spoorverbreders

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
R5GTE

GVD wat zijn die spoorverbreders teringdingen zeg.

Ik heb vandaag 2 1/2 uur erover gedaan om mijn wielen eraf te draaien. "ja je leest tweeeneenhalf uur !!! :evil: )

De vorige mongool die die auto heeft gehad die heeft er wielbouten ingezet met een te kleine conische bolling. dan die krengen natuurlijk ook nog eens met een luchtsleutel vastgezet.
Ik heb er een luchtsleutel op gehad, dit lukte niet dus toen maar de gewone ratel met dop erop gezet stukje verlengen met een stuk pijp en trekken maar.
knoep ?? dat wat dop nr1 naar de ju. ( bout nog niet los) nieuwe dop gekocht en maar weer trekken. knoep ?? Nee he, dop nr2 naar de gvd.
rustig blijven niet met dingen gaan gooien.
toen maar dopje van gehard staal gekocht. draai ik met de luchtsleutel de bouten rond, nee niet los maar rond.

toen dopje kleiner erop geslagen en eindelijk kwam er beweging in. en dat maal 16.

nou dan de uitlaat er maar vast onderuit, denk je nou echt dat er beweging in te krijgen was.

zo is er geen lol meer aan te beleven om te gaan sleutelen.

ik hoop dat ik morgen een beetje lekkerder opschiet want als het zo doorgaat haal ik het niet op tijd om voor 11 oktober voor de RDW keuring klaar te zijn.
Tijn
Contacteer:

wat heeft dat hele verhaal met spoorverbreders te maken? zonder die spoorverbreders zaten er toch ook gewoon verkeerde bouten in ?
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

Zit wat in ... maar gte, we begrijpen je ergernis en snappen waarom je misschien dan de spoorverbreders de schuld wil geven! Ik voel met je mee, heb net zo'n treurig geval hier :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
marco

ach ja wie heeft er ooit gezegt dat sleutelen van een lijen dakkie gaat :lol: :lol: ,als je begint met sleutelen weet je gewoon dat er heus wel weer wat zal zijn wat tegenzit :evil: , gewoon het hoofdt cool 8) houden en gaan met die banaan,

greetz marco
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

als hij klaar is en je rijd er weer een week in ben je al die zeik vergeten maar nu even volhouden de aanhouder wint :wink:
Riël
Über-Spammer

Of anders: Als ie klaar is en je rijdt er weer een week in weet je dat je weer kan beginnen :p
Steven
Car: M536

En goed sleutelen is ook nog een vak.

Vastzittende bouten moet je ff laten 'schrikken' door er gewoon axiaal een flinke ros op te geven.

Verder werkt slaan met een hamer op je dopsleutel ook erg goed, dan krijgt je veel grote pulskrachten die net dat kleine rukje geven om em los te maken.
Riël
Über-Spammer

En met die slag van de hamer een niet te lang verlengstuk nemen, anders neemt deze de kracht weer op door te buigen! Gewoon lekker kort en strak :p
R5GTE

Deel 2 :evil:

eindelijk voor alles weer op zijn plekkie is achter aan de beurt voor nieuwe schijfjes.

Ik nog even in de ijdele hoop dat je daar gèèn spoorverbreders op hadden gezet. helaas, dus toch.

Ikke het hele riedeltje weer afgelopen kruipolie ingespoten dan bouten laten schrikken dan met de luchtsleutel proberen, weer geen beweging in te krijgen.
dan weer fijn met de ouderwetse dop met ratel en verlengen maar. knoep ? dop nr 3 naar de ju.
toen zo vaak geprobeerd met de kruissleutel en erafgeschoten dat nu bijna alle bouten rond zijn.
Dus morgen maar weer met ome boormachine aan de gang.

Enne het zijn wel degelijk teringspoorverbreders want als die er niet op waren gezet hadden er nu de originele bouten in gezeten en die zijn zo los :D

Verders is alles ok met mijn GTE hij staat te popelen van ongeduld totdat ie 11 okt naar de RDW keuring mag.
Patrick L.

:lol: dop 3 ook al gesloopt, best grappig jouw verhaal, beetje leedvermaak :wink: . Ik zou me ook kapot ergeren en de hele wereld bijelkaar vloeken, dat lucht altijd op, al schiet je er niets mee op :lol:
Maar een paar flinken tikken geven op die moeren wil ook wel eens helpen. Btw heb je dat hoekje al binnen?
Succes verder hè :wink:
R5GTE

Het is dan toch gelukt vandaag om die krengen te vermoorden, met dank aan ome boormachine.

setje nieuwe schijven met blokken voor + achter zitten erop.

De volgende klus is tectyleren :D

iemand interesse ?? 8)
Mrtn
Car: R5GTT

Een boutje schrikt ook als jem nog ff iets vaster probeert te draaien, krijgt ie ruimte tussen z'n draad. :wink: Werkt geweldig.
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wat kost je die nieuwe remmerij achter? En waar heb je het vandaan? Ik heb namelijk de boel daar krom/versleten/oud :( :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
R5GTE

keb geen idee wat de remmerij kost,
maar ik heb het gewoon bij de plaatselijke automaterialenzaak besteld.
denk wel aan de wiellagers want het is niet verstandig om die uit de oude schijven over te zetten
Plaats reactie