gezellig hè, vakantieman! GT on fire in france: II(+foto's!)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

I'm back.

En zo te merken gaat slecht nieuws sneller dan ikzelf. :)
Ik zie dat ik niet de enige ben die een klote ervaring met de gtt op vakantie heeft gehad.
Maar mijn vakantie was niet compleet verneukt hoor.
HEt was behoorlijk kut ja.
Maar ik laat no way mn vakantie verpesten door zoiets.
Maar om alle onduidelijkheden, fabels, sterke verhalen en dergelijke even te ontnemen, zal ik het verhaal van mn vakantie maar even posten.
Het kan misschien wat lang worden, excuses daarvoor, maar t is ook gewoon echt een lang verhaal.
En ik gebruik dit ook om het hele verhaal even zwart op wit te hebben voor eventueel later gebruik.



Er was eens.....
;)

nee, dat gaat te ver.

Nadat ik vlak voor mn vakantie problemen had met slangen die kapot waren en koeling die niet goed zn werk deed, leek het toch nog op tijd gefixed.
HEt begon dus allemaal goed.
Lekker naar France toeren samen met mn dinnetje.
Koeling leek goed te gaan. (handmatige fan werkte errug goed. Zelfs bij hoge snelheden leek t nog te helpen)
Gewoon rustig aan. Geen gekke dingen want ik moest er nog twee weken mee doen.
We kwamen ook zonder problemen aan op onze eerste plekkie.
Midden in het Jura van Frankrijk. (is dat toeval of niet?!?! Ga dus NOOIT met een gtt naar het Jura! Daar kunnen ze niet tegen. ;) )
Erg mooi, veel rust, weinig mensen, bijna alleen maar fransen, mooi weer, mooie bergweggetjes :) , kortom: super relaxed.
Helaas errrug weinig sportieve Reno's.(rara....)
ik heb 1 GTT weten te spotten en die heb ik ook op de kiek genomen.(komt later)
Een praatje maken ging niet echt makkelijk want mijn frans is niet alles, maar hun engels (of wat dan ook) is nog veel erger.
Maar hij begreep dat ik ook gtt reed en dat ik het leuk vond om er een te zien.

Annyhoe...

Lekker rondgetuft.
Nog naar een andere camping geweest in het zelfde gebied.
Niets aan t handje.
Autootje leek zich prima te houden.
Iedereen happy.

Een kleine week later (vijdag 16 Aout)besloten we om naar de broer van mn vriendin + een vriend te gaan in Annecy.
Weer een heerlijk ritje door de bergen.
Ging allemaal prima.
Maar we roken af en toe wel een sterke benzinelucht in de auto.
Vooral bij lage snelheid kwam er echt een lucht van de motor naar binnen.
hmmm...dacht ik, in Annecy maar-es kijken wat daar nou lekt(?).
In Annecy angekomen zoeken we naar de camping waar we moesten zijn.
Ik stop voor een stoplicht en [plop].
[plop]??
ja, [plop].
Net zo'n soort [plop] die normaal uit mn uitlaat komt wanneer ik bij veel toeren mn gas loslaat.
Zo'n soort [plop] was t.
Maar dan op een moment dat t dus niet hoorde.
Enkele seconden later zie (EN RUIK!) ik stoom/rook vanonder mn kap komen.
En tellen later kwam t ook door de verwarmings roostertjes naar binnen.
Stilgezet.(motor horte en stootte en remmen leken wel dronken)
Kap open....

SHIIIIIIIIIIT!! :( :evil: :(
Vlam in de pan!
Steekvlam uit de buurt van mn carb!
Zonder aarzelen de brandblusser gepakt en meteen het vuur weten te blussen...
PFEW!
Daar sta ik dan...shakin in my boots van adrenaline en shock.
Mn vriendin op jankpunt.
TEring wat was ik blij dat die brandblusser in mn auto zat en dat t voldoende was om het te blussen.
Anders had ik hem denk ik uit zien branden. :(

Zichtbare schade onder de kap:
-Slangen rond carb gesmolten.
-aantal rondliggende plastic delen gesmolten voor een deel.
-Motorcompartiment compleet vol met poederblus-shite.
:( :evil:

Echt klote dus.
Ik bedoel BBQ'en is lekker hoor, maar ik had EN geen vlees bij me EN ik gebruik liever een BBQ dan mn motorblok!
;)

Ok, so what next?
We hadden mazzel dat er dus bekende van ons in de buurt zaten met auto.
Dus alle spullen konden naar de camping en we hadden vervoer.

