GELUKSZAKkevinb schreef:Nee hoor het zijn allen zussen van m'n schonzus.Tom schreef:hoop niet dat het jouw zusters zijn

GELUKSZAKkevinb schreef:Nee hoor het zijn allen zussen van m'n schonzus.Tom schreef:hoop niet dat het jouw zusters zijn
Dat zien er mij zéér goede waarden uit...kevinb schreef:Compressie is gemeten,
Cil 1. 7.7
Cil 2. 7.5
Cil 3. 7.7
Cil 4. 8.0
Dit is wel gemeten met nog een stukke cilinderkoppakking.
Of dit nu goed is of niet?
Ik hoor het wel...
Deze week gaan we waarschijnlijk de koppakking wisselen, dan zullen we de compressie nog is meten.
Beste mede-Renault rijders...Mark G schreef:Ik heb de volgende waarden gemeten:
Cil 1: 6.3
Cil 2: 6.5
Cil 3: 6.7
Cil 4: 6.7
Best wel een groot verschil...![]()
Even overleggen wat er verder gaat gebeuren dus...
Dat zijn schitterende waarden !!Hans schreef:Een vriend van me heeft ook net de compressie van z'n GTT laten meten. Hij kreeg de volgende waarden :
Cil. 1 : 7.9
Cil. 2 : 7.8
Cil. 3 : 7.9
Cil. 4 : 7.8
Klopt Mark. Dat werd hem ook verteld dat het perfecte waarden zijn.Mark G schreef:Dat zijn schitterende waarden !!Hans schreef:Een vriend van me heeft ook net de compressie van z'n GTT laten meten. Hij kreeg de volgende waarden :
Cil. 1 : 7.9
Cil. 2 : 7.8
Cil. 3 : 7.9
Cil. 4 : 7.8
(Ik vergelijk vooral met Kevin zijn GTT omdat die met dezelfde meter gemeten zijn.)
Maar door al die metingen kunnen we ervan uit gaan dat 8 de perfecte waarde blijkt te zijn...
heb het je al een paar keer gezegd ik heb een goed blokje liggen.voor de prijs die ik gekocht heb .Mark G schreef:Beste mede-Renault rijders...Mark G schreef:Ik heb de volgende waarden gemeten:
Cil 1: 6.3
Cil 2: 6.5
Cil 3: 6.7
Cil 4: 6.7
Best wel een groot verschil...![]()
Even overleggen wat er verder gaat gebeuren dus...
Een technische vraag:
Na het meten van Kevin zijn GTT met dezelfde meter vond ik het verschil nogal groot.
Minste waarde onze GTT = 6.3 (kg/cm²)
Minste waarde Kevin GTT = 7.5 (kg/cm²)
Daar het budget me (ons) niet toelaat om het volledige onderblok te reviseren,
vroeg ik me af of een set nieuwe segmenten (zuigerveren) al betere resultaten zouden opleveren.
Opties momenteel:
* ik moet zo rijden en sparen voor de revisie.
* ik moet de zuigerveren vervangen en dan terug rijden. (en eventueel sparen voor volledige revisie)
* alles uit elkaar laten liggen en 12 maanden sparen![]()
Het is wel zo dat de segmenten verdraaid zijn, dus deze moet zich nog wat 'zetten'.
Vermoedelijk zal de compressie dan terug wat stijgen....
Graag jullie mening, ondervindingen , etc...
p.m terugMark G schreef:Oeps...
helemaal vergeten..
PM...
hedde een blokje gevonden Mark das goe, en toh nie te veel betaald er voo zekerMark G schreef:Ik heb ondertussen (mondeling bevestigt) een ander blok gekocht.
Die zal voorlopig ingebouwd worden in de GTT en deze zal volledige gereviseerd worden.
Als er voldoende geld is![]()
De kop is al gereviseerd, dus zal de aandacht gaan naar het onderblok.. weg met die lage compressie waarden !
Dat zal ik weten te vertellen als ik de compressie heb gemetengille (mountainbike) schreef:hedde een blokje gevonden Mark das goe, en toh nie te veel betaald er voo zekerMark G schreef:Ik heb ondertussen (mondeling bevestigt) een ander blok gekocht.
Die zal voorlopig ingebouwd worden in de GTT en deze zal volledige gereviseerd worden.
Als er voldoende geld is![]()
De kop is al gereviseerd, dus zal de aandacht gaan naar het onderblok.. weg met die lage compressie waarden !![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ja maar verschrikkelijk duurder he en heeft ne per-total meegemaakt duuuuuuuuuuuuuus,de mijne is het ahaahahahahRiël schreef:Anders ligt er hier nog wel een, hoogstwaarschijnlijk.
ik heb er geen meer dacht ik, maar kan er wel denk ik aankomen bij iemand die er 2 in afbraak heeftGeert Claes schreef:Ha die gille, als hij kan verkopen is hij der bij he. Hebt ge trouwens nog gedacht aan die kapkes onder mijn achterlichte? (fase2)
![]()
![]()
Ge moogt zeggen dat de Mark een klep verkeerd heeft geregeld zenne.. maar dat fix ik zaterdag welkevinb schreef:Zo, mijn cilinderkoppakking is ook vervangen,
Gisteren rond 13u aan begonnen, en rond 23u
draaide hij al weer.
Met nog is extra merci-kes aan de mark!![]()
Foto's volgen nog!
Wat doet gij hier eigenlijk in mijne topic!kevinb schreef:Zo, mijn cilinderkoppakking is ook vervangen,
draaide hij al weer.
Foto's volgen nog!
Mark G schreef:Ge moogt zeggen dat de Mark een klep verkeerd heeft geregeld zenne.. maar dat fix ik zaterdag welkevinb schreef:Zo, mijn cilinderkoppakking is ook vervangen,
draaide hij al weer.
Foto's volgen nog!![]()
Voor de rest was alles goed, voorlopig toch...
héhé