) schreef:Hij is besteld, 165 pleuro.....
Minder konden ze er niet van maken.. Toch maar gedaan, ben daar een bekende (bijbaantje gehad) en ze zoeken wel vaker dingen voor me na. En om dan steeds weer af te haken..
Tuurlijk, lepel er gelijk een gereviseerd blok in!!
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Eh, wat kost een gereviseerd blok?
Vers koelsappie komt er zowieso in
Devil demper en grill zijn onderweg als het goed is, kan ie in ieder geval weer APK gekeurd worden! Van mijn oude grill wil ik een open grill met racegaas maken. 

Vers koelsappie komt er zowieso in

