[5GTTph1] GT loopt toch warm
-
Goof, snel oplopen v/d temperatuur kan ook bedrog lijken. Ik heb zo`n probleem met mijn GTE gehad, van alles geprobeerd, koelsysteem gespoeld, paar keer ontlucht maar de temp.meter bleef gewoon doorgaan tot over de derde streep, terwijl ie normaal bleef hangen op de helft. Uiteindelijk heb ik de temp.meter in het instrumentenpaneel verwisseld met een andere en voila, probleem opgelost. Wellicht kun je dat eens proberen, succes 

Het heeft gewerkt.....
Vorig jaar bleef ie (op de snelweg) mooi rond 80gr. (midden). Tuurlijk, bij goed trappen wordt het allemaal warmer. Maar ik heb het nooit meer zo gekregen als dat het toen was.
Dat het de temp.meter in het instrumentenpaneel is lijkt me sterk.
Fan slaat aan op thermocontact rond 90gr., en dat is vij mij op dash 3e streepje. Lijkt mij een redelijke manier om te checken of je meter het doet.
Vorig jaar bleef ie (op de snelweg) mooi rond 80gr. (midden). Tuurlijk, bij goed trappen wordt het allemaal warmer. Maar ik heb het nooit meer zo gekregen als dat het toen was.
Dat het de temp.meter in het instrumentenpaneel is lijkt me sterk.
Fan slaat aan op thermocontact rond 90gr., en dat is vij mij op dash 3e streepje. Lijkt mij een redelijke manier om te checken of je meter het doet.
nog ff een vraagje:
Als je nou bijvoorbeeld bij bb-tuning zo'n copper-radiateur koopt, dan zit daar waarschijnlijk ook al zo'n warmtewisselaar in voor je olie.
Maar kan je dan alsnog een aparte oliekoeler erop zetten? of is dat onzin, en niet nodig?
alvast bedankt,
Als je nou bijvoorbeeld bij bb-tuning zo'n copper-radiateur koopt, dan zit daar waarschijnlijk ook al zo'n warmtewisselaar in voor je olie.
Maar kan je dan alsnog een aparte oliekoeler erop zetten? of is dat onzin, en niet nodig?
alvast bedankt,
He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
Geen onzin...
ik heb/had het ook.. oliekoeler werkt fantastisch..
je olie word nooit te warm.. sterker nog hij blijft op goede temp....
ik heb/had het ook.. oliekoeler werkt fantastisch..
je olie word nooit te warm.. sterker nog hij blijft op goede temp....

Maar kan je dan bij een bestaande radiateur de warmtewisselaar afsluiten, en dan een aparte olie koeler erop zetten?
Maar het probleem ligt meer bij me water temp want die komt bijna helemaal tot het eind. ((tussen het 1st streepje van de drie laatste(die drie dicht bij elkaar)
, en het dikke streepje daarvoor)). dus dat is te warm. maar me olie temp wordt niet te warm. Is het dan verstandig om zo'n kopere-radiateur te bestellen? en dan dus zonder aparte olie koeler, maar gewoon alleen die radiateur en een 75 graden sensor.
Snappe jullie het nog?? sorry voor het ingewikkelde getyp
Maar het probleem ligt meer bij me water temp want die komt bijna helemaal tot het eind. ((tussen het 1st streepje van de drie laatste(die drie dicht bij elkaar)

Snappe jullie het nog?? sorry voor het ingewikkelde getyp

He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
hoe warm/koud is je
thermostaat??
&
thermocontact??
thermostaat??
&
thermocontact??
Dat weet ik niet, moet ik daar dan gewoon aan voelen?
zoveel verstand heb ik namelijk nog niet van.
zoveel verstand heb ik namelijk nog niet van.
He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
euh als hij 90 graden is zal ik er niet aan voelen..
hehehe.
hehehe.
-
- Über-Spammer
je kan je thermostaat eruit halen en kijken..
pas wel op dat je niet teveel koeievloeistof gaat missen..
ook de thermocontact kan je loshalen. (hier verliest je maar een beetje vloeistof.....
pas wel op dat je niet teveel koeievloeistof gaat missen..
ook de thermocontact kan je loshalen. (hier verliest je maar een beetje vloeistof.....
ok ga ik proberen.
He! nu is die weer rood.
Vraag me af of een systeempje om je olie sneller warm te krijgen niet beter is ...
-
- Über-Spammer
geef een goede reden waarom olie heel snel warm moet worden....
Ik ga vandaag me koelvloeistof testen en/of vervangen, en dan de auto testen. Dan ga ik de fan gewoon eerder aanzetten, rond 75 graden. En daarna kijken of hij toch niet te heet wordt.
Als dat wel gebeurt ga ik denk voor een kopere-radiateur. Is dat aan te raden, of heeft iemand een beter idee? Waar ik eerst nog naar kan kijken bijvoorbeeld?
Als dat wel gebeurt ga ik denk voor een kopere-radiateur. Is dat aan te raden, of heeft iemand een beter idee? Waar ik eerst nog naar kan kijken bijvoorbeeld?
He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
waarom koper ??
waarom niet een normale?? met andere thermostaat en thermocontact. ???
waarom niet een normale?? met andere thermostaat en thermocontact. ???
Omdat koper toch beter koelt, koper geleid toch beter?
He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
euh... euh... 
sorry zou het niet weten of een kopere beter is.
Kan best hoor. Maar met de combinatie die hierboven ergens al staat. blijft je water echt wel koel en je olie word ook niet heet of zo.
Ik denk dat een normale goedkoper is dan koper. toch?

