Geen rem meer, ABS+Handrem lamp aan :(

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Serge1916V

Ik was vanmiddag ff eten halen op mijn werk en kom hier weer op het terrein gereden en zie ik dat mijn handremlampje en het ABS lampje aan gaan :( :-* :-* :-* :-* :-*
Ik heb daar vorig jaar ook last van gehad, maar toen was de relaiskast vervangen en toen heeft ie het altijd weer gedaan.....dus kan ik hem morgenvroeg weer gaan wegbrengen naar ome reno. Garantie gelukkig voor mijn portemonee!!

Als die lampjes tegelijk aan gaan dan kan je nog een paar keer remmen en dan is alle druk weg en heb je dus geen rem meer.

Dus ik had gelijk gebeld naar Ome Reno en die zeiden dat ik meteen langs moet komen, maar ik moet tot 18uur werken en kan hem dus pas morgenvroeg langbrengen.
Wat wel fijn is bij Ome Reno is dat het meestal binnen 2 uurtjes gefixt is....in ieder geval wel bij die Reno garage.

Ik ben ziek.............. :-*

Gr
Serge
Laatst gewijzigd door Serge1916V op vr 20 sep 2002 9:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Serge1916V schreef:Ik ben ziek.............. :-*
Don't be sick dude !

Bekijk het zoals Spir@l: me GT is nu misschien een beetje gebruleerd, ik krijg geen huurauto en hij word niet naar nederland versleept, maar ondertuseen zit ik hier lekker in het zonnetje met mijn chick en een koude pils. Oftwel: Je renault kan wel kapot zijn maar je dag/week/vakantie is het nog niet.

Renaults gaan nu eenmaal kapot anders waren het wel mercedessen geworden ;-)
jeroen.k

Ploegah schreef:Renaults gaan nu eenmaal kapot anders waren het wel mercedessen geworden ;-)
The wish of every car! :lol:
Serge1916V

Gelukkig dat het maar geen mercedessen zijn geworden.
Dan zouden auto's ook rimpels krijgen :lol:
En als het mercedessen waren geworden dan hadden wij een matje moeten laten groeien en een DIKKE DIKKE GOUWE ketting moeten halen :lol:
turboman
Contacteer:

Als je ABS het niet meer doet kun je toch wel gewoon remmen, alleen kan het dan wel blokkeren, maar ja. op een 19 16V zitten schijven rondom.. dus dat moet geen probleem zijn, dacht ik.
Bart V

Nee, want er zit een electrische pomp op. Als die uitvalt kan je niet meer remmen.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Serge1916V schreef:Ik was vanmiddag ff eten halen op mijn werk en kom hier weer op het terrein gereden en zie ik dat mijn handremlampje en het ABS lampje aan gaan :( :-* :-* :-* :-* :-*
Ik heb daar vorig jaar ook last van gehad, maar toen was de relaiskast vervangen en toen heeft ie het altijd weer gedaan.....dus kan ik hem morgenvroeg weer gaan wegbrengen naar ome reno. Garantie gelukkig voor mijn portemonee!!

Als die lampjes tegelijk aan gaan dan kan je nog een paar keer remmen en dan is alle druk weg en heb je dus geen rem meer.

Dus ik had gelijk gebeld naar Ome Reno en die zeiden dat ik meteen langs moet komen, maar ik moet tot 18uur werken en kan hem dus pas morgenvroeg langbrengen.
Wat wel fijn is bij Ome Reno is dat het meestal binnen 2 uurtjes gefixt is....in ieder geval wel bij die Reno garage.

Ik ben ziek.............. :-*

Gr
Serge
Serge, dit heb ik dus ook gehad. Je handrem en abslampje blijven constant branden. Bij mij was toen de abspomp kapot. Ik heb dit destijds bij een dealer laten vervangen en heeft mij ruim 4000 gulden :( destijds gekost. Als je abspomp defect is slaan gelijk je remmen vast want toen de mijne op de brug stond konden ze de wielen van m'n 19 haast niet rond draaien met de hand, zo vast zat dat. :( Ik hoop voor je dat het niet hetzelfde is wat mij destijds is overkomen wat het heeft mij goud geld gekost. :evil:
Gijs V.

weet je heel zeker dat het je HANDREM lampje is? is het niet deze:

(!)

Dat is namelijk je remmenlampje. Remindicatie sensoren op je remblokken (zoals ook bij een gtt).