(")GElukkig(") had ik van te voren al bedacht dat er misschien iets mis kon gaan met mn autootje.
Dus ik had netjes een "Internationale Reis- en KredietbriefPlus" van de ANWB afgesloten.(daar hebben jullie het in die andere topic ook al over)
Dan zou ik meteen hulp moeten krijgen van de ANWB en eventueel, wanneer het probleem met de auto niet binnen 48uur op is te lossen, vervangend vervoer krijgen voor de rest van de vakantie.
Dus ik dacht dat t toch allemaal wel in orde zou komen en was er vrij nuchter en relaxed onder.

Dus ik bellen.

Eerst moest de auto naar een garage zodat de schade kon worden opgenomen.
Naar de reno garage in de buurt dus.
sleep geregeld. (kon idd betalen met kredietbrief)
afijn, aantal uren later stond de auto in de garage en stonden mn vriendin en ik op de camping. (Big thanx to Floris en Gijs)

dus bellen met de ANWB maar weer.

-Auto bij de garage.ok
-Schade?
-oh...motor in de fik....
-Dus dat is waarschijnlijk niet binnen 48uur te maken?

Denk t niet nee. (monteur ter plaatse dacht ook van niet)
-Dan word dat maar meteen repatrieren terug naar NL.
Bonne dacht ik, dat is goed geregeld.
En vervangend vervoer?
Ze gingen voor me aan de slag om een huurauto te vinden.
uitstekend.
Ik was weer een beetje happy na een slopende middag.


Zaterdagochtend.
T was voor de ANWB lastig een auto voor me te vinden omdat ik geen credit-card had en er maar een paar bedrijven zonder zo'n kaart verhuurden.
Dus het hele weekend lukte dat niet.
Maandag zouden ze t weer proberen.
ok. is cool dacht ik.
Maakte me niet zo heel veel uit op dat moment.

Maandagochtend.
JAwel hoor.
DE ANWB had netjes een huurauto voor me klaarstaan op het station van Annecy.
Die kon ik dan de rest van mn vakantie houden en in amstelveen weer inleveren.
perfect dacht ik.
helemaal top!
Wij naar de AVIS om hem op te halen.
gegevens bla die bla.etc.
-"oh", zegt de vrouw achter de toonbank....
-"JE bent nog geen 21?!"
"-DAn krijg je de auto niet mee".

kut.
BEllen met ANWB.
-"Nee sorry, dan kunnen we geen huurauto voor je krijgen".
Ik pissed.
Want ik kreeg dus te horen dat ik en GEEN huurauto kreeg en dat ik dan met de trein naar huis moest! :( (ik heb namenlijk al eens +-18uur in zo'n slaap-express trein vertoefd...nooit nog een keer zeiden we toen)
Een paar keer over teruggebeld.
Kreeg elke keer hetzelfde verhaal.
niets aan te doen dus.
dus:


eerste belangrijke uitzondering op de 'goede' service van de IRKplus(ANWB internationale reis-en kredietbrief plus):
ONDER DE 21 EN GEEN CREDIT KAART= GEEN VERVANGEND VERVOER IN DE VORM VAN EEN ANDERE AUTO!!!


Ik balen, maar er was niets aan te doen en t lag niet echt aan de ANWB dat dit niet kon.
Maar toch al klote.
We zaten vooral met onze lading baggage die dan in de trein mee moest.
Maar die kon dus gewoon in de auto die toch terug naar NL ging.

Nou goed.
Het was lekker weer en de meeste tochten naar de stad en het water waren te lopen.
Treinreis is opzich ook te doen.
Dus ik was er weer helemaal bovenop.
Alles leek weer goed.(wat ben ik toch een positieveling hè?! :) )

LEEK!
Want woensdag ochtend was het de ANWB die weer belde...
Meneer kwam mij mededelen dat de auto NIET naar NL word gerepatrieerd omdat de restwaarde van de auto volgens hun te laag zou liggen.
Daardoor was het voor hun de moeite niet waard om de auto terug te brengen.

[slik]

Ik was sprakeloos.
Heb opgehangen en eerst even in shock gezeten over wat dit nou zou betekenen.

