stekker op hitteschild turbo??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Gunther

Kan er mij soms iemand vertellen wat het stekkertje op sommige hitteschilden van turbo's eigenlijk doet of betekent?? Ik neem aan dat het een soort van temp-meter/voeler is, maar ben niet zeker, mijn hitteschild (alhoewel orgineel) is hier niet van voorzien doch er is wel een klein gaatje te bespeuren zodat het misschien er wel op heeft gestaan. Wie o wie weet raad??? thanks
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Zj*rZ

Ik geloof dat het de sensor is voor de carburateur voet koeling (dat ding rechtsvoor in je motorcompartiment).
GrtZ!

edit: ik bedoel dat de sensor daar ook in kan en dat sommige lui dat doen. Kweet btw niet of het ook ooit orgineel zo is gemaakt.
Gunther

tja zou eventueel kunnen, bij mij zit die sensor i.i.g. onderaan de carburator (waar hij eigenlijk hoort lijkt me).
Gunther

niemand anders een idee??
marco

hmm ik heb zo een sensor nog nooit gezien joh , heb je dit bij een gt schild gezien ?????????
greetz marco
Gunther

Inderdaad, zal effe zien of ik er nog een foto van heb.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb het ook wel eens gezien. Dit is zeker niet standaard, maar is geleverd vanuit bepaalde tuningzaken. Wat de functie precies is weet ik niet, maar het is op zeker een sensor.

Succes met zoeken! :D
Steven
Car: M536

Gewoon zoals hierboven al staat.

Je hebt van die carbon hitteschildjes van bb-t met een gat erin vlak boven de turbo. Dat is inderdaad voor de EXTRA schakelaar van je anti-percolatiefan a.k.a. carberateurkoeler. Deze zet je gewoon parallel aan je sensor die in je spruitstuk zit.

Is gewoon een extra schakelaar zodat ie gewoon minder last heeft van de startproblemen bij warme motor.

En als je niet weet waarom die koeler er zit: als je carb warm wordt na een tijdje van je uitlaatspruitstuk (onder je inlaatspruitstuk) ontstaat er een dampbel in je carberateur. Als je dan je motor wilt starten na een half uurtje/uurtje wil ie wel eens moeilijk doen en moet je een beetje met je gas spelen wil ie starten. Daar is die koeler voor om dit te tegen te gaan, helaas werkt dit niet altijd even goed en vandaar die extra schakelaar.

Zo duidelijk?
Laatst gewijzigd door Steven op ma 2 sep 2002 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gunther

De firma dankt je :lol: :lol: :lol:
RickGT TURBO
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Gewoon zoals hierboven al staat.

Je hebt van die carbon hitteschildjes van bb-t met een gat erin vlak boven de turbo. Dat is inderdaad voor de EXTRA schakelaar van je anti-percolatiefan a.k.a. carberateurkoeler. Deze zet je gewoon parallel aan je sensor die in je spruitstuk zit.

Is gewoon een extra schakelaar zodat ie gewoon minder last heeft van de startproblemen bij warme motor.

En als je niet weet waarom die koeler er zit: als je carb warm wordt na een tijdje van je uitlaatspruitstuk (onder je inlaatspruitstuk) ontstaat er een dampbel in je carberateur. Als je dan je motor wilt starten na een half uurtje/uurtje wil ie wel eens moeilijk doen en moet je een beetje met je gas spelen wil ie starten. Daar is die koeler voor om dit te tegen te gaan, helaas werkt dit niet altijd even goed en vandaar die extra schakelaar.

Zo duidelijk?
Ik heb zo een carbon hitte schildje. Is echt perfect. Ik zal binnen kort wel eens wat foto's online knallen er van anders.
Drive it like you stole it
Heino

Is ook wel standaard geleverd op sommige GT's,op die van mij zit de thermostaat niet meer maar de originele stekker om hem op aan te sluiten wel.
Steven

Waar heb jij het nou over met je thermostaat? Dat is iets heel anders dat zit in je koelslang vanaf je radiateur naar je koelpomp (tussen die 2 slangenklemmen zit ie).

Maargoed je zal wel bedoelen dat jij gene percolatiefan hebt maar wel het stekkertje ervoor?

Ik geloof dat de eerste fase 1's geen percolatiefans hadden.
Heino

Wij noemen een schakelaar die bij een bepaalde temperatuur schakelt ook een thermostaat bijvoorbeeld een PT 100 weet je wel?
En mijn antipercolatiefan zit er wel in en werkt op de thermostaat of temperatuurvoeler(net hoe je het noemen wilt)die op de carburateurvoet zit.
Steven

PT100 element is naar mijn weten een temperatuursensor, ik heb vorig jaar nog zo'n kreng moeten gebruiken voor me project.

Een temperatuurschakelaar hebben we het hier over, deze schakelt (meestal door een bimetaaltje) bij een bepaalde temperatuur een contact aan.

En een thermostaat is een temperatuurregelaar, die in de auto de koelwatertemperatuur regelt door de volumestroom naar je radiateur te regelen.

Zo, nou jij weer :p
Robert dB.

Steven (Fiets) schreef: Zo, nou jij weer :p
je begint nu wel erg mans te worden, niet?! :wink: :p
Steven

Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd, Wob :)
Anonymous

laat die jongen ook ze verzetje hebben wob :lol:
Heino

Hoe zit dat dan met die thermostaat die bij mij in de kamer aan de muur geschroefd zit?(voor de cv weetjewel)
Plaats reactie