Licht dit lampje op tegelijk met je oranje abs lampje dan heb je, zoals turboman zegt, geen antiblokkeersysteem meer. Je remmenlampje gaat erbij brande om je te laten weten dat je dus alleen nog een conventioneel remsysteem hebt, zonder antiblokkeren.

Hoogst waarschijnlijk is je abs pomp defect. Als dit zo is dan heb je een probleem, nl een euro probleem. ABS pomp is een duur geintje.
Mr Reno kan dmv de computer je remsysteem in en de storing wissen zodat je lampje uitgaat, maar zodra je abs weer een keer een probleem geeft, gaan deze lampjes fijn weer in je gezicht branden.

Laat het goed uitzoeken door de dealer en laat je goed voorlichten. Het kan ook 1 (of meerdere) van je abs sensoren zijn die defect is, wederom door uitlezen van de computer te achterhalen en ja wederom een europrobleem. Sensoren voor de abs zijn ook een duur geintje.

Wat ik wil zeggen is: Laat de dealer verder zoeken dan zijn neus lang is: storing wissen, betalen, jij over een paar dagen weer lampjes aan, jij weer naar dealer, jij abs sensor(en) laten vernieuwen, weer betalen, jij na een paar dagen wéér lampjes aan, weer naar dealer en nu definitief ook nog abs pomp vernieuwen, jij weeeeeer hoge kosten. Laat ze goed kijken en je desnoods garantie geven op een eventuele volgende diagnose van je abs. Die blijf je anders betalen en wordt er onnodig storing gewist, sensor(en) vernieuwd en uiteindelijk misschien ook nog een (dure!) abs pomp.

Ik werk in een garage en dit is mijn ervaringen met abs lampjes/remmenlampjes die maar blijven aangaan.
En om de quote er maa even bij te halen:
Serge1916V schreef:Gelukkig dat het maar geen mercedessen zijn geworden.
Dan zouden auto's ook rimpels krijgen :lol:
En als het mercedessen waren geworden dan hadden wij een matje moeten laten groeien en een DIKKE DIKKE GOUWE ketting moeten halen :lol:
Ik werk bij een Mercedes-garage en ook daar gaat wel eens wat stuk :)
Renault, créateur de GTT !!!
turboman
Contacteer:

ow, dus als je abs uitvalt is remmen onmogelijk? Da's lekker dan :(
Serge1916V

Ik heb hier vorig jaar ook last van gehad.
Ze hebben alles al 10x onderzocht.
Het expansievat is al vervangen en daarna hebben ze het relais (andere kant als waar je accu zit) vervangen en ook alle sensoren want die zitten daarbij inbegrepen zei die man tegen mij.

Het is niet dat je ineens zonder remmen zit....gelukkig...maar als je aant rijden bent dan gaan je handrem lampje en het oranje ABS lampje branden en dan weet je dat je nog een paar keer kan remmen. Want je remt met druk dus in het expansievat zit. ELke keer als je remt gaat er druk verloren, als je een aantal keer hebt geremt dan hoort het pompje de druk weer bij te pompen, maar dat doet ie dan niet meer en na een keer of 10 op de rem trappen heb je dan geen rem meer.....dus het is geen gevaar want je kan nog altijd stil komen te staan.
Als je ff wacht dan ineens doet het pompje het weer.....want dan gaan de lampjes weer uit en dan begint het pompje weer het expansievat te vullen

Moest de auto vanmorgen wegbrengen maar die chef van de werkplaats die is op vakantie en is maandag terug.
Dus breng hem maandag wel ff langs....kan hem nu eigenlijk niet missen.....nooit eigenlijk :wink:

Gr
Serge
Serge1916V

Kom ik gisteren thuis en :-* :-* :-* weer die klote lampjes aan :evil:
Dus ik kon mijn lol weer op.....NOT
Zat ik weer te vloeken GVD GVD Waarom precies mijn auto die dit heeft :evil:

ALWEER IETS HEEFT moet ik eigenlijk zeggen.
Ik dacht dat ik nu onderhand alles had vervangen aan die auto......maar dus toch niet....of het is alweer kapot want het blijft natuurlijk een Renault
&%$#^%$^!!!! :evil:
turboman
Contacteer:

Serge1916V schreef:Kom ik gisteren thuis en :-* :-* :-* weer die klote lampjes aan :evil:
Dus ik kon mijn lol weer op.....NOT
Zat ik weer te vloeken GVD GVD Waarom precies mijn auto die dit heeft :evil:

