weet je heel zeker dat het je HANDREM lampje is? is het niet deze:
(!)
Dat is namelijk je remmenlampje. Remindicatie sensoren op je remblokken (zoals ook bij een gtt).
Licht dit lampje op tegelijk met je oranje abs lampje dan heb je, zoals turboman zegt, geen antiblokkeersysteem meer. Je remmenlampje gaat erbij brande om je te laten weten dat je dus alleen nog een conventioneel remsysteem hebt, zonder antiblokkeren.
Hoogst waarschijnlijk is je abs pomp defect. Als dit zo is dan heb je een probleem, nl een euro probleem. ABS pomp is een duur geintje.
Mr Reno kan dmv de computer je remsysteem in en de storing wissen zodat je lampje uitgaat, maar zodra je abs weer een keer een probleem geeft, gaan deze lampjes fijn weer in je gezicht branden.
Laat het goed uitzoeken door de dealer en laat je goed voorlichten. Het kan ook 1 (of meerdere) van je abs sensoren zijn die defect is, wederom door uitlezen van de computer te achterhalen en ja wederom een europrobleem. Sensoren voor de abs zijn ook een duur geintje.
Wat ik wil zeggen is: Laat de dealer verder zoeken dan zijn neus lang is: storing wissen, betalen, jij over een paar dagen weer lampjes aan, jij weer naar dealer, jij abs sensor(en) laten vernieuwen, weer betalen, jij na een paar dagen wéér lampjes aan, weer naar dealer en nu definitief ook nog abs pomp vernieuwen, jij weeeeeer hoge kosten. Laat ze goed kijken en je desnoods garantie geven op een eventuele volgende diagnose van je abs. Die blijf je anders betalen en wordt er onnodig storing gewist, sensor(en) vernieuwd en uiteindelijk misschien ook nog een (dure!) abs pomp.
Ik werk in een garage en dit is mijn ervaringen met abs lampjes/remmenlampjes die maar blijven aangaan.
En om de quote er maa even bij te halen:
Serge1916V schreef:Gelukkig dat het maar geen mercedessen zijn geworden.
Dan zouden auto's ook rimpels krijgen
En als het mercedessen waren geworden dan hadden wij een matje moeten laten groeien en een DIKKE DIKKE GOUWE ketting moeten halen

Ik werk bij een Mercedes-garage en ook daar gaat wel eens wat stuk