Hoe het beste een bumper spuiten?
*kunstofprimer/hechtprimer (is hetzelfde)
*waterproof schuurpapier
*gladde primer?
*spuiten in kleur
*waterproof schuurpapier
*gladde primer?
*spuiten in kleur
Weet waar je aan begint, een bumper spuiten met een spuitbus is echt k*t werk. Je zal de bumper goed waterproof moeten schuren (veel werk) en dan inderdaad voorbehandelen met plastic primer. Daana kan je kleur erop spuiten. Mooiste is natuurlijk nog een blanke lak laag erover heen. Het beste kan je ff naar grootveld in hilversum, die verkopen alles van motip, ook kunsttof primer en blanke lak enzo. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Of je kan (als je een maatje hebt in die handel) hem laten spuiten door een "echte" spuiter.
Ziet er meestal veel beter uit dan hobby werk.
Maar daar heb je het weer, we zijn echte hollanders en willen als het even kan voor niets hebben.
Ik begin er niet aan metaliclak zelf spuiten. Maar heb dan ook de juiste zwager, in de schade handel.
Gr. Frits
Ziet er meestal veel beter uit dan hobby werk.
Maar daar heb je het weer, we zijn echte hollanders en willen als het even kan voor niets hebben.

Ik begin er niet aan metaliclak zelf spuiten. Maar heb dan ook de juiste zwager, in de schade handel.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Als je een droge stofvrije ruimte hebt, dan is een bumper spuiten dus een eitje.
Schuren is altijd kutwerk en bepaald enerzijds de kwaliteit van het eindresultaat en het prijskaartje als je het door de spuiter laat doen.
Die dramatische uitspraken slaan nergens op.
Vraag anders aan illuminator die heeft zelf z'n spoiler gespoten en die is perfect geworden.
Toen werd er ook al zo achterlijk gereageerd.
Schuren is altijd kutwerk en bepaald enerzijds de kwaliteit van het eindresultaat en het prijskaartje als je het door de spuiter laat doen.
Vraag anders aan illuminator die heeft zelf z'n spoiler gespoten en die is perfect geworden.
Ja kleur, lak, primer heb ik al in huis... Ik wist alleen niet of die rode kleur van de vorige lak een probleem kon opleveren met de primer. Maar dat is dus geen probleem lees ik...
Ik kon wel een liter bus halen bij Spectrum in Hilversum maar dan was ik al snel alleen voor de verf 100 euro kwijt en samen met blanke lak en harder kwam het al op de +200 euro. Dat had ik er net niet voor over. Dus dan maar motip zo heb ik de overige delen ook gespoten en dat ziet er strak uit dus de bumper gaat ook wel lukken.
Ik kreeg wel als tip mee om de spuit bus in 40 graden warm water te leggen zodat de spanning beter werd van de verf.
Dan ga ik zo even schuren en morgen spuiten en de party tent opzetten en afplakken met plastic. Ik mag niet in de schuurspuiten en ik heb geen zin meer in fruitvliegjes die je in je laatste laklaag erin spuit.
Het probleem met motip is dat de oude bussen 99% in de kleur is van de auto en de nieuwe bussen veel te licht zijn. dus ik doe 2 lagen met de te lichte kleur en 1 laag met de goede kleur want de oude bussen zijn haast nergens te krijgen.
Ik kon wel een liter bus halen bij Spectrum in Hilversum maar dan was ik al snel alleen voor de verf 100 euro kwijt en samen met blanke lak en harder kwam het al op de +200 euro. Dat had ik er net niet voor over. Dus dan maar motip zo heb ik de overige delen ook gespoten en dat ziet er strak uit dus de bumper gaat ook wel lukken.
Ik kreeg wel als tip mee om de spuit bus in 40 graden warm water te leggen zodat de spanning beter werd van de verf.
Dan ga ik zo even schuren en morgen spuiten en de party tent opzetten en afplakken met plastic. Ik mag niet in de schuurspuiten en ik heb geen zin meer in fruitvliegjes die je in je laatste laklaag erin spuit.
Het probleem met motip is dat de oude bussen 99% in de kleur is van de auto en de nieuwe bussen veel te licht zijn. dus ik doe 2 lagen met de te lichte kleur en 1 laag met de goede kleur want de oude bussen zijn haast nergens te krijgen.
Ik heb al veel plastic delen van mijn auto met motip gespoten en ziet er perfect uit. Dus daar maak ik me niet zo druk om of het goed of slecht lukt
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/1voor.jpg[/img]
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/1na.jpg[/img]
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/1voor.jpg[/img]
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/1na.jpg[/img]
Check ff wat er gebeurt op een onopvallende plek met rode verf als je daar hecht op spuit, als de verfsystemen te veel veschillen willen ze elkaar wel eens opvreten (rupsen in je lak).Ben schreef:Ja kleur, lak, primer heb ik al in huis... Ik wist alleen niet of die rode kleur van de vorige lak een probleem kon opleveren met de primer. Maar dat is dus geen probleem lees ik...
Dat gebeurt niet snel, maar als het gebeurt wordt je niet blij.
Als dat niet gebeurt, de rode verf ff snel opschuren met een waterproof schuurpapiertje en ff schoonmaken met een oplosmiddel.
Zo deed ik dat ook altijd, en het resultaat was verbluffend.
En je weet het, je schuurwerk bepaald grotendeels je eindresultaat. Alleen uitkijken met ingetrokken vocht van het schuren met water en schuurpapier.
Dit is het slachtoffer
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/bumper.jpg[/img]
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/bumper.jpg[/img]
Wat een aantal mensen doen als ie gespoten is:Ben schreef:Thanx
ik ben ook nog benieuwd naar hoe een aantal mensen hier hun renault en gtt logo weer netjes hebben gekregem omdat de letter anders van kleur zijn dan de achtergrond.
Hebben jullie dat afgeplakt of op een ander manier gedaan?
Uiteraard spuit je eers het complete logo in de kleur van je auto. Daarna pak je een schuurpapiertje en schuur je de letters op, omdat het een alu logootje is komt uiteindelijk de alukleur naar boven. Nu kun je dit mooi polijsten of gewoon een beetje borstelen en daarna blanke lak erover.
Of je kan het desnoods met een kwastje de letters rood/zwart schilderen zoals het origineel was, maar dat moet je zelf weten.
suc6

