R5GTT VS GSI 16V.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

bijwijze van dan :wink: :lol: :lol:

maare wie kent 't engelse blad Revs?
http://www.revs.co.uk/revs.html

daarin heeft de "staf" 2 teams
1 hebben een R5GTT
de andere een Kadett GSI 16v

doel is om 't meeste vermogen en 't hardst te gaan enzo..

wie volgt dit ook?
ben benieuwd wie zal er winnen :p :p :p
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Duh, natuurlijk wint het GTT-team :P
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ehhhh rreevvss,

Hoor jij niet te werken ofzo??

Greetz..

En eh.. ik zit hier ook te internetten, maar wel declarabel

8)
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

8) 8)
mig heeft je niet eens omver gereden :( :( :lol: :lol:
Anonymous

ik ken het blad, zit erop te wachten liggen er nog 6 bij mijn ex in Engeland. die zou ze nog opsturen.
Anonymous

Hum ik heb sinds vorige week twee kadett'jes cabrio 2.0 GSI gekocht en zoals mijn naam al verraad heb ik ook een 5GTT maar ze beginnen NOG niet te Grommen als ze bij elkaar staan :D :D maar dat kan nog komen,en het lijkt me ook niet dat ik ruzie met meeigen krijg of ik moet er nog een persoonlijkheid bij krijgen,maar kan het mis hebben. :wink: :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vergis je toch niet in die 16v gsi-tjes. Een vriend van me heeft een d-kadett met gsi8v motor, en die is precies even snel als mijn gtt op 1 bar!!!! Echt! Aardig rap.
r25v6turbo
Berichten: 131
Lid geworden op: do 25 okt 2001 0:00
Locatie: gemert/nederland
Contacteer:

tsssssssssss.....1.4 met turbo ja....beetje gtt heeft het echt makkelijk tegen gsi 16 v hoor....heb er nu al genoeg langs me gehad... en moesten het allemaal afleggen tegen m'n 25. De meeste gtt's ook hoor maar zijn wel genoeg gtt's die het onder de 100 van me winnen!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mmzz.. ja 't is wel een d-kadett, die kist van 'm die weegt nog minder dan mijn 5! Echt, d8 iets van 830 kilo op kenteken staat. Maar een gsi-16v blokje heeft een heeel net koppel en lekker veel pk'tjes hoor!
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Standaard zijn ze ongeveer even snel tot de 100 en daarna kun je het met een GTT wel shaken! :(
En getuned kun je het beide zo gek maken als je maar wil.
:p
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ik weet haast wel zeker dat de gsi gaat winnen. Daar kun je veel meer vermogen uit halen dan een gtt. Bij een gtt houd het op bij 350 pk en een gsi moet er wel boven kunnen komen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Gisteravond waren weer legale sprints op de airstrip in Drachten. Het was lekker druk en heel gemoedelijk. Zeker 75 auto's hebben gesprint. Ik heb zelf 5 keer een sprint getrokken met zeer goede resultaten...!
Geen één keer verloren. Gewonnen van:

- VW Golf 2 8V (duh!! )
- Toyota Supra 3.0i Turbo
- Golf 2 G60 met 217 pk
- Vette Trans Am amerikaan ofzo.
- Civic VTEC

Zo zie je maar weer: een GSi16V wil best vooruit.
Mijn beste tijd op de 400 meter was 15.12 met een (waardeloze!) reaktietijd van 1.04 seconde. Een tijd in de 14 seconden is dus geen probleem. Ik moet er natuurlijk wel bij vermelden dat mijn blok niet meer standaard is.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

catrinus schreef:Ik weet haast wel zeker dat de gsi gaat winnen. Daar kun je veel meer vermogen uit halen dan een gtt. Bij een gtt houd het op bij 350 pk en een gsi moet er wel boven kunnen komen.

Nee hoor, daar moet toch wel meer uit gehald uit kunnen worden. Denk toch wel dat een gtt kan gaan winnen. Ligt er aan af ze er genoeg van af weten van de motor. Ben erg benieuwt.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Denk dat een GSi wint, want uit een 2.0 16v is altijd meer te halen dan uit een 1.4 8v. Je hebt een grotere basis.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Edwin5gtt (Punttang) schreef:
catrinus schreef:Ik weet haast wel zeker dat de gsi gaat winnen. Daar kun je veel meer vermogen uit halen dan een gtt. Bij een gtt houd het op bij 350 pk en een gsi moet er wel boven kunnen komen.

