Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

in mijn 19 16v heb ik een olie druk meter zoals standaard in die 16v.

het probleem is nu als ik rij dan danst hij lekker op en neer het gekke is bij meer gas dus boven de 3000 toeren dan gaat hij omlaag ja zelfs als ik 170 rij dan ligt hij bijna haaks onder in ff gas los en hij springt weer omhoog

heb ik last van een massa probleem of zou er iets met de olie druk zijn verstopping ofzo? iemand een idee
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
koetsie

dit had ik ook met mijn r5gtt wist ook niet of het gevaarlijk was dus ff dop omhoog getild van oliedruk resevoir(of zoiets) en toen deed ie het weer.verder zou ik het ook niet weten
mark -19- 16v

olie druk resevoir? hmm heb ik dat ook op mijn 19
mark -19- 16v

heeft niemand een idee wat het kan zijn ?
Bart V

Nou nee, een oliedruk reservoir zit niet bepaald op een 16V. Ik denk dat het een massa probleempje is mark, het kan ook zijn dat je sensor kaduuk is. Ik heb het al bij een aantal renaults 25 gezien die op leeftijd waren. Als er iets met je olie druk aan de hand is zie je het vanzelf wel aan dat lampje. ff de schakeling doormeten, en eventueel de sensor vervangen lijkt mij de oplossing voor het probleem.

Mazzel
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik zou gewoon even de meest logische benadering nagaan.
1. zitten de draadjes goed? (met alleen contact is het toch een niveau metertje?) Dus dat even testen.
Anders dashboard openen en de aansluit puntjes aandrukken/dichter knijpen.
2. dan richting metertje zoeken.... Dus snoertjes door meten met een spannings metertje.
3. de druk meter nakijken...

Dop van het olie reservoirtje halen is volgens mij precies het zelfde als je blok dop er even afhalen.... Want dat laat natuurlijk ook wat druk vrij....
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-10 16:35 ]
Serge1916V

Inderdaad ja, ik heb dat ook.
Als je gas geeft dan schiet het ineens omhoog of omlaag hahaha
Soms dan springt hij ook van hoog naar laag. Vals contactje lijkt het wel ofzo.
Maar aansluiting op mijn dashboard is OK.
Waar zit die oliedruksensor ???

Thnx
Bart V

Ik gok op een kappotte sensor, als die meter helemaal naar beneden wijst bij hoge toerentallen, is die sensor gewoon rot. Lijkt me niks electronisch.
Serge1916V

OK
Ik zal wel eens ff checken.
Dank U
RickGT TURBO
Contacteer:

Bij mij in de ph2 Turbo is het wel degelijk het dashboard contactje... Daar aan rommelen en hij deed het weer perfecto....
On 2002-04-10 16:50, Bart V wrote:
Ik gok op een kappotte sensor, als die meter helemaal naar beneden wijst bij hoge toerentallen, is die sensor gewoon rot. Lijkt me niks electronisch.
Robke
Car: Lexus IS250

Mijn oliedrukmeter doet het sinds vandaag ook niet meer, ik wilde even de contacten nakijken van de sensor, maar ik heb geen idee waar dat ding kan zitten en hoe het eruit ziet.
Wie weet waar die sensor zit?
Laatst gewijzigd door Robke op zo 6 okt 2002 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij zit het niet mee, met je karretje Rob
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke

Achja, dat heb je wel eens als je Renault rijdt. :lol:
Tom
Moderator

komt wel weer goed
Robke

Zolang als ik nog oliedruk heb, maakt het niet zo heel veel uit natuurlijk.
Tom
Moderator

nee idd, maar het rijd wel wat rustgevender. In de meeste gevallen heb je nog wel druk ja, het ligt meestal een de bekabeling van de meter
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 5. Ik weet waar het aan ligt bij mij. Bij mijn linker voorlamp zit een verbindingsstuk (lijkt een beetje op een eutostekker voor je radio), die het 1 en ander met elkaar verbind. Toen ik deze stekker loshaalde zat die helemaal vol met koperroest. Na het, zo goed en zo kwaad als het ging, schoon gemaakt te hebben was het probleem bij mij verholpen. Maar omdat hij nog steeds niet goed schoon is, komt het probleem soms weer terug. Ik denk dat ik er binnenkort een nieuwe stekker op ga zetten, want ik vind het toch wel handig om te weten hoe het met mijn oliedruk gesteld is! :)
jacco 16v

heb dat ook gehad dat de wijzer van de oliedruk meter heen en weer slingerde door de meter.

nw gemonteerd en het was over.
draai hem er eens uit en kijk of er een rammel in zit.
heb bij 2 verschillende auto's al een kapotte gehad.
en bijde ramelden terweil de nieuwe dat niet deed.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Arjen

robclio16V schreef:Mijn oliedrukmeter doet het sinds vandaag ook niet meer, ik wilde even de contacten nakijken van de sensor, maar ik heb geen idee waar dat ding kan zitten en hoe het eruit ziet.
Wie weet waar die sensor zit?
Volgens mij zit hij ergens rechts aan de achterkant van het blok, vlakbij het schutbord (vanaf bestuurdersplaats gezien). Naast de kap van de distributie. Oftewel: nauwelijks bij te komen.
ramon16V
Contacteer:

die druk sensor zit aan de bestuurderskant schuin onder je uitlaatspruitstuk. als je je wiel araf haalt kan je redelijk makkelijk bij.er zit 1 stekkertje aan vast met een paars draadje als je dat draadje tegen een massa van de auto houd moet je meter uitslaan LET OP JE MOET WEL JE CONTACT AAN ZETTEN NIET!!doet die dan niet uitslaan dan draadbreuk doet die dat wel dan sensor kapot

suc6 ramon 16V
Arjen

tazmannr1 schreef:die druk sensor zit aan de bestuurderskant schuin onder je uitlaatspruitstuk. als je je wiel araf haalt kan je redelijk makkelijk bij.er zit 1 stekkertje aan vast met een paars draadje als je dat draadje tegen een massa van de auto houd moet je meter uitslaan LET OP JE MOET WEL JE CONTACT AAN ZETTEN NIET!!doet die dan niet uitslaan dan draadbreuk doet die dat wel dan sensor kapot

suc6 ramon 16V
Niet aan de bijrijderskant ? Daar zit hij bij mijn 19 16v. Wel inderdaad in de buurt van het uitlaatspruitstuk.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

LET OP JE MOET WEL JE CONTACT AAN ZETTEN NIET!!
Ehm wel of niet op contact? Ik gok van wel maar...
Robke

Ik denk ook dat hij de bijrijderskant bedoelt, ik heb in ieder geval geen uitlaat spruitstuk aan de bestuurderskant zitten. :)
Ik zal binnenkort eens even kijken waar het aan ligt, bedankt voor de info allemaal. 8)
ramon16V
Contacteer:

sorry jongens
ik bedoel inderdaad aan de bijrijders kant
en het woord NIET.vergat er ff achter te zetten als de sensor eruit is dat je NIET MOET STARTEN anders kan je ff olie gaan halen
groeten
Plaats reactie