Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Gunther

Inderdaad ben ook benieuwd nu mijn GTT in de fase van het spuiten is en terug opbouwen is aangekomen, dus...laat de tips maar komen zou ik zo zeggen :lol: :lol: :lol:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Steven
Car: M536

Nee er is nix veranderd, maak geen slapende honden wakker.

Als er nieuws was, dan had je het wel gehoord :p

Gewoon half synthetische 10W40 in de hoogste klasse die je kan vinden, C04 of C05 is nog beter.
(Die gradaties staan op elke fles, 1=laag 5=hoog)

En de beste (niet de goedkoopste) is Elf STi Copmetition NF2000 10W40 semi synthetic, zoals Speedline al meerdere keren heeft gezegd.

Klaaaaaar...
Patrick

eindelijk zie ik eens iets wat me wijzer maakt,je kan dus aan de klasse aanduiding zien met wat voor kwaliteit je te maken hebt,dat is nou wat ik moest weten,het is soms moeilijk om iest te vinden naar je goesting waar je je happy bioj kunt voelen iig.
ik vindt olie wel het belangrijkste van de motor dus kan ik nu bij aanschaf van nieuwe eens kontroleren welke kwaliteit dat ik ga aanschaffen,bedankt voor de tip :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Steven

Je moet ff zoeken, er staat meestal een wazige code omheen, maar je moet gewoon ff naar dat getalletje zoeken.
Zo weet ik dat brega goedkope olie van de Brezan gradatie 2 is en kroon-oil gradatie 3.
De Elf-oil is geloof ik 5, maar kan ook 4 zijn.

Enneh ik hoop niet dat er weer zo'n uitgekauwde olie-discussie gaat ontstaan, is net zoiets als openluchtfilters. *zucht* :)
Rudo

Steven (Fiets) schreef:Enneh ik hoop niet dat er weer zo'n uitgekauwde olie-discussie gaat ontstaan, is net zoiets als openluchtfilters. *zucht* :)
Ja, nog ff terugkomend op die luchtfilters...... :wink:
Steven

Ik ga naar bed, doei! :D
Mark G
Contacteer:

Ik heb hier 5 liter 5W40 full-synt. staan...
Ik zal laten weten hoe deze zich gedraagt in de GTT.

Nogal lopend naar het schijnt :wink:
Ben

Steven (Fiets) schreef:Je moet ff zoeken, er staat meestal een wazige code omheen, maar je moet gewoon ff naar dat getalletje zoeken.
Zo weet ik dat brega goedkope olie van de Brezan gradatie 2 is en kroon-oil gradatie 3.
De Elf-oil is geloof ik 5, maar kan ook 4 zijn.

Enneh ik hoop niet dat er weer zo'n uitgekauwde olie-discussie gaat ontstaan, is net zoiets als openluchtfilters. *zucht* :)
wat is gradatie? :D
ik weet wel dat het niveau betekent
maar wat voor een betrekking dat heeft met olie????
Wat is er dus beter aan Elf in vergelijking met brega?
Abel
Über-Spammer

die "gradatie" is de doop. Dat houd in hoe goed de reinigers zijn. Als je altijd 2 rijd en je gooit er dan opeens 5 in kun je je motor stuk draaien omdat er op eens een hele hoop troep vrij komt (sludge bv.)

BTw je kunt volgens mijn niet strafeloos synthetish in de auto gooien. met het oog op minerale olie wat er eerst inzat.
Gunther

Steven bedankt voor den tip, ik bedoel, nu weet ik tenminste wat erin moet (ben ook nog niet zooo lang op het forum dus die discussie over olie en luchtfilter is mij vreemd), bedankt in elk geval want we willen tenslotte allemaal het beste voor onze "lieveling" nietwaar. :wink:
Ben

Dus hoe pak je zoiets aan als je eigenlijk bij de koop al niet weet wat voor een olie erin heeft gezeten?
Gunther

de gulden middenweg denk ik, half synthetisch (zo heb ik het gedaan) en nu ga ik voor de kwaliteitsolie van Elf zoals voorgeschreven.
Riël
Über-Spammer

Ben schreef:Dus hoe pak je zoiets aan als je eigenlijk bij de koop al niet weet wat voor een olie erin heeft gezeten?
Aflaten he ... of maakt dat beetje wat er nog inzit nog uit als je er andere bij doet? Volgens mij niet ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Abel schreef:die "gradatie" is de doop. Dat houd in hoe goed de reinigers zijn. Als je altijd 2 rijd en je gooit er dan opeens 5 in kun je je motor stuk draaien omdat er op eens een hele hoop troep vrij komt (sludge bv.)

BTw je kunt volgens mijn niet strafeloos synthetish in de auto gooien. met het oog op minerale olie wat er eerst inzat.
Bedoel je niet Dope? Dopes zijn additieven die de werking van de olie optimaliseren/meehelpen/toevoegen.

Am I right?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ben

Ik heb er momenteel nog brega in zitten omdat het een duur geintje ging worden als ik iedere keer elf moest gaan halen :) Olie is er onderhand al een keer of 10 uit geweest toen we nog in de reanimeren fase waren van de gtt. En kwam er iedere keer zwart uit.
Nu alles het weer goed doet rijd ik nog steeds met brega nog geen zin gehad elf erin te knallen. Dit kan dus geen kwaad? Toen ik hem kocht wist ik zo en zo al niet welke olie erin had gezeten en al helemaal niet in mijn 2de blok die er nu in zit.
Tom
Moderator
Car: MB

mijne rijd al jaren perfect op vol synthetisch
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

[img]http://people.a2000.nl/gjansen/sig.jpg[/img]

ben jij dit ben ?

"I love it when a plan comes together"
Ben

Jah dat was ik hehe was ff om te testen hij past alleen niet lekker :)
Laatst gewijzigd door Ben op vr 20 sep 2002 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

zie niks
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer

Riël schreef:
Abel schreef:die "gradatie" is de doop. Dat houd in hoe goed de reinigers zijn. Als je altijd 2 rijd en je gooit er dan opeens 5 in kun je je motor stuk draaien omdat er op eens een hele hoop troep vrij komt (sludge bv.)

Bedoel je niet Dope? Dopes zijn additieven die de werking van de olie optimaliseren/meehelpen/toevoegen.

Am I right?
Right!! 8)
speedline

speedline schreef:Voor de Super 5GTT werd een Elf 5W/40 aangeraden af fabriek. Maar aangezien deze niet meer leverbaar is in een hoog presterende variant is Elf ST of STi Competition 10W/40 de beste keus.
Zie topic Talk dirty, talk smeermiddelen...http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 20#1157220
Plaats reactie