Revisie cilinderkop na verloren ringetje -:| FOTOS |:-

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

kevinb schreef:
Tom schreef:hoop niet dat het jouw zusters zijn :wink:
Nee hoor het zijn allen zussen van m'n schonzus. :wink:
GELUKSZAK 8) 8) 8) 8)
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

En die wil sleutelen, jaja 8)
Smeerlap :);)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Compressie is gemeten,

Cil 1. 7.7
Cil 2. 7.5
Cil 3. 7.7
Cil 4. 8.0

Dit is wel gemeten met nog een stukke cilinderkoppakking.
Of dit nu goed is of niet?
Ik hoor het wel...

Deze week gaan we waarschijnlijk de koppakking wisselen, dan zullen we de compressie nog is meten.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

kevinb schreef:Compressie is gemeten,

Cil 1. 7.7
Cil 2. 7.5
Cil 3. 7.7
Cil 4. 8.0

Dit is wel gemeten met nog een stukke cilinderkoppakking.
Of dit nu goed is of niet?
Ik hoor het wel...

Deze week gaan we waarschijnlijk de koppakking wisselen, dan zullen we de compressie nog is meten.
Dat zien er mij zéér goede waarden uit...
Ik ga zo de kop aantrekken (als gij dat stukske gereedschap bezit) en dan meten we hier nog eens.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb de volgende waarden gemeten:

Cil 1: 6.3
Cil 2: 6.5
Cil 3: 6.7
Cil 4: 6.7

Best wel een groot verschil... :(
Even overleggen wat er verder gaat gebeuren dus...
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

je moet er op letten of ze hetzelfde zijn he, geen gt heeft dezelfde waarden. Wat voor meter gebruik je eigenlijk ( eenheid )
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Een vriend van me heeft ook net de compressie van z'n GTT laten meten. Hij kreeg de volgende waarden :
Cil. 1 : 7.9
Cil. 2 : 7.8
Cil. 3 : 7.9
Cil. 4 : 7.8
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Mark G schreef:Ik heb de volgende waarden gemeten:

Cil 1: 6.3
Cil 2: 6.5
Cil 3: 6.7
Cil 4: 6.7

Best wel een groot verschil... :(
Even overleggen wat er verder gaat gebeuren dus...
Beste mede-Renault rijders...
Een technische vraag:

Na het meten van Kevin zijn GTT met dezelfde meter vond ik het verschil nogal groot.

Minste waarde onze GTT = 6.3 (kg/cm²)
Minste waarde Kevin GTT = 7.5 (kg/cm²)

Daar het budget me (ons) niet toelaat om het volledige onderblok te reviseren,
vroeg ik me af of een set nieuwe segmenten (zuigerveren) al betere resultaten zouden opleveren.

Opties momenteel:

* ik moet zo rijden en sparen voor de revisie.
* ik moet de zuigerveren vervangen en dan terug rijden. (en eventueel sparen voor volledige revisie)
* alles uit elkaar laten liggen en 12 maanden sparen :(

Het is wel zo dat de segmenten verdraaid zijn, dus deze moet zich nog wat 'zetten'.
Vermoedelijk zal de compressie dan terug wat stijgen....

Graag jullie mening, ondervindingen , etc...
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Hans schreef:Een vriend van me heeft ook net de compressie van z'n GTT laten meten. Hij kreeg de volgende waarden :
Cil. 1 : 7.9
Cil. 2 : 7.8
Cil. 3 : 7.9
Cil. 4 : 7.8
Dat zijn schitterende waarden !!

(Ik vergelijk vooral met Kevin zijn GTT omdat die met dezelfde meter gemeten zijn.)

Maar door al die metingen kunnen we ervan uit gaan dat 8 de perfecte waarde blijkt te zijn...
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Mark G schreef:
Hans schreef:Een vriend van me heeft ook net de compressie van z'n GTT laten meten. Hij kreeg de volgende waarden :
Cil. 1 : 7.9
Cil. 2 : 7.8
Cil. 3 : 7.9
Cil. 4 : 7.8
Dat zijn schitterende waarden !!

