Thursday Nightmeeting Maastricht. I
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
bleed valve gaat binnen kort besteld worden via internet moet nog even geld innen bij de baas maar weet iemand een verklaring voor de blauwe wlm
Blauwe walmen zei je ?
Wit is toch koelvloeistof (water)
En blauw is toch olie ?
benzine is bij verbranding toch meer wit dan blauw of laat mijn geheugen me nu in de steek ? Dus benzine lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk.
Wit is toch koelvloeistof (water)
En blauw is toch olie ?
benzine is bij verbranding toch meer wit dan blauw of laat mijn geheugen me nu in de steek ? Dus benzine lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk.
-
Over de kleuren gesproken denk ik:
zwart: benzine, slechte afstelling carburateur, onsteking of iets dergelijks.
blauw: olie, afdichtingen wie weet waar? kan zijn Turbo of klepsteelrubbers...
wit: water, bij koude motor condens uit uitlaat, lekke koppakking...
Allee Wilco, dat weet jij toch wel, jij de monteur onder ons
, anders vraag je het Robert, die zal dat ook wel weten 
zwart: benzine, slechte afstelling carburateur, onsteking of iets dergelijks.
blauw: olie, afdichtingen wie weet waar? kan zijn Turbo of klepsteelrubbers...
wit: water, bij koude motor condens uit uitlaat, lekke koppakking...
Allee Wilco, dat weet jij toch wel, jij de monteur onder ons

Net effe gezocht naar blauwe walm (op internet dan!
). Het volgende gevonden met dank aan de site van autoweek:
Blauwe rook uit de uitlaat wordt nooit veroorzaakt door gelekte motorolie, maar ontstaat door onvolledige verbranding van smeerolie. Misschien is de afdichting van de zuigerveren niet meer optimaal. Dit is te meten met een simpel apparaatje, de cilinderlekkagetest. In geval van cilinderlekkage dient het onderblok gereviseerd te worden. Het kan ook zijn dat er olie langs de klepstelen in het inlaattraject terechtkomt. Neem bij een warme motor op de snelweg plotseling gas terug, wacht een paar tellen, geef weer gas en kijk of er een blauwe rookwolk uit de uitlaat komt. Door gas terug te nemen ontstaat er namelijk onderdruk en als er lekkage is via de klepstelen, dan wordt de dunne smeerolie nu extra makkelijk aangezogen. In dat geval kan de montage van speciale teflon klepsteelhoedjes uitkomst bieden.
Hebben we hier wat aan??
Blauwe rook uit de uitlaat wordt nooit veroorzaakt door gelekte motorolie, maar ontstaat door onvolledige verbranding van smeerolie. Misschien is de afdichting van de zuigerveren niet meer optimaal. Dit is te meten met een simpel apparaatje, de cilinderlekkagetest. In geval van cilinderlekkage dient het onderblok gereviseerd te worden. Het kan ook zijn dat er olie langs de klepstelen in het inlaattraject terechtkomt. Neem bij een warme motor op de snelweg plotseling gas terug, wacht een paar tellen, geef weer gas en kijk of er een blauwe rookwolk uit de uitlaat komt. Door gas terug te nemen ontstaat er namelijk onderdruk en als er lekkage is via de klepstelen, dan wordt de dunne smeerolie nu extra makkelijk aangezogen. In dat geval kan de montage van speciale teflon klepsteelhoedjes uitkomst bieden.
Hebben we hier wat aan??
-
mwa,zat ik er niet ver naast, hoewel... 
-
Ik hoop het, moet wel droog blijven dan, is beterRiël schreef:Keb zin in morgen. Volgens mij wel een drukke of niet?
-
- Contacteer:
foto's ????
mijn auto is niet fotoklaar.. dubbel schade, helaas...

mijn auto is niet fotoklaar.. dubbel schade, helaas...

Dubbele schade? maakt nie uit ..als je haar maar goed zit
whahahaha !!! 

De Groente,tot sinas en een prettige zaadlozing 
Powered By CLioooo de Janeiroooh !

Mensuh ik moet naar Brussel voor mijn werk,en ik weet nie hoelaat ik terug ben,hopelijk op tijd maar het kan zijn da ik wa later ben,of het misschien niet haal..best lullig,omdat ik de cam mee zou nemen,maar ik hoop wel op tijd terug te zijn
GReetTTTzzzZz 'n BeatZZzzz D@VE