Na mn tijdelijke shock heb ik terug gebeld.
Want dit zouden ze me gewoon niet aan doen!
Stelletje hufters hebben al zo weinig voor me kunnen doen en dan ook nog dit! :(
Natuurlijk, na de voorwaarden grondig doorgespit te hebben, werd mij duidelijk dat ze dit WEL kunnen flikken!
Maar ik vroeg me toch echt af wat de restwaarde van MIJN auto nou uitmaakt of hij word teruggebracht ja of nee.
DAT IS TOCH MIJN FOKKING PROBLEEM!! :evil:
ok, teruggebeld.
kreeg eerst weer een doos aan de lijn die alles van t scherm leest:
-Reno 5.
yep.
-aanrijding.
WAT?!?!?!
AANRIJDING!?!?!?
-dr staat hier dat u aanrijdingsschade heeft.
Wat heb ik dan aangereden?!?! Een bosbrand?!?!
Mn motor is in de fik gevlogen!!
ok, ik werd dus met de laatste knakker doorverbonden die me had gebeld.
Gaf eerst weer het standaard verhaal dat de restwaarde bla bla blah.
Had ik echt geen boodschap aan.
Ik vroeg aan hem waarom dat dan van belang is.
En waarom ik WEL werd geholpen als ik een auto van een ton zou hebben gehad!?
Het ging hun erom dat het ze veel geld kost om de auto te repatrieren en dat ze dat kunnen weigeren wanneer de auto te weinig nog waard is.
En that's it.
Hij vertelde me dat t zo'n 2000 gulden kan kosten om een auto te repatrieren naar NL.(???)
En dat die reno 5 uit '88 van mij met een compleet uitgebrand motorblok dat niet meer waard was.
Wat?!
Motorblok uitgebrand?!?!?!
wat houd dat in?
DAt ik ZO'n hete/langdurige brand heb gehad dat mn blok is gesmolten ofzo?!?!?!
Ik heb een brandje gehad ja.
voor een paar momenten.
Ik zei dat ik buiten dat die auto ZONDER motorblok zelfs nog voor 2000gulden zou kunnen verkopen!! (weet ik nie zeker hoor)
En dat, omdat ze al zo weinig voor me hadden kunnen doen en deze keuze WEL door hun zelf werd bepaald, dit echt als een soort van na-trap voelde.
Waarop de meneer mij vroeg wat ik dan wel niet met die auto wilde gaan doen????
WAT DACHT JE VAN REPAREREN?!?!?!?!!?!?!
Hij begreep dus niet wat ik nog met dat 'barrel/wrak' wilde.(kwam me bekend voor....remember ANWB-keuring.....)
Maar hij begreep geloof ik wel wat die auto voor me betekende en dat ik hem wilde maken.
Want hij vroeg een momentje en kwam terug met dit:
Hij werd WEL teruggereden naar NL.
MAAR...hij moest dan binnen 3 maanden gerepareerd zijn en gekeurd anders kreeg ik alsnog de kosten van het vervoer.
Prima.
geen probleem.
dan is-ie iig weer in NL.
Zie ik dan wel weer verder.
dus, afgesproken naar welke garage hij werd vervoerd.
Alles ok.
Ik had mn humeur weer een beetje terug en ging lekker van mn vakantie genieten.
shit.
telefoon.
Ik haatte t nu wanneer dat ding afging omdat het de ANWB weer kon zijn.
En het was ook de ANWB....
Maar dit keer vertelde de aardige vrouwenstem mij dat de terugreis was geregeld en dat ik de treintickets kon ophalen.
Bleek dat we om 8:13 vertrokken en om 17:07 in A'dam waren.
Dus dat viel mee.
Kaarten opgehaald.
prima.
Bleek dat we met TGV naar Parijs gingen en dan met de Thalys naar A'dam.
Waren we in 9 uur thuis.
En het scheelde nog benzine geld ook EN ik hoefde niet zelf te rijden!
Ik was weer helemaal blij met de ANWB!

Maar dat was van korte duur....

Paar uur later word ik gebeld.
Dat ze toch besloten hebben de auto NIET terug te brengen naar NL.
WAAAAT!?!?!?!?!??!!?!?!?!?!?!!?!
NU WEER NIET?!?!?! :evil:
Ik vroeg me echt af waarom ze me dit nou aandeden.
Waar had ik dit nou aan verdiend?!
Maar hij kwam alleen maar met standaard antwoorden, voorwaarden en dergelijke.
Ik vroeg hem dan hoe die restwaarde was bepaald.
En wat was dan precies de schade????!?!
Hij vertelde me dat er naar de dagwaarde werd gekeken.
En volgens hem was de motor uitgebrand.
Want ze hadden gebeld met de mensen van de garage waar die stond.
Weer verbaasde ik mij daarover.
Want elke lul kan zien dat niet de complete motor is UITgebrand!
HEt maakte bij deze knakker niet uit wat ik zei.
Zn besluit stond vast.
Ik vroeg nog hoe ik dan zelf mn auto naar NL. kon krijgen, maar zelfs daar kon hij me niet mee helpen.
Oftewel: Ik kon het maar bekijken met mn auto!
De lieve goedheiligman bood nog wel een dienst aan:
De auto in frankrijk laten staan en dan verkopen (waarschijnlijk de sloop dus!).
Ik bedankte hem vriendelijk voor die optie.


