Koelvloeistof lekkage ( zie foto's )

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Het probleem
Ik kwam bij mijn auto en zag een plasje koelvloeistof liggen. Kolvloeistof iets bijgevuld en ben gelijk naar de garage gereden en heb hem daar op de brug gereden. Het plensde er bijna uit.. Ik heb wat foto's gemaakt en hopelijk kunnen jullie zien waar het aan ligt en wat er aan te doen valt. Waarschijnlijk zal er toch een nieuwe radiateur in moeten.

Waarschijnlijke oorzaak:
Een aantal dagen terug zou ik hem op de brug rijden om mijn eindemper eraf te halen. De brug waar ik hem anders op rij was bezet, dus ik pak de nieuwe brug. Zet hem ervoor.. rij hem erop.... KLETS!! Met het rechtervoorwiel erbij neer. Waarschijnlijk hebben jullie nu ook het kippevel wat ik toen had..
Wat bleek nu, deze nieuwe brug was iets breder, voor grotere wagens. Mn bumper kreeg dus een flinke dreun en hing iets scheef. Vanaf nu vraag ik dus ook altijd of iemand ff checkt.
Ik denk dat door deze klap er iets gescheurd is waardoor ie koelvloeistof lekt..

Foto's

[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/4.jpg[/img]

[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/3.jpg[/img]

[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/2.jpg[/img]

[img]http://www.siersmederij-notenbomer.nl/rene/1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rene (Mr. TX) op wo 9 okt 2002 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
kevinb
Contacteer:

Lijkt zo of het via de bevestigingen van de radiator op de chassisbalk naar buiten komt.

Of het moet van hoger komen, wat je van hier nattuurlijk niet kan zien.

Zou voor de zekerheid de radiator er maar best is uithalen en de tuinslang is insteken, kan je zo zien waar de lek zit. Koeling is toch wel belangrijk bij de gt!

Succes!
gille
Contacteer:

kevinb schreef:Lijkt zo of het via de bevestigingen van de radiator op de chassisbalk naar buiten komt.

Of het moet van hoger komen, wat je van hier nattuurlijk niet kan zien.

Zou voor de zekerheid de radiator er maar best is uithalen en de tuinslang is insteken, kan je zo zien waar de lek zit. Koeling is toch wel belangrijk bij de gt!

Succes!
ja man ik treed Kevin bij daarin,ik denk dat die bevestegingen los zijn geraakt en er iets in je radiator langsonder heeft geduwd dus beste is uitnemen en testen meteen nieuwe op is veiliger voor warmlopen.
Abel
Über-Spammer

Lijk idd simpel.. daar zit alleen de radiator..

1+1=??? ;)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

De gtt heeft weer een tijdje stil gestaan, maar ik zal morgen actie ondernemen. Kan niet missen dat er gewoon een compleet nieuwe radiateur in moet. Solderen kan niet, aangezien er kunstof delen aan vast zitten oid?
Maar anyway, enig idee wat een nieuwe radiateur voor een phase2 '89 kost en hoeveel tijd hierin gaat zitten?
-Ray-
Contacteer:

Rene (Mr. TX) schreef:De gtt heeft weer een tijdje stil gestaan, maar ik zal morgen actie ondernemen. Kan niet missen dat er gewoon een compleet nieuwe radiateur in moet. Solderen kan niet, aangezien er kunstof delen aan vast zitten oid?
Maar anyway, enig idee wat een nieuwe radiateur voor een phase2 '89 kost en hoeveel tijd hierin gaat zitten?
haha, ik heb net de mijne vervangen. je kan alles lezen op .nl in mijn topic, als je geen lid bent heb je pech ;) (meteen een mooie reden om lid te worden!!)

mooie GT trouwens, lijkt op degene die iemand heeft die ik goed ken ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Rudo

René, een nieuwe radiateur kost ongeveer 130 euro.

Het vervangen is ongeveer 2 uur werk.
-Ray-
Contacteer:

Rudo schreef:René, een nieuwe radiateur kost ongeveer 130 euro.

