-Brand ontstaan bij carb.
-Snel geblust met poederblusser.
-Schade op t eerste gezicht viel mee. Gesmolten slangen en plastic delen in omgeving carb.en natuurlijk de hele zooi onder de poeder.
Ok, ik ben dus al druk aan t bedenken wat ik met mn motortje(ik noem t even motortje omdat ik nog geen idee heb wat de exacte schade is) wil gaan doen.
Wat ik wel weet is dat ik nu mooi de kans heb om eens wat leuks met mn motortje te gaan doen/laten doen.
Aangezien het me toch weer een smak geld gaat kosten ben ik van plan een en ander te laten verbeteren/modificeren/tunen/etc.
Mn blok zelf heeft er nu ook al een dikke 200K+ opzitten.
Dit zijn volgens mij op dit moment de opties:
(Vul mij AUB aan en verbeter mij wanneer noodzakelijk!)
1) Zelf alles opknappen en eventueel modificeren.
-Kost erg veel tijd.
-is kostenbesparend.
-vereist een behoorlijke (technische) kennis van het motortje.
-is voor mij zelf dus niet volledig te doen.
-het zelf modificeren van het blok is vrijwel uitgesloten.(voor MIJ dan!)
2) Motortje naar een revisie-bedrijf brengen en compleet laten reviseren/modificeren/tunen/bleuprinten/whatever.
-Kost mij geen tijd.(en kennis)
-Kost WEL een hoop poen. (ik geloof zo'n 1000-2000EURO?!. Ligt aan wat je wilt.)
-Modificeren absoluut mogelijk.
-BEDRIJVEN:
- -Achterberg.
-Vege.
-DBM engineering.
-????(nog meer?)
-Kost ook een hoop geld. ("red" blok van 'BB' bv.= een dikke 2000Euro(1350£)incl. montage.)
MAAAR, kost denk ik bijna net zoveel als een volledige revisie cq. reparatie!
-Nieuw blok.(volgens mij (bijna)altijd beter dan een gereviseerd blok)
-tuning/etc. absoluut mogelijk.
-12 maanden garantie (bij BB)
-BEDRIJVEN:
- -BB performance tuning.
-????(andere??)
Dit zijn in mijn ogen de opties.
Heb je iets aan en/of op te merken...DOE DAT!
graag.
Alle ideeen zijn meer dan welkom!
Welke optie zou jij kiezen?
En WHY?!?!?
mazzl.