Tweede uitzondering op de 'goede' service van de IRKplus van de ANWB:
Als je auto 8 jaar of ouder is, maak dan niet al te veel schade. De kans is groot dat ze de auto NIET repatrieren!


Shocktoestand was weer even terug.
Zo'n toestand waarin je gedachtes compleet door het lint gaan.
Je denkt aan "hoe moet t nu verder?"
Probeerd oplossingen te zoeken maar die gedachtes worden weer verstoord door haat gedachtes.
JE wilt ze terugpakken.
Je voelt je in de steek gelaten.
Je bent boos.
VErschrikkelijk BOOS!(zelfs ik!)
Denkt aan je auto verliezen.
Kosten.
geld.
geld.
geld.
Auto.
sloop. :(
ANWB. :evil:
WRAAK. >-)
etc.

Ik had al snel voor mezelf vastgesteld dat die auto, no matter what the costs, naar NL. zou gaan.
No doubt.
En toen ik eenmaal weer uit de shock was kon ik weer helder nadenken.
Simpelweg vanuit Nl. regelen dat we hem ophalen/op laten halen.

Ik kon t 's avonds niet laten om terug te bellen.(zoveelste keer)
Kreeg weer een doos aan de lijn.
Ik vroeg haar of het klopte dat de ANWB ervoor is om auto's weer op de weg te krijgen?
-Ja, we proberen zo goed mogelijk de mensen te helpen. En proberen te zorgen dat de vakantie van gedupeerden zo goed mogelijk verloopt.
mooi.
Ik heb namenlijk een auto met een probleem, maar er wordt niets gedaan!
Hoe kan dat dan??
-tja....eeeuuuuuhhhh.....er zullen vast wel wat opties met u besproken zijn.
(las dossier door)
Ik zie dat u ervoor heeft gekozen om de auto zelf naar NL. te brengen/halen.

Sorry??
GEKOZEN?!?!?!?!
Dat was niet echt een keuze hoor!
mevrouwtje begon weer met de voorwaarden en zo dus ik zei dat dat wel een heel makkelijk antwoord was om achter te verschuilen.
Ik zei toen dat de conclusie dus eigenlijk was dat je met een oude auto maar beter niet op vakantie kunt gaan want als er iets (goed) mis is helpt de ANWB je niet meer?!
-Nou....eeeeuuuuhhhmmm....ja,... nou..... dat is uw conclusie. Niet die van mij.
Ik moest een beetje lachen.
En beindigde na een loze conversatie dit gesprek maar weer.

Ik vond dat ze maar mazzel met me hadden.
Ik ben geen een keer echt uit mn vel gesprongen aan de lijn.
Heb niet gescholden of wat dan ook.
Was beheerst, behulpzaam, BEGRIPVOL en deed alles wat van me werd gevraagd.
Denk dat dat komt omdat ik zelf ook bij een helpdesk werk.
Met vriendelijkheid bereik je (normaal gesproken) veel meer.
Als ik een klant krijg die meteen boos en vervelend is, dan ga ik ook sneller en strikter alle regels handhaven.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Maar daar kan t in mijn geval dus NIET aan hebben gelegen.
Ik was nu echt pissed off op de ANWB omdat dit laatste gewoon hun eigen keuze was geweest.
En ik verbaasde mij over de manier waarop de ANWB op die restwaarde was gekomen.
Ik ben namenlijk zelf ook nog een paar keer bij die garage geweest.
Ik wilde namenlijk wel weten wat er volgens hun aan de hand was met de auto.
Daar was bijna niet uit te komen voor mij.
Want weer maakte lack of talenkennis bij beidde partijen een probleem.
Ik kreeg het wel voor elkaar mij in het frans duidelijk te maken (icm handgebaren), maar het antwoord dat ik daarop kreeg was voor mij vaak niet te begrijpen.
Maar op de vraag wat er nou PRECIES met de auto aan de hand was kon niemand mij daar een bevredigend antwoord geven.
"La moteur est mort" was het enige dat ik kreeg te horen.
Niets specifieks.
Kortom: er was volgens niet meer gebeurt dan een kort kijkje onder de kap. ER is dus NIET uitvoerig gekeken wat er precies kapot was.
De auto stond immers de hele week op exact dezelfde plek!
Er was nog niets aan gedaan.
En toen is er tegen de ANWB gezegd over de telefoon: "La moteur est mort" of zoiets dergelijks vanwege brand.
ANWB noteerd: Reno 5. '88. 'Motor uitgebrand'.
et voila! Weer een auto naar de sloop geholpen!
"i'll be there, with the love that will shelter you... ging door me hoofd.
moest er van kokhalzen.


