Werking waste gate

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
MyZ

Ik heb het gevoel dat mn waste gate niet open gaat. Oftewel dat ik laatst al 1,1 bar druk had. Ik heb laatst mn turbo wel open gehad maar naar mijn weten heb ik alles er weer goed gemonteerd. Weet iemand wat er fout kan zijn gegaan?
Derby

Zitten de slangetje aan het membraam niet verstopt?
Je hebt toch niet aan het stangetje van de waste gate zitten draaien, neem ik aan?

Derby
MyZ

volgens mij niet, ik heb alleen het stangetje even losgehaald omdat ik daar bij moest.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Als je het stangetje naar rechts kan bewegen met een tang dan zit het wel goed.

Als je alle slangen goed gemonteerd en goed vast gezet heb dan moet hij gewoon werken.

Als je er mee rijdt en je gaat echt knetterhard zo hard dat je denkt nee dit gaat echt niet goed (zeg maar dat je turbodruk meter door het rode heen vliegt :D ) dan gaat je wastegate niet open.

Heb het zelf mee gemaakt was ik een slang vergeten vast te zetten, ging rijden dat ging onwijs hard en poef het was over.
.:: TurboPowerr ::.
RickGT TURBO
Contacteer:

Tino schreef:Als je het stangetje naar rechts kan bewegen met een tang dan zit het wel goed.

Als je alle slangen goed gemonteerd en goed vast gezet heb dan moet hij gewoon werken.

Als je er mee rijdt en je gaat echt knetterhard zo hard dat je denkt nee dit gaat echt niet goed (zeg maar dat je turbodruk meter door het rode heen vliegt :D ) dan gaat je wastegate niet open.

Heb het zelf mee gemaakt was ik een slang vergeten vast te zetten, ging rijden dat ging onwijs hard en poef het was over.
Had je toen je koppakking er uit?
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Contacteer:

Verder inderdaad je slangen bekijken. Ik zelf heb een compressor thuis. Daar heb ik een stukje slang op m'n luchtspuitpistool geschoven zodat ik die aan de actuator vast kan hangen.
Dan voor laat ik m'n compressor op druk komen tot waar ik de actuator wil afstellen en dan proberen maar. Beweegt het stangetje ja of nee...

Als je problemen blijft hebben laat dan even een berichtje achter..

Heb je niet de twee slangetjes omgedraaid op de actuator? Dat is een groot verschil.
Drive it like you stole it
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

RickGT TURBO schreef:
Had je toen je koppakking er uit?
Nee de turbo blaasde zichzelf op :(

Inderdaad als je de slangen omdraaid dan komt de verkeerde druk tegen de klep aan te drukken en zal hij niet open gaan.
.:: TurboPowerr ::.
Plaats reactie