Thnx m8
Was ff een beetje confused

grts
Ga liever niet uit van populaire uitlatingen. Als je goede kwaliteit 10W/40 gebruikt, je rijdt netjes warm, en het oliepeil altijd richting max., gebeurt er helemaal niets met je drijfstanglagers (F7P).Serge1916V schreef:Olie voor een F7P motor.
dus clio en 19 16V = 10W50 of 15W50
eerste nummer is de dikte als ie warm is en het tweede als ie koud is.
Vraag dit maar na bij een revisie-bedrijf.
Als je dit niet doet dan lopen je drijfstanglagers eruit op den duur.
Gr
Serge
Sorry hoor, maar ik vindt dit populaire l*lpraat. OnzinSerge1916V schreef:Bij mij is ie meestal toch wel goed warm.
Maar als je met een F7P blok een paar keer het gas intrapt dan is ie echt snel heet!!
En een Renault 19 die heeft ook geen gril voor, er komt eigenlijk veel te weinig frisse lucht bij.
En in de zomer dan is het echt erg.
De fan die gaat dan elke keer aan.
Die F7P blokken die staan er ook om bekand dat de drijfstanglagers kapot lopen, doordat die blokken eigenlijk ook veel te heet worden.
Grtz
Klinkt als... tijd voor een nieuwe Radiateur en een aparte oliekoeler met thermostaat kan er dan ook wel af.Serge1916V schreef:Bij mij is ie meestal toch wel goed warm.
Maar als je met een F7P blok een paar keer het gas intrapt dan is ie echt snel heet!!
En een Renault 19 die heeft ook geen gril voor, er komt eigenlijk veel te weinig frisse lucht bij.
Die F7P blokken die staan er ook om bekand dat de drijfstanglagers kapot lopen, doordat die blokken eigenlijk ook veel te heet worden.
Grtz
Als ik met mijn clio onder de 4000 tpm blijf wordt de olie temperatuur niet warmer dan 80 graden, ga ik boven de 4500 tpm rijden schiet hij in no time naar de 100/120 graden maar ga ik dan weer rustig rijden zie je het metertje gewoon weer zakken naar +/- 80 graden. En mijn motor temeratuur meter wilt bij normaal en plank gas niet boven de kwart kommen.Serge1916V schreef:Bij mij is ie meestal toch wel goed warm.
Grtz