Verder, ondanks alles, nog wel genoten van mn vakantie.
Ik kon het alleen iets minder dan normaal waarderen dat er daar in Annecy ineens wel erg veel gtt's rondreden. :evil:
Alsof de duivel er zelf in reed! >-)
Ik heb er een paar op de gevoelige plaat gelegd( komt ook later).
Ook nog een paar willi's, 16klappers, RS'en en zo'n 800 gare 5-ies rond zien tuffen.


Zo, dat was t wel geloof ik.

Nu, mijn vragen.


De auto staat nu dus nog in Annecy.

1-> Welke manieren zijn er om de auto op te halen/laten halen??
-ambulance huren en zelf rijden (met iemand met rijbewijs B+E)
-Vrijwilligers die een verzorgd weekendje weg willen heen en weer naar Annecy?!?!? ;)
-anders. namenlijk,.....

2-> Kosten van antwoorden op bovenstaande vraag??

3->Ruwe schatting van eventuele schade??
-Motor heeft nog geen minuut in de fik gestaan.
-lijkt bij carb te zijn ontstaan.
-poederblusser gebruikt om te blussen( :( ). (hebben ze als het goed is nu schoongemaakt bij garage in Annecy)
-Rest van motor lijkt niet door vuur te zijn aangetast.(afwachten natuurlijk)

4->Wat kan gebeurd zijn????Waardoor vloog-ie in de fik????


Misschien dat sommigen van jullie zichzelf afvragen waarom ik in godsnaam nog met die auto verder wil.
Maar ik wil gewoon met die auto verder.
That's it.
HEt is mijn wagen.
En ik heb er (nu al) zoveel tijd, geld, bloed, zweet en tranen inzitten dat ik hem niet wil wegdoen.
HEt gaat me weer een hoop duiten kosten.
Maar dat vind ik het, in tegenstelling tot de ANWB WELwaard!


En de IRKplus van de ANWB....
Hele goede service.
Maar als je drie weken(!!!) te laat bent geboren om, op het moment dat je een auto moet huren, 21 te zijn, je geen credit-card hebt, je een auto van 8 jaar of ouder hebt en je motor vliegt spontaan in de fik....
Forget it!
Dan laten ze je auto in de stront zakken!
EN dat is mijn mening vanwege MIJN ervaringen.
De terugreis daarentegen vond ik perfect geregeld.
Op het KLEINE detail na dat ze me wel hadden mogen zeggen dat 'Paris gare de Lyon' en 'Paris gare du Nord' NIET op hetzelfde station liggen!!
Was toch nog even spannend of we de overstap zouden halen.


Verder wil ik Steven nog even bedanken voor het smsje dat ik kreeg.
Vond ik erg cool.
Helemaal omdat ik nog in frankrijk zat en niet snapte hoe jullie dit nou alweer konden weten! :lol:


En voor de mensen die nog geen brandblusser in de gt hebben liggen:
BEZUINIG HIER NIET OP!!!!!!
Had me nu misschien mn auto gekost.


Ik dank u voor uw tijd.


mazzl.
Laatst gewijzigd door spir@l op do 19 sep 2002 11:02, 3 keer totaal gewijzigd.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

man wat een verhaal
en flink kut van de ANWB
je bent er toch gvd voor verzekerd?
van te voren melden ze toch ook niet dat ze um niet trug gaan halen als de schade te groot is??

iig sterkte
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Wat een verhaal.....
Suc6 met de verdere afwikkeling gozer, snap echt helemaal dat je die auto toch wil maken!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Daar boven in je carb denk ik dat de schade best zal meevallen, paar slangen vervangen, carb. revisieset is misschien genoeg, anders een andere carb, en de rest moet eventjes vuur wel kunnen harden denk ik ...

Tering wat een kutstreek!
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

tja ook "wat een verhaal" (vooral de lengte :lol: )

Het is inderdaad erg kut
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

tja als je hulp nodig hebt om hem te halen .. ill be there... assholes...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

de tering krijn, je wint de eerste prijs in de categorie "langste openings-post" ;)

maar man man, dis niet leuk, en dat zeg ik het heeeeeeeeeeeel netjes!! ;)

succes dude.
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

Het huren van een trailer kost je ong 75 euro/ dag. Vervolgens dien je te beschikken over een auto die dat mag trekken. EEn Voyager of iets dergelijks zal het wel mogen.

