Dat verklaart waarom ik vanmiddag die Golf 2 GTi 16V op de snelweg bij kon houden...

gechipt toch dan????Xedrah schreef:Zaterdag heb ik een vermogensuitdraai (geen dynojet) laten maken van mijn Seat Cordoba TDI. Deze leverde echter niet de verwachte standaard 110pk maar zelfs 133pk met 229 Nm.
Dat verklaart waarom ik vanmiddag die Golf 2 GTi 16V op de snelweg bij kon houden...
Er zit een inlaat op van een 16v waarvan de inlaatkanalen dicht zijn gelast en passend zijn gemaakt op de cilinderkop, bijna hetzelfde systeem als de clio rs. Ontsteking is op de zelfdeplaats uitgefreesd als een gewone clio. Het uitlaatspuitsuk is ook iets veranderd met de aansluiting op de kop (bouten zijn iets omgezet). Het enige probleem wat er was dat de injectoren het niet aankonden en die zijn vervangen door die van een safrane 2.2 deze hebben een betere verstuiving. Nadat de motor goed ingereden was (3500 km) is er een speciale chip voor geschreven ( koste +/- 6 uurtjes). Het voordeel nu is dat het koppel bijna gelijk is aan een willams en dat hij zijn vermogen vanaf 6100 tpm tot de 7200 tpm blijft vast houden en niet in elkaar zakt. Maar een licht gemodificeerde willams hou ik tot de +/- 180 bij en dan gaat de willams ervan door.Zeeuw schreef:HEb je in het inlaatgebeuren van de megane er ook op zitten of heb je je originele inlaatspruitstuk erop? Heb en een williams gehad en een 1800 16v met alles wat achterberg er zo'n beetje aan kan doen gehad aar die trok het van zijn lang zal ze leven niet tegen een licht gemodificeerde williams. De combinatie meganekop en 1800 blok kan nl normaal gezien ook niet. Andersom zeer zeker wel, kop van 1800/williams op een megane onderblok. De kop van de megane is nl structureel anders dan die van een clio, ontsteking, gaskleppenhuis, inlaat, uitlaat, vandaar mijn vraag. De kop van een megane levert verder ook geen extra vermogen, enige is dat de smallere inlaatkanalen meer koppel genereren en omdat ze smaller zijn moet je een megane inlaat gebruiken of de kanalen moeten uitgefreesd worden.RO 16v schreef:Een clio 16v met megane ciliderkop compleet geblueprint en volledig uitlaat systeem en de korte bak help ook nog iets.
Het cupblok met nokkenassen dat ik had leverde rond de 165-170 pk waarbij je koppel mist tov een williams.
Nee, is volledig standaard en het is dus wel mogelijk. Lachuh he.Mrtn schreef:Moet wel, 23 pk fabrieksverschil is onmogelijk
Ik ben het helemaal met je eens, er wordt vaak lekker positief ingesteld zodat iedereen lekker tevreden is. Bijvoorbeeld de bank van Achterberg zal veel eerder kloppen dan een of andere mobiele bank voor meetings en shit.clio_rally schreef:Jongens, ik blijf erbij, al die leuke vermogenstests zijn te onnauwkeurig. Hardstikke nuttig om je wagen voor en na een modificatie te vergelijken, zeker voor de serieuse tuners. Maar volgens mij neemt niemand het absolute vermogen serieus, afwijking tot 25% worden wel eens gemeten, en da's net een beetje veel... Daarbij hoeven fabrieksgegevens ook niet te kloppen. Vaak zitten deze er ook enorm naast. Officieel behoren ze rond 10% van het werkelijk vermogen te zitten...
Gijs
Bij achterberg is nog dicht bij ook je krijgt er alleen geen uitdraai bij, maar dan weet je wel wat het vermogen bij de wielen en de krukas is. Prijs lag rond de 150 gulden. Of je moet naar speed-center in geldermalsen of naar mortiz tuning in amsterdam prijs rond de 85 euro. Dit zijn een paar van de zuiverste testbanken.Ploegah schreef:Das ook wel weer waar ja
Ik wil echter gewoon graag weten hoeveel PK's er nu op de weg gezet worden door mijn clio. (dus geen krukas PK crap)
Hoe/waar kan dat het beste ?
Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.Ploegah schreef:Das ook wel weer waar ja
Ik wil echter gewoon graag weten hoeveel PK's er nu op de weg gezet worden door mijn clio. (dus geen krukas PK crap)
Hoe/waar kan dat het beste ?
Je kunt ook op zaterdag een afspraak maken. Met de cijfers die hij je levert, wordt je absoluut niet bedonderd.Ploegah schreef:He Xedrah is die ook in het weekend open ?
Misschien ga ik wel eens ff langs de 21 of de 22 ste
Steven (Fiets) schreef:Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.
Kun je gelijk nog es praten over inbouwen van andere nokkenstokken enzo
Dan kunnen zij niet rijden als je zoveel voorsprong hebt of jij hebt geen standaard 16VMickael schreef:Stoplicht erna een clio RSI (volgens mij waren het vrienden van elkaar) Licht op groen vol het gas erop. Toen ik naar z'n drie ging had ik ruim ander halve auto voorsprong.![]()
[EDIT] Dit was in mijn Clio 16V.
RSi. wolf in schaapskleren... and I like itMickael schreef:Gisteren avond in barendrecht.
Eerste stoplicht een 205 GTI naast me, stond enorm te gassen, maar toen het licht op groen ging kon die meteen mijn achterkant zien. Geen partij.
Stoplicht erna een clio RSI (volgens mij waren het vrienden van elkaar) Licht op groen vol het gas erop. Toen ik naar z'n drie ging had ik ruim ander halve auto voorsprong.![]()
Mijn dag was gisteren erg goed![]()
![]()
[EDIT] Dit was in mijn Clio 16V.
Ga er maar bij Mickael uit van niet.twingoturbo schreef:zeker geen standaard 16v!
Spaghettispruitstuk????Ploegah schreef:Steven (Fiets) schreef:Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.
Kun je gelijk nog es praten over inbouwen van andere nokkenstokken enzo![]()
![]()
![]()
en grotere kleppen en meer benzinedruk, en een spaghettiespruitstuk... :-D
Grotere kleppen??WilliamsEddie schreef:Spaghettispruitstuk????Ploegah schreef:Steven (Fiets) schreef:Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.
Kun je gelijk nog es praten over inbouwen van andere nokkenstokken enzo![]()
![]()
![]()
en grotere kleppen en meer benzinedruk, en een spaghettiespruitstuk... :-D![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nokkenassen????![]()
![]()
![]()
Dat klopt, maar het geeft wel een goede indicatie.clio_rally schreef:Jongens, zelfs als je niet bewust gepakt wordt is zo'n test onnauwkeurig. Ik bedoelde niet dat mensen je een mooier beeld schetsen, de apparaten zijn nu eenmaal zo. Zelfs de top teams in de motorsport erkennen dit en gebruiken vermogensbanken alleen om te kijken hoe ze meer vermogen kunnen krijgen, het vermogen exact vaststellen is nooit echt te doen...
Gijs
Nee Shit!!![img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img]RO 16v schreef:Grotere kleppen??WilliamsEddie schreef:Ploegah schreef:Steven (Fiets) schreef:Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.
Kun je gelijk nog es praten over inbouwen van andere nokkenstokken enzo![]()
![]()
![]()
en grotere kleppen en meer benzinedruk, en een spaghettiespruitstuk... :-D
Spaghettispruitstuk????![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nokkenassen????![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Meer bezine druk??![]()
![]()
Zal wel nodig zijn om me bij te houdenPloegah schreef:Steven (Fiets) schreef:Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.
Kun je gelijk nog es praten over inbouwen van andere nokkenstokken enzo![]()
![]()
![]()
en grotere kleppen en meer benzinedruk, en een spaghettiespruitstuk... :-D