in mijn 19 16v heb ik een olie druk meter zoals standaard in die 16v.
het probleem is nu als ik rij dan danst hij lekker op en neer het gekke is bij meer gas dus boven de 3000 toeren dan gaat hij omlaag ja zelfs als ik 170 rij dan ligt hij bijna haaks onder in ff gas los en hij springt weer omhoog
heb ik last van een massa probleem of zou er iets met de olie druk zijn verstopping ofzo? iemand een idee
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
olie druk resevoir? hmm heb ik dat ook op mijn 19
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
heeft niemand een idee wat het kan zijn ?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Nou nee, een oliedruk reservoir zit niet bepaald op een 16V. Ik denk dat het een massa probleempje is mark, het kan ook zijn dat je sensor kaduuk is. Ik heb het al bij een aantal renaults 25 gezien die op leeftijd waren. Als er iets met je olie druk aan de hand is zie je het vanzelf wel aan dat lampje. ff de schakeling doormeten, en eventueel de sensor vervangen lijkt mij de oplossing voor het probleem.
Mazzel
Mazzel
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik zou gewoon even de meest logische benadering nagaan.
1. zitten de draadjes goed? (met alleen contact is het toch een niveau metertje?) Dus dat even testen.
Anders dashboard openen en de aansluit puntjes aandrukken/dichter knijpen.
2. dan richting metertje zoeken.... Dus snoertjes door meten met een spannings metertje.
3. de druk meter nakijken...
Dop van het olie reservoirtje halen is volgens mij precies het zelfde als je blok dop er even afhalen.... Want dat laat natuurlijk ook wat druk vrij....
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-10 16:35 ]
1. zitten de draadjes goed? (met alleen contact is het toch een niveau metertje?) Dus dat even testen.
Anders dashboard openen en de aansluit puntjes aandrukken/dichter knijpen.
2. dan richting metertje zoeken.... Dus snoertjes door meten met een spannings metertje.
3. de druk meter nakijken...
Dop van het olie reservoirtje halen is volgens mij precies het zelfde als je blok dop er even afhalen.... Want dat laat natuurlijk ook wat druk vrij....
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-10 16:35 ]
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Inderdaad ja, ik heb dat ook.
Als je gas geeft dan schiet het ineens omhoog of omlaag hahaha
Soms dan springt hij ook van hoog naar laag. Vals contactje lijkt het wel ofzo.
Maar aansluiting op mijn dashboard is OK.
Waar zit die oliedruksensor ???
Thnx
Als je gas geeft dan schiet het ineens omhoog of omlaag hahaha
Soms dan springt hij ook van hoog naar laag. Vals contactje lijkt het wel ofzo.
Maar aansluiting op mijn dashboard is OK.
Waar zit die oliedruksensor ???
Thnx
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
OK
Ik zal wel eens ff checken.
Dank U
Ik zal wel eens ff checken.
Dank U
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Bij mij in de ph2 Turbo is het wel degelijk het dashboard contactje... Daar aan rommelen en hij deed het weer perfecto....
On 2002-04-10 16:50, Bart V wrote:
Ik gok op een kappotte sensor, als die meter helemaal naar beneden wijst bij hoge toerentallen, is die sensor gewoon rot. Lijkt me niks electronisch.
Mijn oliedrukmeter doet het sinds vandaag ook niet meer, ik wilde even de contacten nakijken van de sensor, maar ik heb geen idee waar dat ding kan zitten en hoe het eruit ziet.
Wie weet waar die sensor zit?
Wie weet waar die sensor zit?
Laatst gewijzigd door Robke op zo 6 okt 2002 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 5. Ik weet waar het aan ligt bij mij. Bij mijn linker voorlamp zit een verbindingsstuk (lijkt een beetje op een eutostekker voor je radio), die het 1 en ander met elkaar verbind. Toen ik deze stekker loshaalde zat die helemaal vol met koperroest. Na het, zo goed en zo kwaad als het ging, schoon gemaakt te hebben was het probleem bij mij verholpen. Maar omdat hij nog steeds niet goed schoon is, komt het probleem soms weer terug. Ik denk dat ik er binnenkort een nieuwe stekker op ga zetten, want ik vind het toch wel handig om te weten hoe het met mijn oliedruk gesteld is! 

heb dat ook gehad dat de wijzer van de oliedruk meter heen en weer slingerde door de meter.
nw gemonteerd en het was over.
draai hem er eens uit en kijk of er een rammel in zit.
heb bij 2 verschillende auto's al een kapotte gehad.
en bijde ramelden terweil de nieuwe dat niet deed.
nw gemonteerd en het was over.
draai hem er eens uit en kijk of er een rammel in zit.
heb bij 2 verschillende auto's al een kapotte gehad.
en bijde ramelden terweil de nieuwe dat niet deed.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Volgens mij zit hij ergens rechts aan de achterkant van het blok, vlakbij het schutbord (vanaf bestuurdersplaats gezien). Naast de kap van de distributie. Oftewel: nauwelijks bij te komen.robclio16V schreef:Mijn oliedrukmeter doet het sinds vandaag ook niet meer, ik wilde even de contacten nakijken van de sensor, maar ik heb geen idee waar dat ding kan zitten en hoe het eruit ziet.
Wie weet waar die sensor zit?
die druk sensor zit aan de bestuurderskant schuin onder je uitlaatspruitstuk. als je je wiel araf haalt kan je redelijk makkelijk bij.er zit 1 stekkertje aan vast met een paars draadje als je dat draadje tegen een massa van de auto houd moet je meter uitslaan LET OP JE MOET WEL JE CONTACT AAN ZETTEN NIET!!doet die dan niet uitslaan dan draadbreuk doet die dat wel dan sensor kapot
suc6 ramon 16V
suc6 ramon 16V
Niet aan de bijrijderskant ? Daar zit hij bij mijn 19 16v. Wel inderdaad in de buurt van het uitlaatspruitstuk.tazmannr1 schreef:die druk sensor zit aan de bestuurderskant schuin onder je uitlaatspruitstuk. als je je wiel araf haalt kan je redelijk makkelijk bij.er zit 1 stekkertje aan vast met een paars draadje als je dat draadje tegen een massa van de auto houd moet je meter uitslaan LET OP JE MOET WEL JE CONTACT AAN ZETTEN NIET!!doet die dan niet uitslaan dan draadbreuk doet die dat wel dan sensor kapot
suc6 ramon 16V
Ik denk ook dat hij de bijrijderskant bedoelt, ik heb in ieder geval geen uitlaat spruitstuk aan de bestuurderskant zitten.
Ik zal binnenkort eens even kijken waar het aan ligt, bedankt voor de info allemaal.

Ik zal binnenkort eens even kijken waar het aan ligt, bedankt voor de info allemaal.

sorry jongens
ik bedoel inderdaad aan de bijrijders kant
en het woord NIET.vergat er ff achter te zetten als de sensor eruit is dat je NIET MOET STARTEN anders kan je ff olie gaan halen
groeten
ik bedoel inderdaad aan de bijrijders kant
en het woord NIET.vergat er ff achter te zetten als de sensor eruit is dat je NIET MOET STARTEN anders kan je ff olie gaan halen
groeten