Good luck mate!
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Best verhaal dit, duurttoch wel ff 10 minuten om dit helemaal te lezen :wink:

Maar mooie klootzakken die ANWB ... nu hoef ik dus ook nooit meer die ANWB te bellen voor een ongeluk of pech onderweg. (ben nog geen 21)

Gelukkig hebben ze bij de SEAT tegenwoordig nu een soort eigen ANWB. Kostenloos bij aankoop nieuwe auto!! Da's pas netjes. Zal wel een ff de kleine regeltjes gaan doorlezen op clausules.
- Monique -
Berichten: 143
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Wij weten hoe je je voelt ('Helse vakantie')... Niet dat dat iets uithaalt, maar 't gaat om het idee :wink:

Vandaag is mijn autootje uit Frankrijk gekomen en hier bij de garage gedumpt. De expert moet er nog naar kijken, maar hij wordt (volgens een monteur) waarschijnlijk total loss verklaart.

Ook die van mij heeft amper een minuut in de fik gestaan en is geblust met poeder :( Gevolg: schade door de poeder is groter dan die van de eigenlijke brand. Leve de poederblussers! In het kale aluminium van de caburateur zit een gat zo groot als een tennisbal, veroorzaakt door de poeder.

Door de brand zelf zijn kabeltjes e.d. razendsnel weggesmolten (wat wij ook niet hadden verwacht).

Bovenstaande is niet bedoeld om je bang te maken, alleen om je te waarschuwen dat bluspoeder echt kl#tetroep is, wat op de meest onwaarschijnlijke plekjes komt en zo (later) weer schade gaat veroorzaken. Het vreet echt van alles weg. We hadden er net een nieuwe dynamo op zitten; door de poeder ziet het ding eruit alsof ie 20 jaar oud is. Errug agressief dus!

Als je nog iemand zoekt om mee te gaan naar Annecy, wil ik wel mee. Maar heb je er dan bezwaar tegen om ook even langs de garage te gaan die mijn auto verneukt heeft?? :wink:

Ik wens je heel veel sterkte!

Groetjes...
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

ben sprakeloos...
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Dit was echt een klote vakantie voor jou krijn. Gelukkig zie ik dat je een echte gtt liefhebber bent. Hopelijk heb je hem weer gauw op de weg. Suc6 krijn
There will be plenty of time to rest when your dead
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

echt kilo utrecht tango met peren en sugar on top!
dit kan je bijna niet geloven als je dit hebt uitgelezen :) .
is mij ook gebeurd met een oude volvo naar parijs, heel het moterblok aan puin maar ook geen vervangend vervoer krijgen van de ANWB omdat we te jong waren.
uiteindelijk zelf maar de treinkaartjes betaald, want van die telefoongesprekken met de ANWB wordt je ook niet veel wijzer :(
ik wens je veel sterkte!!!!!!!!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

spir@l schreef:I'm back.
Verder wil ik Steven nog even bedanken voor het smsje dat ik kreeg.
Vond ik erg cool.
Helemaal omdat ik nog in frankrijk zat en niet snapte hoe jullie dit nou alweer konden weten! :lol:
mazzl.
Hehe jah ikzelf had ook zo'n angst dat er zoiets kon gebeuren.

Maar ut stond op het forum en ik had je nummer, dus dacht toch maar ff smssen. geen probleem, RTC'ers onde relkaar ;)

Maar wat een gedoe met die anwb man, zal je ook nog een flinke telefoonrekening bezorgen ben ik bang :S
Ik wil wel mee voor een weekendje Annecy, maar ik heb daar geen bevoegde rijbewijzen oid voor.
Tis misschien nog een optie om em proberen te fixxen daaro.

Nouja suc6 ermeej
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Sjeezus wat een naaierij zeg, wat heeft die restwaarde nu voor nut voor hun. Zal het zelf nog ff nalezen, maar volgens mij was de keuze geheel aan jezelf om hem terug te laten brengen naar NL, beetje krom van ze.

Dat van de Credit-card en 21+ staat duidelijk aangegeven in de uitleg van de IRK+, maar desalniettemin wel kut

ennuh 2000 gulden om dat ding terug te krijgen? my ass! ze hoeven alleen maar een chauffeur met vrachtwagen te betalen. Das 2000 gulden voor 10 auto's jah!

Ennuh!...heb geen B+E dus kan je niet helpen, sorry!
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

wat een verhaal maar sterkte er mee 8)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

thanx for the support mensen.

altijd goed om te lezen.


T is verder ook niet mijn bedoeling om de ANWB zwart te maken ofzo.
Ik kan alleen voor sommige 'acties' geen begrip opbrengen.
echt niet.
En alles staat ook netjes vermeld in de voorwaarden.
Ook over de repatriering.
Maar toch is het hun eigen keuze.
Want de tweede keer was het gewoon allemaal geregeld.
daar baal ik zo van.