Thinner, wasbenzin is vettig. Gebruik thinner.Ben schreef:En op dit moment de belangrijkste vraag ik heb wat plak resten op me bumper zitten van de strip sticker remover doet ze werk neit goed genoeg dus heb iets agresievers nodig dat niet me polyester verklooit.
?
Dat gebruikte ik ook na waterproof schuren.
Afnemen met thinnerdoekje, dat afnemen met droog niet pluizend doekje.
*Kaal stralenBen schreef:en nog iets hoe kan ik me velgen het beste spuiten het zij nstale clio 16v velgen en i kwil ze wit maken
*Roest behandeling spuiten
*spuit plamuur
*Kleur
*eventueel blanke lak
Of stralen poedercoaten
He, je moet ze zo laten man. Echt jammer. ziet er nu al mooi uit.. Staat je kar niet meer tekoop ofzo?Ben schreef:en nog iets hoe kan ik me velgen het beste spuiten het zij nstale clio 16v velgen en i kwil ze wit maken
-
Mijn spoiler is inderdaad perfect geworden. Achterklep heb ik gisteren ook gedaan. is best te doen. Zal van het weekend effe foto's maken met de camera. Kun je het resultaat zien. Zorg wel dat je er goed licht bij hebt. Een grote bouwlamp of tl bak. Dat is echt wel nodig!Marinus16V schreef:Als je een droge stofvrije ruimte hebt, dan is een bumper spuiten dus een eitje.
-
- Über-Spammer
Go ben
Goede tip..
Doe alles op zijn tijd..
niet te gehaast want anders kan je net zo goed opnieuw beginnen...
suc6
Gr maik.

Goede tip..
Doe alles op zijn tijd..
niet te gehaast want anders kan je net zo goed opnieuw beginnen...
suc6
Gr maik.
Ik spuit alleen als ik heldere lucht heb en wind stil is. ik kijk het lieft richting de zon of alles mooi glimt van bedekking. met een bouwlamp heb ik daar meer moeite mee. Plus ik merk dat ik op deze manier zuiniger spuit.
En Maik met een biertje en een jointje kom ik de spuitpauzes prima door

