stekker op hitteschild turbo??
Kan er mij soms iemand vertellen wat het stekkertje op sommige hitteschilden van turbo's eigenlijk doet of betekent?? Ik neem aan dat het een soort van temp-meter/voeler is, maar ben niet zeker, mijn hitteschild (alhoewel orgineel) is hier niet van voorzien doch er is wel een klein gaatje te bespeuren zodat het misschien er wel op heeft gestaan. Wie o wie weet raad??? thanks
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Ik geloof dat het de sensor is voor de carburateur voet koeling (dat ding rechtsvoor in je motorcompartiment).
GrtZ!
edit: ik bedoel dat de sensor daar ook in kan en dat sommige lui dat doen. Kweet btw niet of het ook ooit orgineel zo is gemaakt.
GrtZ!
edit: ik bedoel dat de sensor daar ook in kan en dat sommige lui dat doen. Kweet btw niet of het ook ooit orgineel zo is gemaakt.
Gewoon zoals hierboven al staat.
Je hebt van die carbon hitteschildjes van bb-t met een gat erin vlak boven de turbo. Dat is inderdaad voor de EXTRA schakelaar van je anti-percolatiefan a.k.a. carberateurkoeler. Deze zet je gewoon parallel aan je sensor die in je spruitstuk zit.
Is gewoon een extra schakelaar zodat ie gewoon minder last heeft van de startproblemen bij warme motor.
En als je niet weet waarom die koeler er zit: als je carb warm wordt na een tijdje van je uitlaatspruitstuk (onder je inlaatspruitstuk) ontstaat er een dampbel in je carberateur. Als je dan je motor wilt starten na een half uurtje/uurtje wil ie wel eens moeilijk doen en moet je een beetje met je gas spelen wil ie starten. Daar is die koeler voor om dit te tegen te gaan, helaas werkt dit niet altijd even goed en vandaar die extra schakelaar.
Zo duidelijk?
Je hebt van die carbon hitteschildjes van bb-t met een gat erin vlak boven de turbo. Dat is inderdaad voor de EXTRA schakelaar van je anti-percolatiefan a.k.a. carberateurkoeler. Deze zet je gewoon parallel aan je sensor die in je spruitstuk zit.
Is gewoon een extra schakelaar zodat ie gewoon minder last heeft van de startproblemen bij warme motor.
En als je niet weet waarom die koeler er zit: als je carb warm wordt na een tijdje van je uitlaatspruitstuk (onder je inlaatspruitstuk) ontstaat er een dampbel in je carberateur. Als je dan je motor wilt starten na een half uurtje/uurtje wil ie wel eens moeilijk doen en moet je een beetje met je gas spelen wil ie starten. Daar is die koeler voor om dit te tegen te gaan, helaas werkt dit niet altijd even goed en vandaar die extra schakelaar.
Zo duidelijk?
Laatst gewijzigd door Steven op ma 2 sep 2002 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik heb zo een carbon hitte schildje. Is echt perfect. Ik zal binnen kort wel eens wat foto's online knallen er van anders.Steven (Fiets) schreef:Gewoon zoals hierboven al staat.
Je hebt van die carbon hitteschildjes van bb-t met een gat erin vlak boven de turbo. Dat is inderdaad voor de EXTRA schakelaar van je anti-percolatiefan a.k.a. carberateurkoeler. Deze zet je gewoon parallel aan je sensor die in je spruitstuk zit.
Is gewoon een extra schakelaar zodat ie gewoon minder last heeft van de startproblemen bij warme motor.
En als je niet weet waarom die koeler er zit: als je carb warm wordt na een tijdje van je uitlaatspruitstuk (onder je inlaatspruitstuk) ontstaat er een dampbel in je carberateur. Als je dan je motor wilt starten na een half uurtje/uurtje wil ie wel eens moeilijk doen en moet je een beetje met je gas spelen wil ie starten. Daar is die koeler voor om dit te tegen te gaan, helaas werkt dit niet altijd even goed en vandaar die extra schakelaar.
Zo duidelijk?
Drive it like you stole it
Waar heb jij het nou over met je thermostaat? Dat is iets heel anders dat zit in je koelslang vanaf je radiateur naar je koelpomp (tussen die 2 slangenklemmen zit ie).
Maargoed je zal wel bedoelen dat jij gene percolatiefan hebt maar wel het stekkertje ervoor?
Ik geloof dat de eerste fase 1's geen percolatiefans hadden.
Maargoed je zal wel bedoelen dat jij gene percolatiefan hebt maar wel het stekkertje ervoor?
Ik geloof dat de eerste fase 1's geen percolatiefans hadden.
Wij noemen een schakelaar die bij een bepaalde temperatuur schakelt ook een thermostaat bijvoorbeeld een PT 100 weet je wel?
En mijn antipercolatiefan zit er wel in en werkt op de thermostaat of temperatuurvoeler(net hoe je het noemen wilt)die op de carburateurvoet zit.
En mijn antipercolatiefan zit er wel in en werkt op de thermostaat of temperatuurvoeler(net hoe je het noemen wilt)die op de carburateurvoet zit.
PT100 element is naar mijn weten een temperatuursensor, ik heb vorig jaar nog zo'n kreng moeten gebruiken voor me project.
Een temperatuurschakelaar hebben we het hier over, deze schakelt (meestal door een bimetaaltje) bij een bepaalde temperatuur een contact aan.
En een thermostaat is een temperatuurregelaar, die in de auto de koelwatertemperatuur regelt door de volumestroom naar je radiateur te regelen.
Zo, nou jij weer
Een temperatuurschakelaar hebben we het hier over, deze schakelt (meestal door een bimetaaltje) bij een bepaalde temperatuur een contact aan.
En een thermostaat is een temperatuurregelaar, die in de auto de koelwatertemperatuur regelt door de volumestroom naar je radiateur te regelen.
Zo, nou jij weer

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
je begint nu wel erg mans te worden, niet?!Steven (Fiets) schreef: Zo, nou jij weer