sorry zou het niet weten of een kopere beter is.
Kan best hoor. Maar met de combinatie die hierboven ergens al staat. blijft je water echt wel koel en je olie word ook niet heet of zo.
Ik denk dat een normale goedkoper is dan koper. toch?
normale is goedkoper ja, maar er zit nu ook al een grotere dan normaal in. en dat werk nog niet goed genoeg.
Ik kan ook nog een grotere fan proberen.
Ik kan ook nog een grotere fan proberen.
He! nu is die weer rood.
Ik kan de temp nu wel aardig onder controle houden.
Ik zet de fan gewoon vroegtijdig aan(handmatig), en de kachel lekker warm
, en dan blijft de temp nog een beetje goed.
Maar ik vind hem nog steeds te warm. dus ik ga binnenkort ff met een vriend alles uitdenken, om de temp verder naar beneden te krijgen. moet toch kunnen.
Ik zet de fan gewoon vroegtijdig aan(handmatig), en de kachel lekker warm

Maar ik vind hem nog steeds te warm. dus ik ga binnenkort ff met een vriend alles uitdenken, om de temp verder naar beneden te krijgen. moet toch kunnen.
He! nu is die weer rood.
hoe oud is die radiator,en wat termostaat heb je erin???_Martijn_ schreef:Ik kan de temp nu wel aardig onder controle houden.
Ik zet de fan gewoon vroegtijdig aan(handmatig), en de kachel lekker warm, en dan blijft de temp nog een beetje goed.
rad is 1 tot 1,5 jaar.
wat voor termostaat weet ik niet.
wat voor termostaat weet ik niet.
He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
Tuurlijk. (maar ik val in de herhaling)_Martijn_ schreef:Ik kan de temp nu wel aardig onder controle houden.
Ik zet de fan gewoon vroegtijdig aan(handmatig), en de kachel lekker warm, en dan blijft de temp nog een beetje goed.
vervang je radiateur, thermocontact en thermostaat

klaar en probleem opgelost.
Maar er zit dus al een grotere radiateur op dan standaard, dus zou die dan ze koelvloeistof er gewoon niet vroegtijdig doorheen gooien? en dus die termostaat niet ok zijn? of zie ik dat fout?Tuurlijk. (maar ik val in de herhaling)
vervang je radiateur, thermocontact en thermostaat
klaar en probleem opgelost.
He! nu is die weer rood.
-
- Über-Spammer
mzz ik heb zoiets gehoord dat je om de 1,5 a 2 jaar (misschien eerder) je radiatuur moet vervangen ??
maar oke.
je moet zowiezo gaan spelen met de thermocontact en thermostaat
maar oke.
je moet zowiezo gaan spelen met de thermocontact en thermostaat

En je kan eens een reiningsmiddel halen bij mr. Reno (zo'n aggressief zuurtje wat alle rotzooi losmaakt) dan ff uitspoelen en verse koelvloeistof.
Scheelt ook weer een stukkie, maar beter gewoon een nieuwe originele rad.
Een koperen koelt toch maar 1-2% beter, dus scheelt maar weinig.
Scheelt ook weer een stukkie, maar beter gewoon een nieuwe originele rad.
Een koperen koelt toch maar 1-2% beter, dus scheelt maar weinig.
Houdt de gemoederen bezig blijkt maar weer, de temperatuur van de GT 
Het is niet dat het probleem is opgelost bij mij, maar met de lagere buiten temperaturen heb ik er wel minder last van.
Ik heb inmiddels toch wel het vermoeden dat het aan me radiator ligt, kan bijna niet anders....
Het temperatuur verloop lijkt er gewoon op dat de rad. op een gegeven moment niet méér aan kan.
Mijn rad is ook niet veel ouder dan 1,5 jaar dus op zich verbaast het me wel, maar goed. Toch maar vervangen voor een nieuwe orginele

Het is niet dat het probleem is opgelost bij mij, maar met de lagere buiten temperaturen heb ik er wel minder last van.
Ik heb inmiddels toch wel het vermoeden dat het aan me radiator ligt, kan bijna niet anders....
Het temperatuur verloop lijkt er gewoon op dat de rad. op een gegeven moment niet méér aan kan.
Mijn rad is ook niet veel ouder dan 1,5 jaar dus op zich verbaast het me wel, maar goed. Toch maar vervangen voor een nieuwe orginele
volgens mij gaat je termostaat nie goed open,of helemaal nie open,check deze ff en steek er desnoods eentje van een R4tje in(74 graden).suc6
??gille (mountainbike) schreef:volgens mij gaat je termostaat nie goed open,of helemaal nie open,check deze ff en steek er desnoods eentje van een R4tje in(74 graden).suc6
Tegen wie heb je het nou?

Ik heb een 74 gr. thermostaat.
Ik ga morgen ff een nieuwe thermokontact en thermostaat halen, als dat niet werkt, ga ik dat rijnigen proberen, en tot slot een nieuwe rad, of grotere fan.
He! nu is die weer rood.
Verlies je koelvloeistof? EEn grotere fan of ander thermocontactje en thermostaat is alleen maar probleem genezen maar de oorzaak ervan weet je niet en pak je dus niet aan. Als ie zo warm wordt klopt er iets niet (zover was je al).
Als het daarna over is, dan kan de oorzaak toch zijn, dan een van die dingen stuk was.?
He! nu is die weer rood.