-
Ik heb dus die spuitbus van marinus toen gekocht. die was op kleurnummer. Die lak is iets duurder dan van motip ( 0,5 liter 25 euro) Maar dan heb je dus wel exact dezelfde kleur. Mits de lak van de auto niet verweerd is. En nog een voordeel. Je hebt dan een proffesionele spuitbus. Dus met een speciaal mondstukje die je alle kanten kan draaien Maar die dus haaks spuit net zo als een verfspuit op de compressor. Bij motip bussen kom de verf er als een soort ronde wolk uit. Ook staat er op die bussen een bepaalde luchtdruk waarbij de verf er gelijkmatig uitkomt. Bij die motip wil er nog wel eens wat drukverschil zijn en wat spatters. ( is tenminste mijn ervaring) De grondverf en blanke lak heb ik ook gewoon met een motip bus gedaanBen schreef: Het probleem met motip is dat de oude bussen 99% in de kleur is van de auto en de nieuwe bussen veel te licht zijn. dus ik doe 2 lagen met de te lichte kleur en 1 laag met de goede kleur want de oude bussen zijn haast nergens te krijgen.
-
- Über-Spammer
Ben schreef:Ik spuit alleen als ik heldere lucht heb en wind stil is. ik kijk het lieft richting de zon of alles mooi glimt van bedekking. met een bouwlamp heb ik daar meer moeite mee. Plus ik merk dat ik op deze manier zuiniger spuit.

Dat biertje en die joint snap ik wel..
maar dat het heldere lucht en wind still dat kan ik niet vatten.. want dit weer hebben wij niet in Den Haag hehehe
Was bezig met spuiten. Primer laag veroorzaakte geen problemen. Maar toen de blauwe kleur er op. ZOals je zei het ging rupsen.Marinus16V schreef: Check ff wat er gebeurt op een onopvallende plek met rode verf als je daar hecht op spuit, als de verfsystemen te veel veschillen willen ze elkaar wel eens opvreten (rupsen in je lak).
Dus nu ben ik niet blij.
Wat is je oplossing Marinus?
-
Heb je dezelfde dag de primer en de kleur gespoten? beetje snel lijkt mij. Op mijn spoiler zit de doorzichte primer van motip. deze heb ik op een woensdag gespoten. toen zaterdagmiddag lichtjes met waterproof 1000 iets opgeschuurd. en daarna de metallic kleur erop. Denk dat de primer nog niet helemaal uitgehard was. Misschien wel het bovenste laagje maar daaronder dus nog niet. Dacht dat je een primer toch zeker wel een 16 uur moet laten uitharden.
Dan is het verfsysteem van je primer niet geschikt voor je kleursysteem denk ik.Ben schreef:Was bezig met spuiten. Primer laag veroorzaakte geen problemen. Maar toen de blauwe kleur er op. ZOals je zei het ging rupsen.Marinus16V schreef: Check ff wat er gebeurt op een onopvallende plek met rode verf als je daar hecht op spuit, als de verfsystemen te veel veschillen willen ze elkaar wel eens opvreten (rupsen in je lak).
Dus nu ben ik niet blij.
Wat is je oplossing Marinus?
Ik ging er wel van uit dat je die op elkaar afstemd.
Mijn broertje heeft dat gelazer ook met spuiten gehad. Toen primerde uit een spuitbus en ging een verf van de autoverfmenger spuiten.
Dit is heel erg matig. Wat OOK kan zijn is dat zoals ben aangeeft, dat het oplosmiddel door de primer heentrekt en ruzie krijgt met de onderliggende verflagen.
Dan moet je de primer dikker opzetten (mits het bij de kleur past natuurlijk).
Succes gozer.
-Volledig schuren
-Hechtprimer
-2 à 3 lagen spuitplamuur
-bewerken met waterschuurpapier 600 en daarna 1000 of zelf 1200
-kleur spuiten ( 1 deklaag ... 2 de laag alles toedekken)
goeie raad!...
Gebruik indien mogelijk gemengde verf om met een compressor te spuiten...Is vrijwel even duur ... geeft een gladder effect... is hou vaster dan spuitbus...
-Hechtprimer
goeie raad!...
Gebruik indien mogelijk gemengde verf om met een compressor te spuiten...Is vrijwel even duur ... geeft een gladder effect... is hou vaster dan spuitbus...
-
- Contacteer:
Dubbele post gedelete
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Hier dus niet wij hebben in Hilversum zo ver ik weer 1 menger en daar kwam ik op zo'n +200 euro aan verf en lak uit en ze leverden alleen per liter. Dat zag ik niet zitten en zo lukt het ook wel plus ik vind het leuk zelf te doen zover ik gespoten had zag het er strak uit op de bumper.Pitjes schreef:-Volledig schuren
-Hechtprimer
goeie raad!...
We hebben thuis ook een compressor met spuit. Als de verf minder duur was had ik het met de spuit gedaan.