ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Xedrah

Zaterdag heb ik een vermogensuitdraai (geen dynojet) laten maken van mijn Seat Cordoba TDI. Deze leverde echter niet de verwachte standaard 110pk maar zelfs 133pk met 229 Nm.

Dat verklaart waarom ik vanmiddag die Golf 2 GTi 16V op de snelweg bij kon houden... :)
gille
Contacteer:

Xedrah schreef:Zaterdag heb ik een vermogensuitdraai (geen dynojet) laten maken van mijn Seat Cordoba TDI. Deze leverde echter niet de verwachte standaard 110pk maar zelfs 133pk met 229 Nm.

Dat verklaart waarom ik vanmiddag die Golf 2 GTi 16V op de snelweg bij kon houden... :)
gechipt toch dan????
Mrtn
Car: R5GTT

Moet wel, 23 pk fabrieksverschil is onmogelijk
De pest eraan is dat je niet meer kan zien tegen welke TDI je het opneemt.
Een gewone TDI met 100pk is (makkelijk) te doen, maar ja........als ie dan is gechipt.... :(
Bij alle lettertjes int rood probeer ik geen eens meer->150pk namelijk en een koppel dat een huis uit z'n fundering kan trekken
Mrtn = Maarten
RO 16v

Zeeuw schreef:
RO 16v schreef:Een clio 16v met megane ciliderkop compleet geblueprint en volledig uitlaat systeem en de korte bak help ook nog iets.
HEb je in het inlaatgebeuren van de megane er ook op zitten of heb je je originele inlaatspruitstuk erop? Heb en een williams gehad en een 1800 16v met alles wat achterberg er zo'n beetje aan kan doen gehad aar die trok het van zijn lang zal ze leven niet tegen een licht gemodificeerde williams. De combinatie meganekop en 1800 blok kan nl normaal gezien ook niet. Andersom zeer zeker wel, kop van 1800/williams op een megane onderblok. De kop van de megane is nl structureel anders dan die van een clio, ontsteking, gaskleppenhuis, inlaat, uitlaat, vandaar mijn vraag. De kop van een megane levert verder ook geen extra vermogen, enige is dat de smallere inlaatkanalen meer koppel genereren en omdat ze smaller zijn moet je een megane inlaat gebruiken of de kanalen moeten uitgefreesd worden.

Het cupblok met nokkenassen dat ik had leverde rond de 165-170 pk waarbij je koppel mist tov een williams.
Er zit een inlaat op van een 16v waarvan de inlaatkanalen dicht zijn gelast en passend zijn gemaakt op de cilinderkop, bijna hetzelfde systeem als de clio rs. Ontsteking is op de zelfdeplaats uitgefreesd als een gewone clio. Het uitlaatspuitsuk is ook iets veranderd met de aansluiting op de kop (bouten zijn iets omgezet). Het enige probleem wat er was dat de injectoren het niet aankonden en die zijn vervangen door die van een safrane 2.2 deze hebben een betere verstuiving. Nadat de motor goed ingereden was (3500 km) is er een speciale chip voor geschreven ( koste +/- 6 uurtjes). Het voordeel nu is dat het koppel bijna gelijk is aan een willams en dat hij zijn vermogen vanaf 6100 tpm tot de 7200 tpm blijft vast houden en niet in elkaar zakt. Maar een licht gemodificeerde willams hou ik tot de +/- 180 bij en dan gaat de willams ervan door. :(

Maar als jullie echt gegevens of maten willen weten moeten jullie even met achterberg contact opnemen want hij heeft alles gedaan.
Laatst gewijzigd door RO 16v op ma 2 sep 2002 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
clio_rally
Contacteer:

Jongens, ik blijf erbij, al die leuke vermogenstests zijn te onnauwkeurig. Hardstikke nuttig om je wagen voor en na een modificatie te vergelijken, zeker voor de serieuse tuners. Maar volgens mij neemt niemand het absolute vermogen serieus, afwijking tot 25% worden wel eens gemeten, en da's net een beetje veel... Daarbij hoeven fabrieksgegevens ook niet te kloppen. Vaak zitten deze er ook enorm naast. Officieel behoren ze rond 10% van het werkelijk vermogen te zitten...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Jelmer

Ik heb weer een leuk na-weekend gehad :)

Gisteren op de A6 reed ik 140 ofzo totdat er een opel corsa 2.0 GSI achter me kwam.. Ik heb alles geprobeerd maar kon hem niet kwijtraken en later liet ik hem maar voorbij gaan omdat ik 190 toch wel weer hard genoeg vond.

Maar vandaag werd het weer goedgemaakt toen ik een mercedes SLK 320 compressor bijhield en zelfs een beetje op hem inliep tot de 160 ofzo en toen ging het gas eraf omdat er een rotonde aankwam..

dus toch wel lol gehad deze 2 dagen ik wist toch eigenlijk al dat het onbegonnen werk is tegen een 2.0 gsi..
NiX©
Xedrah

Mrtn schreef:Moet wel, 23 pk fabrieksverschil is onmogelijk
Nee, is volledig standaard en het is dus wel mogelijk. Lachuh he. :)

Overigens gemeten bij http://www.freddycane.com . Dit is een negatieve vermogensbank, dus dit vermogen is echt wel aanwezig.
Anonymous

He Xedrah is die ook in het weekend open ?