(Ik vergelijk vooral met Kevin zijn GTT omdat die met dezelfde meter gemeten zijn.)

Maar door al die metingen kunnen we ervan uit gaan dat 8 de perfecte waarde blijkt te zijn...
Klopt Mark. Dat werd hem ook verteld dat het perfecte waarden zijn.
Ik moet hier nog ergens de waarden van mijn eigen GTT ook hebben liggen, maar ik kan ze tussen de gebruikelijke rotzooi weer eens niet vinden :(
Mocht ik ze nog tegenkomen zal ik eens kijken of die ook in de buurt van de 8 liggen.
Ik kan me nog herinneren dat de monteur die mijn auto heeft gemeten als reactie gaf "zo goed als nieuw". :p
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:
Mark G schreef:Ik heb de volgende waarden gemeten:

Cil 1: 6.3
Cil 2: 6.5
Cil 3: 6.7
Cil 4: 6.7

Best wel een groot verschil... :(
Even overleggen wat er verder gaat gebeuren dus...
Beste mede-Renault rijders...
Een technische vraag:

Na het meten van Kevin zijn GTT met dezelfde meter vond ik het verschil nogal groot.

Minste waarde onze GTT = 6.3 (kg/cm²)
Minste waarde Kevin GTT = 7.5 (kg/cm²)

Daar het budget me (ons) niet toelaat om het volledige onderblok te reviseren,
vroeg ik me af of een set nieuwe segmenten (zuigerveren) al betere resultaten zouden opleveren.

Opties momenteel:

* ik moet zo rijden en sparen voor de revisie.
* ik moet de zuigerveren vervangen en dan terug rijden. (en eventueel sparen voor volledige revisie)
* alles uit elkaar laten liggen en 12 maanden sparen :(

Het is wel zo dat de segmenten verdraaid zijn, dus deze moet zich nog wat 'zetten'.
Vermoedelijk zal de compressie dan terug wat stijgen....

Graag jullie mening, ondervindingen , etc...
heb het je al een paar keer gezegd ik heb een goed blokje liggen.voor de prijs die ik gekocht heb .
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Oeps...
helemaal vergeten..
PM...
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Oeps...
helemaal vergeten..
PM...
p.m terug
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Nog een kleine update...
Niet echt intressant maar misschien leuk om te lezen...

[img]http://users.pandora.be/XtronX/XtronX%20GTT%20006.jpg[/img]
De thermostaat is vervangen door een nieuwe van 82°
Rechts de nieuwe, maar dat is wel duidelijk denk ik :D

[img]http://users.pandora.be/XtronX/XtronX%20GTT%20002.jpg[/img]
[img]http://users.pandora.be/XtronX/XtronX%20GTT%20003.jpg[/img]
[img]http://users.pandora.be/XtronX/XtronX%20GTT%20001.jpg[/img]
Opkuisen van de carterpan en de sensor


[img]http://users.pandora.be/XtronX/XtronX%20GTT%20004.jpg[/img]
Cleanen van de spruitstukken.

Dat was het voorlopig :wink:
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb ondertussen (mondeling bevestigt) een ander blok gekocht.
Die zal voorlopig ingebouwd worden in de GTT en deze zal volledige gereviseerd worden.
Als er voldoende geld is :D

De kop is al gereviseerd, dus zal de aandacht gaan naar het onderblok.. weg met die lage compressie waarden !
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Ik heb ondertussen (mondeling bevestigt) een ander blok gekocht.
Die zal voorlopig ingebouwd worden in de GTT en deze zal volledige gereviseerd worden.
Als er voldoende geld is :D

De kop is al gereviseerd, dus zal de aandacht gaan naar het onderblok.. weg met die lage compressie waarden !
hedde een blokje gevonden Mark das goe, en toh nie te veel betaald er voo zeker 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol:
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:
Mark G schreef:Ik heb ondertussen (mondeling bevestigt) een ander blok gekocht.
Die zal voorlopig ingebouwd worden in de GTT en deze zal volledige gereviseerd worden.
Als er voldoende geld is :D

De kop is al gereviseerd, dus zal de aandacht gaan naar het onderblok.. weg met die lage compressie waarden !
hedde een blokje gevonden Mark das goe, en toh nie te veel betaald er voo zeker 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol:
Dat zal ik weten te vertellen als ik de compressie heb gemeten :wink:
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Oei oei oei, ge hebt da blokske toch ni gekocht van die kadee die zenne reno gisteren nog in de fik wou steken? :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Anders ligt er hier nog wel een, hoogstwaarschijnlijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Hier ook :)

ligt toch maar in de weg.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik heb nu al 3 carter pannen in mijn handen gehad.
1 lege,
1 met beverstigings punten voor een slinger schot
1 met een slingerschot.