Het vervangen is ongeveer 2 uur werk.
hè laat me nou even.... :(
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

OK ray ik zal het ff lezen. Ja ik ben lid :D

En Rudo, ok. Ik schrok al toen ze bij Reno 250 pleuro zeiden, maar dat was dus een Reno radiateur. Ze zouden nog ff nakijken wat een revisie en imitatie kost.
Matijs
Contacteer:

Waarom is al dat spul van mr. Reno zo duur, zo verkopen ze toch nooit wat?
-Ray-
Contacteer:

staan trouwens geen prijzen bij, de radiateur die ik nu heb is een originele met een dichter aluminium binnenwerk, kost 142 euro inclusief.

je hebt trouwens ook een PM. :)
Rudo

Matijs schreef:Waarom is al dat spul van mr. Reno zo duur, zo verkopen ze toch nooit wat?
Valt wel mee, Renault is qua prijs weer erg schappelijk met zŽn plaatwerk. (In verhouding met andere merken).
Rudo

-Ray- schreef:staan trouwens geen prijzen bij, de radiateur die ik nu heb is een originele met een dichter aluminium binnenwerk, kost 142 euro inclusief.
Huh? Dan is meneer Bijl uit Haarlem een stukkie duurder geworden. Betaalde er vorig jaar nog 280 guldens voor, vandaar dat ik het vertaald heb naar ongeveer 130 euro.
catrinus

jep heb je gelijk in rudo. een nieuw dak voor een 5 gtt kost maar 227,33 euro en bij een vw golf betaal je 1000 gulden.
There will be plenty of time to rest when your dead
-Ray-
Contacteer:

Rudo schreef:
-Ray- schreef:staan trouwens geen prijzen bij, de radiateur die ik nu heb is een originele met een dichter aluminium binnenwerk, kost 142 euro inclusief.
Huh? Dan is meneer Bijl uit Haarlem een stukkie duurder geworden. Betaalde er vorig jaar nog 280 guldens voor, vandaar dat ik het vertaald heb naar ongeveer 130 euro.
tsja ik heb de euro nooit gewild :(
Michiel

Rene, in Breda heb je een zaakje waar je voor 80 euro een nieuwe koperen (binnenwerk!) radiateur hebt met inruil van je oude. Als je het adres wilt zal ik het voor je opzoeken.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Meneer Reno zou wat alternatieven opzoeken, dus ik zal dat even afwachten.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Hij is besteld, 165 pleuro.....
Minder konden ze er niet van maken.. Toch maar gedaan, ben daar een bekende (bijbaantje gehad) en ze zoeken wel vaker dingen voor me na. En om dan steeds weer af te haken..
-Ray-
Contacteer:

Rene (Mr. TX) schreef:Hij is besteld, 165 pleuro.....
Minder konden ze er niet van maken.. Toch maar gedaan, ben daar een bekende (bijbaantje gehad) en ze zoeken wel vaker dingen voor me na. En om dan steeds weer af te haken..
daar heb je ook wel weer gelijk in. om nou voor 20 euro helemaal hiernaartoe te rijden is ook niet alles, neem je ook meteen een 74 graden thermostaat, nieuw thermocontact en Vsnaartje? vers koelsappie erbij, oeoeoeoeoe dat gaat ie lekker vinden allemaal! succes!! :)
Tom
Moderator
Car: MB

de mijne koste meen ik 130€ Niet bij reno gekocht maar wel een originele raditeur. En hij koelt als een achterlijke :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rudo

-Ray- schreef:
Rene (Mr. TX) schreef:Hij is besteld, 165 pleuro.....
neem je ook meteen een 74 graden thermostaat, nieuw thermocontact en Vsnaartje? vers koelsappie erbij, oeoeoeoeoe dat gaat ie lekker vinden allemaal!
Nieuw thermocontact?????!

Tuurlijk, lepel er gelijk een gereviseerd blok in!! :wink:
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Eh, wat kost een gereviseerd blok?
:lol:

Vers koelsappie komt er zowieso in ;) Devil demper en grill zijn onderweg als het goed is, kan ie in ieder geval weer APK gekeurd worden! Van mijn oude grill wil ik een open grill met racegaas maken. 8)
Plaats reactie