GReetTTTzzzZz 'n BeatZZzzz D@VE
De Groente,tot sinas en een prettige zaadlozing 

mensen uit limburg en omstreken opgelet
,ik was al een tijdje aan het zoeken naar een leuk verzetje wat we met zijn allen konden doen inplaats van een dondedag avond meeting bij de geuselt,en raadt eens ik heb het gevonden,waar doel ik op , nou dat zal ik jullie vertellen,zouden jullie het niet eens leuk vinden om op een donderdag avond als groep quad te gaan rijden door de grotten van valkenburg???,
er bestaan twee arangementen,een half uur of een uur,een half uur is iets van 20E,en een uur iets van 40E,maar lijkt me wel super gaaf om te doen als groep ,willen jullie meer weten kijk dan eens op
http://www.aspadventure.nl
en dan onder quads kijken ,laat maar eens weten wat jullie hiervan vinden,
anders hebben we het er vanavond wel over
greetz marco

er bestaan twee arangementen,een half uur of een uur,een half uur is iets van 20E,en een uur iets van 40E,maar lijkt me wel super gaaf om te doen als groep ,willen jullie meer weten kijk dan eens op
greetz marco
-
we kunnen mischien met onze eigen auto`s door de grotten gaan scheuren

-
- Contacteer:
Dubbele schade ??? Ja..
Inderdaad een deuk in de motorkap..
En sinds dinsdag ook nog twee velgskes (pas twee weken oud!!!) beschadigd... Rechtsachter flinke schade, rechts voor lichte schade...

Inderdaad een deuk in de motorkap..
En sinds dinsdag ook nog twee velgskes (pas twee weken oud!!!) beschadigd... Rechtsachter flinke schade, rechts voor lichte schade...

Marco, Super!!! I'm in ...marco schreef:mensen uit limburg en omstreken opgelet,ik was al een tijdje aan het zoeken naar een leuk verzetje wat we met zijn allen konden doen inplaats van een dondedag avond meeting bij de geuselt,en raadt eens ik heb het gevonden,waar doel ik op , nou dat zal ik jullie vertellen,zouden jullie het niet eens leuk vinden om op een donderdag avond als groep quad te gaan rijden door de grotten van valkenburg???,
greetz marco
Dit is dus waar ik werk,
en ik zeg NIET doen!
Het lijkt leuk maar dat is het niet (echt)
Kunnen we beter op het dagstrand oost gaan quad rijden. Dit zijn tenminste benzine quads die ook nog eens harder dan 18km/h gaan!
en ik zeg NIET doen!
Het lijkt leuk maar dat is het niet (echt)
Kunnen we beter op het dagstrand oost gaan quad rijden. Dit zijn tenminste benzine quads die ook nog eens harder dan 18km/h gaan!
-
- Contacteer:
Nog een ideetje...
We kunnen ook eens een keer een samenkomst houden op de Boesjweag... Ook leuk... En is eens wa anders... Dan veranderen we de topic naam in T.N.B.
(=Thusday Night Boesjweag)

We kunnen ook eens een keer een samenkomst houden op de Boesjweag... Ook leuk... En is eens wa anders... Dan veranderen we de topic naam in T.N.B.
(=Thusday Night Boesjweag)

-
- Contacteer:
Daar hebbie wel gelijk in Rob, geen eten.. Maar gezamenlijk in stoet naar de McDonalds (Sittard) is ook leuk... Het is maar een optie... 

-
- Contacteer:
Yep... site seeing Einekoeze en Lommerich... 

-
- Contacteer:
Rob aka hajong schreef:Als u hier links kijkt, ziet u recht niets!

-
- Contacteer:
Det is un durpke neet zoew wiejt vaan Einekoeze aaf... Ich geluif un paar hongerd meater of zoew.. 

wat een taal joh is dat nog verstaanbaar ,presies ne zweed met een hete patat in zijn mond
-
- Contacteer:
Uhm... Das nieuw Limburgs !!!!! 

daarom dat ik mijn vrouw haar ouds LIMBURGS al zeker nie verstaMoontje Mégane Coupé schreef:Uhm... Das nieuw Limburgs !!!!!

-
- Contacteer:
Tja.... misschien wel... who konws ???? 

Whaha die belgen kunnen toch leuke teksten verzinnen
FF korte samenvatting van meeting vanavond: was weer reuze gezellig!! Saturn, bedankt voor 't komen, zien we je nog vaker in m'stricht?
Wie waren er dus allemaal? Ik+aanhang, moon+aanhang, marco patrick en patrick, wilco, rob, saturn, maurice (met un hele mooie safrane) en die die ik nog vergeten ben.
Een hoop gelache weer wah
Nee 'k vond het leuk weer was 00u geweest voor we weg waren... een late! Groeten!!!

FF korte samenvatting van meeting vanavond: was weer reuze gezellig!! Saturn, bedankt voor 't komen, zien we je nog vaker in m'stricht?
Wie waren er dus allemaal? Ik+aanhang, moon+aanhang, marco patrick en patrick, wilco, rob, saturn, maurice (met un hele mooie safrane) en die die ik nog vergeten ben.
Een hoop gelache weer wah