Maar mijn grootste angst is dus ook zoals monique al aangeeft....poeder :(
En dan niet van dat poeder dat op een wild feessie in een van je neusgaten verdwijnt. ;)

Hoe snel vreet die shite je auto weg?!
Want dat had ik ook al gehoord...
poeder SUCKS big time!
Volgende keer maar de duurdere CO2.

Heeft iemand er nog meer ervaring mee??
KAn je het schoonmaken en je auto behouden, of krijg je er toch later alleen maar problemen van?!


VErder:
-mensen die 'vroeger' hun rijbew. haalden kregen automatisch Deel-E.
ouders bijv.

-TElefoon-, taxi- en dergelijke-kosten kan ik nog declareren.

-Een renault megane scenic 1.6 16v.
Is dat voldoende om zo'n trailer te trekken???
I'm not sure.

-Sorry voor de lange lap text jongens.
jullie hersenen zullen wel erg moe zijn. :p


die van mij ook.


mazzl.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De megane kan je thuislaten, ik zou een diesel scoren voor dit soort praktijken.

Jammere is dat je niet weet wat er precies mis is, anders kon je nog proberen met een half blok erheen gaan + gereedschap en kijken of je em zelf weer netjes terug kan rijden.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Een volkswagen transporter :) lekker op 1 tankje naar tjechie kachelen. dus 2 tanken voor de heen en terug reis.

Ik had je verhaal gelezen en koste me aardig wat tijd als je dislectie hebt, gelukkig komt dit niet elke dag voor... Maar dit zuigt aardig. VOlgens mij krijg je trailers uit nederland toch niet zo snel de grens over? tenzij je er dik voor betaald? had ik ook ooit eens met mijn oom toen we een auto uit denemarken haalde daar heb je ook nog een stukje friesland en de trailer mocht het land niet uit, dus wij met de spelregels spelen natuurlijk gewoon gegast met die trailer naar denemarken :) en gezegt dat we naar friesland moesten (het was overigens een oude playmouth)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Kun je trouwens niet naar de geschillencommissie stappen, dat jij een verzekering ergens voor afsluit en dat ze vervolgens bij de ANWB maar ff van een afstand de restwaarde van een auto bepaald wordt???? Daar moet normaal gesproken toch echt een taxateur aan te pas komen! Daarbij sluit jij die verzekering af om je auto weer in NL te krijgen, wat de fuck hebben hun met de restwaarde te maken.

Stel dak met een oldtimer gegaan zou zijn, die en officiele dagwaarde vna 0 heeft, maar in werkelijkheid 10.000 euro waard is ofzo, dan moeten ze zo'n ding toch gewoon terugbrengen! Stelletje fuckers! We moeten eigenlijk met zn allen een klachtenbrief naa de ANWB schrijven dat we van dit verhaal gehoort hebben en dat ons vertrouwen in de ANWB nu behoorlijk afgenomen is, krijgen ze 150 brieven ofzo. Dat heeft al enige impact natuurlijk. Tevens zou ik ff naar SBS6 ofzo bellen voor hart van Nederland, die smullen ook van dit soort nieuws, kun je na de uitzending ook meer voor mekaar krijgen bij de ANWB lijkt me (bang voor nog meer negatieve publiciteit!).

Ze kunnen bij de ANWB in de kleine lettertjes zetten wat ze willen, maar als consument sta je tegenwoordig vijr sterk. Helemaal met zo'n verhaal als dit. Je wordt gewoon genaait waar je bij staat!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Heel veel succes Spir@l met het vervolg van die ............boek :wink:. Ik zou persoonlijk de ANWB nog niet met rust laten voorlopig, maar toch nog eens een keer gaan praten daar.


<< Waar kon je die brandblussers ook alweer kopen?? Die moet ik nu ook een hebben>>
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Nick schreef:Best verhaal dit, duurttoch wel ff 10 minuten om dit helemaal te lezen :wink:

Maar mooie klootzakken die ANWB ... nu hoef ik dus ook nooit meer die ANWB te bellen voor een ongeluk of pech onderweg. (ben nog geen 21)

