een tijdje terug had ik al eens gepost in dit forum over kleppen stellen.
Het verhaal zit namelijk zo. Wij hebben een renaultje 5 TS en de koppakking was eruit geknalt door een lek in het koelsysteem. Doordat we geen garage geld hebben heb ik besloten om zelf de koppakking te vervangen.
De cilinderkop is gevlakt en voorzover ik weet is alles met het vervangen op de goede manier gedaan.
De motor is klaar, hij loopt en de auto rijdt zelfs weer

Ik heb de stoterstang (de motor heeft een onderliggende nokkenas) van de inlaatport er tussenuit gehaald en het tikken was WEG.
Met een koude motor de bougie kabel eruit getrokken en het tikken was weg. Maar met een warme motor blijft hij tikken.
Ik heb de motor warm laten lopen en de bougie kabel eruit getrokken (het tikken is er dan nog steeds). En toen maar de inlaat tuimelaar zo strak aangedraaid dat de klep 1/0.5 mm open blijft staan. Het tikken is weg. Zit de tuimelaar strak tegen de klep is het tikken er weer.
We zijn net bij een renault garage geweest (met de auto) die zeggen dat de kop niet gevlakt had mogen worden en dat de zuiger van de vierde cilinder stuk is. Persoonlijk denk ik dat het probleem toch ergens anders ligt. De motor heeft nu al ongeveer 50 km gelopen met die tik.
Iemand die me kan helpen? Anders moet de auto naar de sloop