Nee hoor, daar moet toch wel meer uit gehald uit kunnen worden. Denk toch wel dat een gtt kan gaan winnen. Ligt er aan af ze er genoeg van af weten van de motor. Ben erg benieuwt.
Mijn (persoonlijke) ervaring is dat de GTT tot ongeveer de 100 sneller is en dat je daarna wordt gepasseerd door de 2.0-16v GSI. Dat heeft dan dus inderdaad te maken met het 1.4-2.0-16V verhaal.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Job-turbo schreef:Denk dat een GSi wint, want uit een 2.0 16v is altijd meer te halen dan uit een 1.4 8v. Je hebt een grotere basis.
Dat klopt. Uiteindelijk gaat het erom wat er in die cilinders aan vuurwerk past. En dat is simpel 0.6 liter minder bij de GTT. De rest eromheen kun je exact gelijk maken. Allebei een megaturbo en een mega intercooler, noem maar op...
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

ben het ook eens dat er uit een 2.0 16V altijd meer te halen is dan een 1.4 turbo.

Maar waar hebben we het nou over.

No budget?
budget van 20.000 pond,
of 1000 pond?

Want dat lees ik niet.
kun je een 3.0 24 V naast je hebben, maar als je budget 200 pond is, dan win je met de GTT. Omdat je daar voor heel weinig heel veel kan uithalen.
Dat is onweerlegbaar.

Dus iemand meer info???


Wat betreft 2.0 8v motor in een D-kadett.

Kom maar op. dat is 115 PK standard op 830 kilo tegen 120 pk op 848 kilo.

En met 1 bar heb je rond de 140 PK met een goed blok. En als jij problemen had met een 2.0 16v en jij hebt 1 bar op de klok, dan kunnen er 3 dingen mis zijn.

Die GSI is niet standard
jij kunt niet rijden
of je blok is niet in orde.

Want met 1.0 bar kwam een VR6 niet eens weg.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
RS
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 14:16
Locatie: Friesland

opel (E)kadett GSI 16v:
max. vermogen 110 kW (150 pk)/6000tpm
max. koppel 196 Nm/4800tpm
topsnelheid 217 km/h
acceleratie 0-100 km/u 8,0 s
massa leeg 980 kg

Renault 5 GTT (ph2):
max. vermogen 88 kW (120 pk)/5750tpm
max. koppel 165 Nm/3750tpm
topsnelheid 204 km/h
acceleratie 0-100 km/u 8,0 s
massa leeg 848 kg

Bron: Autoweek.nl

Het is maar net wie de beste chauffeur is :wink:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

euh 7,8 sec Renault 5 GT Turbo!!...
RS
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 14:16
Locatie: Friesland

Maik (WOOFER) schreef:euh 7,8 sec Renault 5 GT Turbo!!...
Mr TX had het ook al over 7,8s
maar op autoweek staat toch echt 8,0s.
Take a look: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=4076
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ja ik zie het... vaag..

en dit ook al..

verbruik gecombineerd 7,3 l/100km

euh hoe kut hebben hun gereden dan ???

als je een beetje doorrijd enzo.. dan kom ik echt op 1:8..

of zie ik het nou verkeerd?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jeez, weten jullie nou nog steeds niet dat de Carbase van AW voor geen meter klopt? Ze zitten soms de gegevens zelfs aan te passen.

Het geeft een globale indicatie, maar het is zeker geen betrouwbare informatie.
RS
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 14:16
Locatie: Friesland

volgens mij hebben ze een baksteen onder het gaspedaal gehad in plaats van erop :lol: :lol: :lol:
1 op 13,7 dat haal je echt niet als je een beetje stevig rijdt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Conclusie?