Nu zie ik bij jouw er een stang inzitten? Hoeveel types zijn er wel niet.

[img]http://users.pandora.be/XtronX/XtronX%20GTT%20003.jpg[/img]
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Die van mij is de enige echte! :p
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Riël schreef:Anders ligt er hier nog wel een, hoogstwaarschijnlijk.
ja maar verschrikkelijk duurder he en heeft ne per-total meegemaakt duuuuuuuuuuuuuus,de mijne is het ahaahahahah
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ha die gille, als hij kan verkopen is hij der bij he. Hebt ge trouwens nog gedacht aan die kapkes onder mijn achterlichte? (fase2)
:D :D :D
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Geert Claes schreef:Ha die gille, als hij kan verkopen is hij der bij he. Hebt ge trouwens nog gedacht aan die kapkes onder mijn achterlichte? (fase2)
:D :D :D
ik heb er geen meer dacht ik, maar kan er wel denk ik aankomen bij iemand die er 2 in afbraak heeft
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Zo, mijn cilinderkoppakking is ook vervangen,
Gisteren rond 13u aan begonnen, en rond 23u
draaide hij al weer.

Met nog is extra merci-kes aan de mark! :wink:

Foto's volgen nog!
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

kevinb schreef:Zo, mijn cilinderkoppakking is ook vervangen,
Gisteren rond 13u aan begonnen, en rond 23u
draaide hij al weer.

Met nog is extra merci-kes aan de mark! :wink:

Foto's volgen nog!
Ge moogt zeggen dat de Mark een klep verkeerd heeft geregeld zenne.. maar dat fix ik zaterdag wel :wink:

Voor de rest was alles goed, voorlopig toch...
héhé
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

cool kevin, dan komt ge straks toch met de renault he :D
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Geert Claes schreef:cool kevin, dan komt ge straks toch met de renault he :D
Zal niet zijn, ik moet nog een keertje terug om die klep te gaan regelen...
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

ah ok dan, dan ben ik weer de enige renault :evil:
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Geert Claes schreef:ah ok dan, dan ben ik weer de enige renault :evil:
Als ge snel even komt helpen de mijne terug in elkaar te zetten, dan ben ik er ook :D
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Euh daar is het al een beetje te laat voor denk ik. Morgen na de middag??
:D
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

kevinb schreef:Zo, mijn cilinderkoppakking is ook vervangen,
Gisteren rond 13u aan begonnen, en rond 23u
draaide hij al weer.

Met nog is extra merci-kes aan de mark! :wink:

Foto's volgen nog!
Wat doet gij hier eigenlijk in mijne topic!
Maak er zelf eens één...
:wink: hahaha... :lol:
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Mark G schreef:
kevinb schreef:Zo, mijn cilinderkoppakking is ook vervangen,
Gisteren rond 13u aan begonnen, en rond 23u
draaide hij al weer.

Met nog is extra merci-kes aan de mark! :wink:

Foto's volgen nog!
Ge moogt zeggen dat de Mark een klep verkeerd heeft geregeld zenne.. maar dat fix ik zaterdag wel :wink:

Voor de rest was alles goed, voorlopig toch...
héhé



Mark, merci voor de klep nog is terug te komen regelen, héé!

Ik moet zeggen ,hij heeft nog nooit zo mooi gedraaid!
Als ik nu niet vergeten was om m'n contact af te zetten, zou ik hem nu nog is laten draaien(batt. plat :(

knap werk!
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ok kevin, ik ben blij voor u dat alles nu in orde is.
Plaats reactie