ff een vraagje:
Ik heb een RVS eindemper met een aansluit binnen diameter van 60 mm. Mijn huidige uitlaat heeft een binnendiameter van 45 mm. Uiteraard ga ik hier een mooie flens voor lassen, maar kan ik zomaar van een dunnere diameter naar een dikke gaan bij de einddemper?? Heeft dit geen nadelige invloed op het uiltaatsysteem???? Of moet ik toch een einddemper hebben die een binnendiameter heeft van 45 mm???
Uitlaat
Dat is geen probleem hoor. Het is beter als heel je uitlaat 60mm is!
S
nder
S

Ja dat bedoel ik, heel je uitlaat. Een overgang van dikte zorgt voor drukgolven. Vaak worden deze overgangen berekend om de golven te gebruiken bij de vulling, eigenlijk bij 2-takt (vandaar de vorm van een dikke gianelli-uitlaat).
Maar zo'n verdikking bij een auto zal nix uitmaken, maar bedoel dat er dan wel wat gebeurd in je uilaat.
Maar zo'n verdikking bij een auto zal nix uitmaken, maar bedoel dat er dan wel wat gebeurd in je uilaat.
ik had ook een erg mooie einddemper van 60mm, maar de originele buis was ook iets van 40mm of zo. de meneer van de garage(ik ben er bij veel geweest) zei dat het niet kon, omdat de demper te zwaar was, en dan binnen de kortste keren mijn uitlaat erondervandaan lag. hij zei ook dat door het lassen de originele buis dunner werd, wat ook de kans op breken vergrootte.
Zit ook wat in maarja kun je natuurlijk wel die demper extra stevig ophangen he om dat te voorkomen.lisaatje schreef:ik had ook een erg mooie einddemper van 60mm, maar de originele buis was ook iets van 40mm of zo. de meneer van de garage(ik ben er bij veel geweest) zei dat het niet kon, omdat de demper te zwaar was, en dan binnen de kortste keren mijn uitlaat erondervandaan lag. hij zei ook dat door het lassen de originele buis dunner werd, wat ook de kans op breken vergrootte.
Mn pa maakt een mooie RVS mof die precies van 45 naar 60 mm gaat. Dat is dus geen probleem.lisaatje schreef:ik had ook een erg mooie einddemper van 60mm, maar de originele buis was ook iets van 40mm of zo. de meneer van de garage(ik ben er bij veel geweest) zei dat het niet kon, omdat de demper te zwaar was, en dan binnen de kortste keren mijn uitlaat erondervandaan lag. hij zei ook dat door het lassen de originele buis dunner werd, wat ook de kans op breken vergrootte.
Een uitlaat MOET altijd een bepaalde tegendruk leveren, daarom is er voor ieder motortype (inhoud) weer een andere uitlaat.
Je kan dus NIET zomaar een willekeurige uitlaat er onder hangen, dit kan de motorprestaties nadelig beïnvloeden.
Je kan dus NIET zomaar een willekeurige uitlaat er onder hangen, dit kan de motorprestaties nadelig beïnvloeden.
Mrtn = Maarten
-
dat kan nadelige gevolgen hebben voor de trekkracht werveling etc
if it isn't possible it is not impossible
het gaat alleen om de einddemper. Zal het plaatsen van een sport einddemper (absorbtie) met een diameter van 60 mm mijn prestaties positief gaan beivloeden????? komt dus met een flens op een buis van 45 mm. Ik hoor verschillende dingen.
Probeer 't zou ik zeggen, ik weet natuurlijk niet welke uitlaten voor een bepaald type zijn.
Bovendien KAN het zo zijn dat de prestaties verminderen bij een uitlaat met de verkeerde tegendruk. (inhouden/stotteren bij volgas optrekken)
Het hoeft dus niet.
Bovendien KAN het zo zijn dat de prestaties verminderen bij een uitlaat met de verkeerde tegendruk. (inhouden/stotteren bij volgas optrekken)
Het hoeft dus niet.
Mrtn = Maarten
van klein naar groot is niet erg.
Mijn einddemper heeft een hele dikke pijp, veel dikker dan de middenpijp.
Het zit er nog steeds onder, ruim 30.000km al.
Druk golven??? die komen van mijn JBL kist
Als je het GOED last, is er niks aan de hand.
Suc6...
Mijn einddemper heeft een hele dikke pijp, veel dikker dan de middenpijp.
Het zit er nog steeds onder, ruim 30.000km al.
Druk golven??? die komen van mijn JBL kist

Als je het GOED last, is er niks aan de hand.
Suc6...

Mijn einddemper komt origineel van een bmw m3 serie en midden van een 19 16v. Dit aangepast op mijn 19 gaf geen enkel probleem. Op de testbank gaf het 2 pk verschil maar dat merk je niet.
Ja manne zet ut gewoon erop he !Bart V schreef:ff een vraagje:
Ik heb een RVS eindemper met een aansluit binnen diameter van 60 mm. Mijn huidige uitlaat heeft een binnendiameter van 45 mm. Uiteraard ga ik hier een mooie flens voor lassen, maar kan ik zomaar van een dunnere diameter naar een dikke gaan bij de einddemper?? Heeft dit geen nadelige invloed op het uiltaatsysteem???? Of moet ik toch een einddemper hebben die een binnendiameter heeft van 45 mm???

2 pk meer of minder :-DPitjes schreef:Mijn einddemper komt origineel van een bmw m3 serie en midden van een 19 16v. Dit aangepast op mijn 19 gaf geen enkel probleem. Op de testbank gaf het 2 pk verschil maar dat merk je niet.