Dat wil zeggen, ik rijd met een 75gr. thermostaat, en ben dan gewend dat met een constante snelheid van ong. 120 km/u dat ie tussen de 75gr.-80gr. blijft (midden).
Maar toch loopt ie (overdag, ong. 21gr. buiten) op de snelweg met een constante snelheid van ong. 110 km/u vrij snel tegen de 90gr. aan.
Als ik ook maar iets doorplank loopt ie over de 90gr.
Ook het "opwarmen" gaat tegenwoordig wel erg vlot. Ritje van nog geen 10 min. in de stad, --> 90gr.
Mag logisch zijn, maar als temperatuur lager is (bijv. 's-nachts) ziet het er iets beter uit, maar uiteindelijk loopt ie toch richting de 90gr. Ff doorknallen met 150 km/u en hij gaat er over heen.
- Radiator is 1,5 jaar oud
- Voldoende koelvloeistof (verlies niets) 6 mnd. geleden ververst
- Fan functioneerd
- Schakelaar voor fan aanwezig
- 75gr. thermostaat
- Watergekoelde turbo
Alles lijkt in orde;
Voldoende koelvloeistof, geen enkel verlies op wat voor manier.
Heb inmiddels toch maar gechecked of de thermostaat open slaat, gaat goed.
En of de radiator op alle plekken even warm wordt (althans, zover als je dat kan checken met je blote hand

Olietemp. kan ik helaas niet checken. Als er niets is aangepast lijken me het ook waardes die vrij normaal zijn, alleen gezien het feit ik rond rij met die lage temp. thermostaat en dus verwacht dat de temp. lager zou moeten zijn lijkt me dat er toch iets niet helemaal ok zit.
Wat heb ik nu weer aan me peilstok hangen dan, guys??