Misschien ga ik wel eens ff langs de 21 of de 22 ste
Steven
Car: M536

clio_rally schreef:Jongens, ik blijf erbij, al die leuke vermogenstests zijn te onnauwkeurig. Hardstikke nuttig om je wagen voor en na een modificatie te vergelijken, zeker voor de serieuse tuners. Maar volgens mij neemt niemand het absolute vermogen serieus, afwijking tot 25% worden wel eens gemeten, en da's net een beetje veel... Daarbij hoeven fabrieksgegevens ook niet te kloppen. Vaak zitten deze er ook enorm naast. Officieel behoren ze rond 10% van het werkelijk vermogen te zitten...

Gijs
Ik ben het helemaal met je eens, er wordt vaak lekker positief ingesteld zodat iedereen lekker tevreden is. Bijvoorbeeld de bank van Achterberg zal veel eerder kloppen dan een of andere mobiele bank voor meetings en shit.

Het merk bank is al genoeg voor een stevig verschil en dan heb je ook nog de software waarmee gerommeld wordt. Erg jammer..
Anonymous

Das ook wel weer waar ja

Ik wil echter gewoon graag weten hoeveel PK's er nu op de weg gezet worden door mijn clio. (dus geen krukas PK crap)

Hoe/waar kan dat het beste ?
RO 16v

Ploegah schreef:Das ook wel weer waar ja

Ik wil echter gewoon graag weten hoeveel PK's er nu op de weg gezet worden door mijn clio. (dus geen krukas PK crap)

Bij achterberg is nog dicht bij ook je krijgt er alleen geen uitdraai bij, maar dan weet je wel wat het vermogen bij de wielen en de krukas is. Prijs lag rond de 150 gulden. Of je moet naar speed-center in geldermalsen of naar mortiz tuning in amsterdam prijs rond de 85 euro. Dit zijn een paar van de zuiverste testbanken.
Job-turbo
Contacteer:

FCG zit echt niet te rommelen met zijn testbank. Hij kan precies je vertellen hoe het gedaan word en hoe het werkt. Ook zul je merken als je een keer bij hem bent geweest dat het geen praatjes maker is.
Steven
Car: M536

Ploegah schreef:Das ook wel weer waar ja

Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.

Kun je gelijk nog es praten over inbouwen van andere nokkenstokken enzo ;)
Xedrah

Ploegah schreef:He Xedrah is die ook in het weekend open ?

Misschien ga ik wel eens ff langs de 21 of de 22 ste
Je kunt ook op zaterdag een afspraak maken. Met de cijfers die hij je levert, wordt je absoluut niet bedonderd.
clio_rally
Contacteer:

Jongens, zelfs als je niet bewust gepakt wordt is zo'n test onnauwkeurig. Ik bedoelde niet dat mensen je een mooier beeld schetsen, de apparaten zijn nu eenmaal zo. Zelfs de top teams in de motorsport erkennen dit en gebruiken vermogensbanken alleen om te kijken hoe ze meer vermogen kunnen krijgen, het vermogen exact vaststellen is nooit echt te doen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Vos

R5GTE VS Seat Ibiza TDI: daaaaaaaaaaaaaag Seat

R5GTE VS Alfa 164 16v: toen ik naar 2 schakelde was het daaaaaaaaag alfa maar ik schrok wel dat ze me bijhield in de eerste versnelling!
Clio 16v.....
Anonymous

Steven (Fiets) schreef:Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.

:p :p :p

en grotere kleppen en meer benzinedruk, en een spaghettiespruitstuk... :-D
Robert dB.

Steven wordt echt pro-achterberg....heb je soms aandelen?! :) :wink:
Mickael

Gisteren avond in barendrecht.

Eerste stoplicht een 205 GTI naast me, stond enorm te gassen, maar toen het licht op groen ging kon die meteen mijn achterkant zien :lol: . Geen partij.

Stoplicht erna een clio RSI (volgens mij waren het vrienden van elkaar) Licht op groen vol het gas erop. Toen ik naar z'n drie ging had ik ruim ander halve auto voorsprong. :D

Mijn dag was gisteren erg goed :) :) :D

[EDIT] Dit was in mijn Clio 16V.
*Stephan_RSI*

Mickael schreef:Stoplicht erna een clio RSI (volgens mij waren het vrienden van elkaar) Licht op groen vol het gas erop. Toen ik naar z'n drie ging had ik ruim ander halve auto voorsprong. :D
Dan kunnen zij niet rijden als je zoveel voorsprong hebt of jij hebt geen standaard 16V :D
turboman
Contacteer:

Mickael schreef:Gisteren avond in barendrecht.

Eerste stoplicht een 205 GTI naast me, stond enorm te gassen, maar toen het licht op groen ging kon die meteen mijn achterkant zien :lol: . Geen partij.