Gelukkig hebben ze bij de SEAT tegenwoordig nu een soort eigen ANWB. Kostenloos bij aankoop nieuwe auto!! Da's pas netjes. Zal wel een ff de kleine regeltjes gaan doorlezen op clausules.
Een tip, dit soort Merken-Anwb's moet je al helemaal niet op rekenen. Mijn ouders hebben dit ook op hun volvo, nou wat had ik daar veel aan. Ergens op de franse peage onder parijs met wat vrienden vloog de koppakking van de turbo eruit, overal olie. Nou, de zogenaamde volvo anwb voor heel europa doet dus helemaal niks. Ik heb daar een dag aan de telefoon gestaan, ze hielpen niet eens een garage vinden. Ze wilden wel wat voor me doen in Nederland, maar daar kom je niet snel met een olieverbruik van 1 op 5!!!! :(
Uiteindelijk bedacht ik me dat ik een doorlopende reisverzekering had. Deze gebeld, helemaal geweldig. Zij hebben de auto gerepatrieerd en een huurauto voor drie weken betaald! :) En dat terwijl ik met drie vrienden zonder verzekering op stap was! "Meneer, de naam zegt het al, reisverzekering, wij zorgen ervoor dat u een leuke reis heeft en we kunnen ons voorstellen dat het in uw eentje niet zo leuk is!" Kijk, dat was meedenken ten top, nog nooit ergens zo over te spreken geweest, terug in Nederland meteen een bedankbriefje gepost....

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Mocht je nog hulp nodig hebben, geef maar een gil....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hoe zit dat met trailer naar buitenland??

-KAn dat gewoon?
-Extra kosten??


En weet iemand een goed verhuurbedrijf van auto-aanhangers?


thanx.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

wij hebben een auo ambulance waamee je met elk rijbewijs mag rijden, renault master.

die kan je ook huren, auto is ook luxe :wink: airco emz... en snel >-) maareh wij wonen niet echt in de buurt.
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Martijnberk schreef:Mocht je nog hulp nodig hebben, geef maar een gil....
je moet goddomme ook altijd zelf je bek opentrekken wil je wat voor elkaar krijgen, want als mensen je kunnen naaien om zichzelf te bedruipen (klinkt wel lekker, ahhahaha), dan doen ze het, vooral in de zakelijke omgeving, stelletje bruinwerkers!!!!

SUCCES met je 5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat een gezeik, Krijn! Ik had al het 1 en ander van Gijs en Floris gehoord, maar nog niet zo uitgebreid als dit...

Ik zou toch echt nog een aantal keer met de ANWB gaan bellen! Je merkte dat het bijna was gelukt om je auto alsnog in Nederland te krijgen. Met een beetje meer aandringen zou het toch moeten lukken?

Als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel! Veel succes ermee...
Anonymous

Spiral ik wil wel zo'n trailer voor je rijden

dat heb ik wel vaker gedaan.

(wel zo een voor gewoon rijbewijs.)

Ook is mijn frans uitstekend dus ik kan je wel helpen die garage eens even fluink de waarheid te vertellen.

en verzorgd: dat betaal ik zelf wel dude !!!
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Hm, zorg gewoon dat je een ambulance vindt met een zo laag mogelijk laadvermogen, dan hoeft de auto die ervoor hangt niet zo groot te zijn. De totale combinatie op een normaal rijbewijs mag niet boven de 3500 kg uitkomen. Verder moet het laadvermogen van de aanhanger weer lager zijn dan de massa van het trekvoertuig, allemaal erg verwarrend. Zoek een trailer die voor slechts 1000kg op kenteken staat. Dan mag je GTT er mooi op en kan hij dus door een wagen van meer dan 1000kg getrokken worden, da's niet echt lastig, kun je zelfs een golfje diesel voor nemen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

nee, je moet een ambulance hebben van formaat busje, dat rijd zuiniger, en je GT krijg makkelijk mee.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Ploegah schreef:nee, je moet een ambulance hebben van formaat busje, dat rijd zuiniger, en je GT krijg makkelijk mee.
Da's inderdaad beter, maar ook wat lastiger te vinden...je moet zo'n mercedes bus regelen, die wij altijd van onze sponsor krijgen voor de rally's. Ding heeft een laadvermogen van 4000 kg (voor de rdw op kenteken gezet met slechts 3500 kg, geen groot rijbewijs nodig!!!), dubbelcabine met alle mogelijke opties en een mega turbodiesel. Zet een ax op de laadklep en hang er een aanhanger met een clio rs op en je trekt nog op als de brandweer... :lol:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

das het betere werk. Mogen we die een weekendje lenen ?

please please ? ;-)
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Hehe, ik zou het graag toezeggen, maar ja, wagen van de sponsor, en die zal het niet zo zien zitten denk ik :lol:...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

clio_rally schreef:Hehe, ik zou het graag toezeggen, maar ja, wagen van de sponsor, en die zal het niet zo zien zitten denk ik :lol:...
jawel man, goede exposure op de franse autoroute. :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Heel veel sterkte gozer..

En beter gaat jij hem weer in NL krijgen...

heel veel suc6..

gr maik.
Plaats reactie