Stuur !

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Gadver !!! :( :( :(
Merk net dat mijn stuur bij het draaien enorm meegaf.....ik kijken en verdraaid als het niet waar is, kompleet gescheurd !! Daar waar de het stuur op de stuurkolom vastgedraaid zit. Precies om de de moer heen. Nu is mijn vraag :
Hoe krijg ik in vredesnaam die moer los ????
Links om rechts om ?? Moet ik nog iets vast zetten voor ik kracht kan zetten op dat kreng ??
Draai ik niks kapot ?? :( :(
HELP !
Marius

Linksom.
Bart V

ff met 2 man doen. 1 houd stuur vast, en ander draait die moer los, want anders draait stuur mee. Als die moer los is zit hij nog steeds konisch vast, dus moet je nog ff een paar keer flink erop meppen, dan komt hij wel los. Zo zit het bij een 19 en een clio tenminste wel, 5 ook wel denk ik.

Succes.
Anonymous

kijk uit dat je niet TE wild aan je stuur gaat lopen rukken een vriend van mij lag toen ie ze stuur lostrok horizontaal in ze BMW.

:-D het was wel een leuk gezicht
Marius

Wellicht krijgt Willem hem zonder rukken wel los, omdat er toch al speling op de sluiting met de naaf zit.
Job-turbo
Contacteer:

ff luchtsleutel erop en dan is hij zo los :)
Bart V

Job-turbo schreef:ff luchtsleutel erop en dan is hij zo los :)
Helemaal mooi als je dat hebt.
Anonymous

Hij is los :D
Heeft me ruim een uur gekost en enkele blauwe plekken maar goed , ik kan er weer een nieuw stuur op zetten.Pffft wat zat dat kreng vast !!!
Bedankt voor de tips !!!

Groeten
Willem
speedline

Op STUURSLOT zetten :lol: En dan moer linksom losdraaien. Daarna stuur met beide handen vastgrijpen en heen en weer wrikken (tegelijk een hand naar voren en één naar achteren om me duidelijk te maken). Binnen 30 seconden los zonder problemen :D

Succes...
Bart V

speedline schreef:Op STUURSLOT zetten :lol: En dan moer linksom losdraaien. Daarna stuur met beide handen vastgrijpen en heen en weer wrikken (tegelijk een hand naar voren en één naar achteren om me duidelijk te maken). Binnen 30 seconden los zonder problemen :D

Succes...
Niet echt lekker voor je stuurslot. Die moer zit niet bepaals losjes (als het goed is) Je moet er veel kracht op zetten, en denk niet dat je stuurslot dat gaat waarderen :-D
Mrtn
Car: R5GTT

Buiten de auto gaan staan, stuur met links vasthouden (dus hand onder een spaak) en met rechts op je ratel gaan leunen.

Vaak wil het ook weleens helpen om de bout eerst nog even een tikje vaster zetten en dan los.
Hierdoor krijg je wat ruimte tussen je draad.
(iets wat monteurs vaak doen als iets echt goed vastzit)
Mrtn = Maarten
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

een ezelsbruggetje Linksom is Los LL maar let op met dat stuur er af te trekken heb een maal een stuur tegen mijn gezicht aan gehad is best leuk als je een bloedneus wilt :)
Riël
Über-Spammer

wilco blue schreef:een ezelsbruggetje Linksom is Los LL maar let op met dat stuur er af te trekken heb een maal een stuur tegen mijn gezicht aan gehad is best leuk als je een bloedneus wilt :)
Ah ... dat verklaart al wat ...

:D
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

wat! zeg maar een hele hoop :lol:
martin rs

drol Dicht Rechts Open Links
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

martin rs schreef:drol Dicht Rechts Open Links
En dan kom je een bout met linkse draad tegen :D
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Anonymous

ik doe het altijd zo gewoon de moer lossen en dan gewoon met je handen rondom het stuur wat slaan zodat het waat trilt dan komt het meestal wel vanzelf los na een tijdje van meppen 8)
Michiel

Makkelijker: moer losdraaien totaan het einde (laten zitten) vervolgens kan je rukken wat je wil en het stuur komt los en zal niet tegen je stui aan ketsen. Vervolgens moer eraf en stuur eraf.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
da-goof
Contacteer:

of gewoon fijn een pullytrekker gebruiken. Mits met beleid gehanteerd, levert dit geen beschadigingen op aan het stuur.
Plaats reactie