ALWEER IETS HEEFT moet ik eigenlijk zeggen.
Ik dacht dat ik nu onderhand alles had vervangen aan die auto......maar dus toch niet....of het is alweer kapot want het blijft natuurlijk een Renault
Je bent niet de enige... tijd voor een nieuwe(re) Renault.. na 9 jaar R5 rijden weet je wel beter, tis een haat-/liefde verhouding, maar m'n RSi rijdt zo heerlijk... :p
Riël
Über-Spammer

Serge1916V schreef:of het is alweer kapot want het blijft natuurlijk een Renault
Leuk toch? Heb je tenminste wat te doen! Beter dan een saai golfje die nooit kapot gaat :lol: Kijk mij, heb me net weer een 5je gekocht, ben de dingetjes aan't fixen, maar als ik het bovenste punt op de waslijst klaar heb komen er onder weer 2 bij! Dus ik kan nog wel ff ! Jippie!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Visscher
Contacteer:

Als je van plan bent om je abs systeem te vervangen, heb ik er nog wel 1 voor je liggen, helemaal compleet met sensoren en abs compy. 250 euro mag je die wel hebben.

grtjes Paul
Anonymous

Of je sloopt de ABS eruit, ben je ook van het gezeik af.
turboman
Contacteer:

Riël schreef:
Serge1916V schreef:of het is alweer kapot want het blijft natuurlijk een Renault
Leuk toch? Heb je tenminste wat te doen! Beter dan een saai golfje die nooit kapot gaat :lol: Kijk mij, heb me net weer een 5je gekocht, ben de dingetjes aan't fixen, maar als ik het bovenste punt op de waslijst klaar heb komen er onder weer 2 bij! Dus ik kan nog wel ff ! Jippie!
Ja, amar als je ver weg moet of naar je werk, en de kans dat ie het NIET doet erg groot is, of dat je onderweg een grote kans hebt op problemen... nee, daar heb ik geen zin meer in... je moet zo'n auto dan als een 2e auto hebben
Bart V

Visscher schreef:Als je van plan bent om je abs systeem te vervangen, heb ik er nog wel 1 voor je liggen, helemaal compleet met sensoren en abs compy. 250 euro mag je die wel hebben.

grtjes Paul
Lijkt me een buitenkansje als je een haperend abs systeem hebt.
Serge1916V

Ja inderdaad is dat erg vervelend als je een onbetrouwbare auto hebt.
Aan de andere kant je hebt wel altijd iets te doen.
Als het elke keer dingen zijn van 10 euro vind ik het niet erg. Maar dat is meestal niet.

Ik heb gister de auto weggebracht en nou bleek dat een stuk van de ABS kabelbindel die naar achteren loopt gesmolten was door de uitlaat. :-*
Dus die stomme idioten die mijn uitlaat eronder hebben gelegd kunnen er geen zak van.
En dan noemen ze zichzelf een tuningbedrijf :lol:

Dus het was geen mankement van Renault :D

Dus moeten ze dus een stuk bedrading weer herstellen.
Als het goed is dan heb ik hem vandaag weer terug.

Gr
Serge
Anonymous

welk 'tuningsbedrijf' heeft je uitlaat gedaan dan ?
Serge1916V

Een frut-bedrijf :D
Dat zie ik nu wel, ik bergeijk zit dat.
Dan is onder eindhoven zeg maar, een paar kilometer van de belgische grens.
Ik weet ff snel niet hoe die heet.......uuhhh......w8 ff.
Auto-shop Bergeijk
Car-tuning...blablabla
Ik zal eens ff thuis kijken, zit nu op mijn werk.
Komt er vanavond wel op te staan.

Belachelijk dat dit kan gebeurem, de volgende keer leg ik hem zelf er wel onder.
Ik wilde het al zelf doen, maar als ik daar toch niks voor hoef te betalen(omdat het al bij de prijs inbegrepen zat) dan laat hun hem er maar onder hangen.
Maar ik doe het voortaan zelf wel, dat heb ik nu wel geleerd

Grtzz
Serge
Serge1916V

ZO, ik heb hem gisteren opgehaald :)
Gelukkig dat het niet zoveel koste, 90 euro

Trouwens wat is het nu een kl#teweer.
Het mag wel weer zomer worden :wink:
Plaats reactie