Stoplicht erna een clio RSI (volgens mij waren het vrienden van elkaar) Licht op groen vol het gas erop. Toen ik naar z'n drie ging had ik ruim ander halve auto voorsprong. :D

Mijn dag was gisteren erg goed :) :) :D

RSi. wolf in schaapskleren... and I like it
twingoturbo

zeker geen standaard 16v!
Robert dB.

twingoturbo schreef:zeker geen standaard 16v!
Ga er maar bij Mickael uit van niet.

Trouwens ik had het vermoeden dat er gisteren een Nissan 100 keer nix met me wilde sprinten...maja ik reed normaal weg, en was hem toen al kwijt. Geen concurentie dus.
Mickael

twingoturbo schreef:zeker geen standaard 16v!
:lol: :lol: :lol:

NEE

:lol: :lol: :lol:

Hij zat ook nog eens alleen ik had een vriend bij die ong. een kilotje of 90 weegt.
Edwin16v
Contacteer:

Ploegah schreef:
Steven (Fiets) schreef:Ik zou het ook bij Achterberg doen, omdat je tenslotte een blokkie vandaan hebt. De vermogens die Achterberg ook opgeeft klinken ivg tot andere banken vrij laag. En zoals al gezegd is tis lekker ind e buurt.

Spaghettispruitstuk???? :D :D :D :D :D
Nokkenassen???? :D :D :D :D

Zijn dat die dingen die ik al heb? >-) >-) >-)
RO 16v

WilliamsEddie schreef:
Ploegah schreef:

Grotere kleppen?? :D :D :D
Meer bezine druk?? :D :D :D
Xedrah

clio_rally schreef:Jongens, zelfs als je niet bewust gepakt wordt is zo'n test onnauwkeurig. Ik bedoelde niet dat mensen je een mooier beeld schetsen, de apparaten zijn nu eenmaal zo. Zelfs de top teams in de motorsport erkennen dit en gebruiken vermogensbanken alleen om te kijken hoe ze meer vermogen kunnen krijgen, het vermogen exact vaststellen is nooit echt te doen...

Gijs
Dat klopt, maar het geeft wel een goede indicatie.

En bovendien gaat het er uiteindelijk om wat je zelf met de pedalen en het pookje kunt!
Edwin16v
Contacteer:

RO 16v schreef:
WilliamsEddie schreef:
Ploegah schreef:

Grotere kleppen?? :D :D :D
Meer bezine druk?? :D :D :D
Nee Shit!!![img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/sad/cry.gif[/img]
Robert dB.

Ploegah schreef:

Zal wel nodig zijn om me bij te houden :) :p
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik heb niemand stof laten happen maar een porsche toch raar doen staan kijken.

Ik was onderweg naar mn werk,ik reedt vlissingen uit en ik ontdekte een porsche,deze gaf een peut met gas,ik dacht,eens kijken of ik deze bij kan houden.
optrekken lukte me voor geen meter maar na een tijdje toen die van mij op snelheid was (200km/h) reedt ik naast hem,hij keek toch wel raar op toen die een renault 19 naast hem kwam rijden.

ik ga dit niet al te vaak doen 1. niet goed voor de motor 2. niet goed voor de portomonee als ze je pakken,maar het was leuk om het een keertje mee te maken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
*Stephan_RSI*

Vorige week op de terugweg van FNB stond JP en Beaat naast elkaar voor de stoplicht en ik stond erachter met een porsche naast me. Die porsche ff toeren maken ik ook (was wel grappig) en toen het op groen sprong gaf JP en Beaat gas (waren al weg) en ik en die kerel in die porsche ook. Ik was wel sneller maar nou weet ik niet of de porsche voluit ging. Het was zo'n oude porsche 944 ofzo, je kent ze wel. Weet iemand misschien hoe snel ze zijn? Naar mijn weten niet zo super snel :).
Anonymous

Een 944 is niet zo heel erg snel. Je hebt ook nog een 944 Turbo, die moet je echt laten gaan, 250 pk.

ChrisR19...

Waarom is het slecht voor je motor om af en toe 200 terijden met je 19?
Anonymous

R19 vs. astra f 17diesel
=Hij kon in 1ste nog nie mee.

R19 vs. ibiza tdi met chip
= Zag steeds mijne achterkant

R19 vs. astra g 1.6 16v
= Hij heeft in mijn gat gebeten. haha

R19 vs. mg 1800 16v
= t was moeilijk

R19 vs. clio 1800 16v met duitse motor 190 pk
=ik moest nog vertrekken en hij had de kwart mijl al afgelegd. dju... lol

Allemaal auto's van onze club. streetmania racing
Anonymous

In een ander topic had die ''duitse'' Clio nog 200 pk.

Niet zoveel posten anders hou je geen vermogen over. :D :lol: >-)
Anonymous

De kracht van die clio nam inderdaad af ja...
Heeft er maar 3 maanden mee gereden... dan verkocht met opgeblazen motor en verschillende verwrongen en kapotte onderdelen...( liet de motor veel te veel afzien... telkens op 7000 schakelen op de grote banen = volgens mij niet gezond)
T was nochtands een mooie... heel schoon opgezet...
Gesloten