Juist AW Carbase is alleen leuk voor globale info.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ja precies. :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb ook weleens ergens gelezen dat een kadett van 0/100 doet in 7,8 sec. Ongeveer even snel dus. Maar daarboven ga je het echt niet trekken met je gt.
5 GT Turbo '88 GT5
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Roy (Signaalkabel) schreef:Ik heb ook weleens ergens gelezen dat een kadett van 0/100 doet in 7,8 sec. Ongeveer even snel dus. Maar daarboven ga je het echt niet trekken met je gt.

ik heb ook wel eens gelezen dat een 5je van 0/100 in 3,5 sec deed :p hahah :lol:

sorry maar dat gaat die gsi niet trekken denk ik zo.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
Roy (Signaalkabel) schreef:Ik heb ook weleens ergens gelezen dat een kadett van 0/100 doet in 7,8 sec. Ongeveer even snel dus. Maar daarboven ga je het echt niet trekken met je gt.

ik heb ook wel eens gelezen dat een 5je van 0/100 in 3,5 sec deed :p hahah :lol:

sorry maar dat gaat die gsi niet trekken denk ik zo.
Dat is zeker die ene met twee motoren. Maar haal dat es met een GSi uit en dan hebbie weer hetzelfde.

BTW wel een leuke Gsi:

http://www.xs4all.nl/~ddv98/nl/ombouw10.htm

Vind de kleuren alleen niet zo geweldig.

Probeer maar es een GT op te bouwen die hier tegenop kan. (is misschien wel mogelijk maar kost heel wat meer centjes om die kadett op dit vermogen te krijgen :) )
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

mmzzz.. dat ziet er wel snel uit jah..
Anonymous

ff off-topic


Xedrah,heb je voor opel ook een relaxe club met een website zoals deze,keb namenlijk twee kadett'jes gekocht afgelopen week en had nog wat spullen nodig en vragen over die bakkies.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Michel S. schreef:ben het ook eens dat er uit een 2.0 16V altijd meer te halen is dan een 1.4 turbo.

Maar waar hebben we het nou over.

No budget?
budget van 20.000 pond,
of 1000 pond?

Want dat lees ik niet.
kun je een 3.0 24 V naast je hebben, maar als je budget 200 pond is, dan win je met de GTT. Omdat je daar voor heel weinig heel veel kan uithalen.
Dat is onweerlegbaar.

Dus iemand meer info???


Wat betreft 2.0 8v motor in een D-kadett.

Kom maar op. dat is 115 PK standard op 830 kilo tegen 120 pk op 848 kilo.

En met 1 bar heb je rond de 140 PK met een goed blok. En als jij problemen had met een 2.0 16v en jij hebt 1 bar op de klok, dan kunnen er 3 dingen mis zijn.

Die GSI is niet standard
jij kunt niet rijden
of je blok is niet in orde.

Want met 1.0 bar kwam een VR6 niet eens weg.
Zucht ...

Mijn gtt liep als een tiet, ik rij best aardig, de gechiptunede G60 rij ik het licht uit de ogen, maar DIE kadett bleef me bij. Ik kwam geen meter weg.

Het is een gsi 8v versie zonder kat, en spaghettispruitstuk, goed voor ongeveer 135 pk, minstens (d8 dat dat de oude gsi blokken waren). Die bak is licht, fijne versn. bak ofzo, maar eerlijk hij houdt me bij en haalt de 7,8 sec dan ook easy.

Mag het best waar wat je zegt zijn maar zo'n gsi blokje in een gtturbo zou van de prestaties van de gtt niet veel af doen en daar blijf ik fijn bij. En 't zijn echte ervaringen.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

gechipttunede g60 en daar van wegrijden,dan kan die gas of niet rijden of hij heeft de boodschappen vergeten uit te laden dat ie te zwaar is.
heb je het over die corado ofzo?
golf g60 rijdt je niet ff van weg iig,tenminste mijn ervaring.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee een GOLF g60 heeft ook een aantal kilo's minder ballast, die hou je inderdaad niet. Nee 't was een corrado. Je weet wel die groene van die vriend van me.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Xedrah heb jij mijn pm gelezen?
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Riël schreef:Nee een GOLF g60 heeft ook een aantal kilo's minder ballast, die hou je inderdaad niet. Nee 't was een corrado. Je weet wel die groene van die vriend van me.
ahh die vriend :lol: tja wat moet ik zeggen? :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Plaats reactie