Gadver !!!
Merk net dat mijn stuur bij het draaien enorm meegaf.....ik kijken en verdraaid als het niet waar is, kompleet gescheurd !! Daar waar de het stuur op de stuurkolom vastgedraaid zit. Precies om de de moer heen. Nu is mijn vraag :
Hoe krijg ik in vredesnaam die moer los ????
Links om rechts om ?? Moet ik nog iets vast zetten voor ik kracht kan zetten op dat kreng ??
Draai ik niks kapot ??
HELP !
ff met 2 man doen. 1 houd stuur vast, en ander draait die moer los, want anders draait stuur mee. Als die moer los is zit hij nog steeds konisch vast, dus moet je nog ff een paar keer flink erop meppen, dan komt hij wel los. Zo zit het bij een 19 en een clio tenminste wel, 5 ook wel denk ik.
Hij is los
Heeft me ruim een uur gekost en enkele blauwe plekken maar goed , ik kan er weer een nieuw stuur op zetten.Pffft wat zat dat kreng vast !!!
Bedankt voor de tips !!!
Op STUURSLOT zetten En dan moer linksom losdraaien. Daarna stuur met beide handen vastgrijpen en heen en weer wrikken (tegelijk een hand naar voren en één naar achteren om me duidelijk te maken). Binnen 30 seconden los zonder problemen
speedline schreef:Op STUURSLOT zetten En dan moer linksom losdraaien. Daarna stuur met beide handen vastgrijpen en heen en weer wrikken (tegelijk een hand naar voren en één naar achteren om me duidelijk te maken). Binnen 30 seconden los zonder problemen
Succes...
Niet echt lekker voor je stuurslot. Die moer zit niet bepaals losjes (als het goed is) Je moet er veel kracht op zetten, en denk niet dat je stuurslot dat gaat waarderen :-D
Buiten de auto gaan staan, stuur met links vasthouden (dus hand onder een spaak) en met rechts op je ratel gaan leunen.
Vaak wil het ook weleens helpen om de bout eerst nog even een tikje vaster zetten en dan los.
Hierdoor krijg je wat ruimte tussen je draad.
(iets wat monteurs vaak doen als iets echt goed vastzit)
een ezelsbruggetje Linksom is Los LL maar let op met dat stuur er af te trekken heb een maal een stuur tegen mijn gezicht aan gehad is best leuk als je een bloedneus wilt
wilco blue schreef:een ezelsbruggetje Linksom is Los LL maar let op met dat stuur er af te trekken heb een maal een stuur tegen mijn gezicht aan gehad is best leuk als je een bloedneus wilt
ik doe het altijd zo gewoon de moer lossen en dan gewoon met je handen rondom het stuur wat slaan zodat het waat trilt dan komt het meestal wel vanzelf los na een tijdje van meppen
Makkelijker: moer losdraaien totaan het einde (laten zitten) vervolgens kan je rukken wat je wil en het stuur komt los en zal niet tegen je stui aan ketsen. Vervolgens moer eraf en stuur eraf.