[GTT ph2] koelvloeistof vervangen
Men fietst langs de gamma en haalt daar een jerrycan koelvloeistof van 5 liter.
Neem er nog 1 losse bij van 1 liter want er ging bij mij 5.5 liter in dacht ik.
En vandaar dat mijn bumpers altijd zo los zaten, ik heb altijd maar 2 schroefjes los hoeven te maken
Ik vind 140 pleuro wel duur trouwens....
Neem er nog 1 losse bij van 1 liter want er ging bij mij 5.5 liter in dacht ik.
En vandaar dat mijn bumpers altijd zo los zaten, ik heb altijd maar 2 schroefjes los hoeven te maken

Ik vind 140 pleuro wel duur trouwens....
Nou een paar slangklemmen zou kunnen als de oude gaar zijn, maar dat kun je beter achteraf pas kopen.
Maar Breda is toch niet zo heel ver voor jou? En als je daar een koperen kunt krijgen voor 80-90 euro, dat scheelt nogal.
Maar Breda is toch niet zo heel ver voor jou? En als je daar een koperen kunt krijgen voor 80-90 euro, dat scheelt nogal.
-
- Moderator
- Car: MB
zo, heb vanochtend eerst mijn nieuwe radiateur gehaald (en koelvloeistof en koelsysteem reiniger). Toen heb ik dus mij bumper gedemonteerd om vervolgens het hele koelsysteem leeg te laten lopen. Daarna alles goed doorgespoeld met water en voor de helft gevuld met water. Daarna de reiniger erin en vervolgens afgevuld en ontlucht. Voor een grondige reiniging van het systeem moest ik daarna ongeveer 50 km rijden en dat heb ik net gedaan (zonder bumper, maar gelukkig geen politie tegen gekomen). Nu laat ik em even afkoelen en dan mag het water er weer uit alvorens de nieuwe radiateur eronder komt.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
hehe, inmiddels zit alles er weer onder op de bumper na. Alles bij mekaar best een hoop werk, maar ik ben blij dat ik het (helemaal alleen
) gedaan heb. Zal vanavond of morgen nog eens even een eindje gaan rijden en zal dan eens kijken wat het verschil is.

-
- Contacteer:
Ok Tom
Ben benieuwd.

-
Toen je een stukje gereden had, was je koelvloeistof toen gezakt in je expansievat? En als de motor weer koud is kwam het dan weer omhoog. Of heb je hier niet naar gekeken?Tom schreef:zo, heb vanochtend eerst mijn nieuwe radiateur gehaald (en koelvloeistof en koelsysteem reiniger). Toen heb ik dus mij bumper gedemonteerd om vervolgens het hele koelsysteem leeg te laten lopen. Daarna alles goed doorgespoeld met water en voor de helft gevuld met water. Daarna de reiniger erin en vervolgens afgevuld en ontlucht. Voor een grondige reiniging van het systeem moest ik daarna ongeveer 50 km rijden en dat heb ik net gedaan (zonder bumper, maar gelukkig geen politie tegen gekomen). Nu laat ik em even afkoelen en dan mag het water er weer uit alvorens de nieuwe radiateur eronder komt.
Wordt vervolgd
Ik heb namelijk ergens gelezen dat dit zo hoort. Maar bij mij blijft het op ongeveer hetzelfde niveau als de motor warm is en als de motor koud is. (Dus ik weet zelf niet wat nou "normaal" is maja.)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
-
- Moderator
toen ik een stukkie gereden had was mijn koelvloeistog idd gedaald, ik heb daarna niet meer gekeken ofdat het weer omhoog kwam.
<< De bumper leg ik er denk ik morgen pas onder, ga eerst even een spuitbusje tectiel halen morgen. Nu ligt mijn bumper er toch af en kan ik er goed bij daarachter>>
<< De bumper leg ik er denk ik morgen pas onder, ga eerst even een spuitbusje tectiel halen morgen. Nu ligt mijn bumper er toch af en kan ik er goed bij daarachter>>
-
Voor zover ik weet zijn het er inderdaad maar 2. Zag er in het werkplaatshandboek 3 staan, maar de 3e heb ik zelfs na een uur zoeken nog nie kunnen vinden.
Dus bij het ontluchten heb ik ook maar de 2 bij de waterpomp losgedraaid.
Dus bij het ontluchten heb ik ook maar de 2 bij de waterpomp losgedraaid.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
-
- Moderator
Vreemd, volgens mij heb ik toch echt maar 2 nippels (om te ontluchten). Maar ja, vanochtend heb ik nog even de voorkant in de tectiel gezet en vervolgens de bumper er weer op gezet. Daarna ben ik even een stuk gaan rijden om te kijken of alles goed werkte. Ik zal even het verschil noemen:
Oud systeem (oude koelvloeistof en oude radiateur)
rustig rijden >> tweede streepje
Stevig doorrijden (170 < ) >> in het gebied waar die streepjes bij mekaar zitten
Nieuw systeem (nieuwe koelvloeistof en nieuwe radiateur)
rustig rijden >> onder het eerste streepje of net erop
stevig doorrijden >> een klein stukje boven het eerste streepje
stationair >> Loot langzaam naar tweede streepje en dan springt de fan aan. Deze zorgt er dan voor dat de temp in no-time weer een stuk onder het tweede streepje komt.
Al met al een zeer goed resultaat vind ik zelf
. Hij staat nu even af te koelen en dan zal ik straks nog even de vloeistoffen peilen
Stevig doorrijden (170 < ) >> in het gebied waar die streepjes bij mekaar zitten
stationair >> Loot langzaam naar tweede streepje en dan springt de fan aan. Deze zorgt er dan voor dat de temp in no-time weer een stuk onder het tweede streepje komt.
Al met al een zeer goed resultaat vind ik zelf

Kijk Tom, was dat toch ff geen stom advies van die radiateur hé 
Maar mooi dat alles gelukt is, je ziet het valt reuze mee.
Je hebt trouwens nog mazzel dat je koppakking het niet heeft begeven met die hoge temperaturen.

Maar mooi dat alles gelukt is, je ziet het valt reuze mee.
Je hebt trouwens nog mazzel dat je koppakking het niet heeft begeven met die hoge temperaturen.
Nou ik heb mijn GTT 2-Tone (Blauw met witte voorkant en blauw grilletje) afgelopen vrijdag verkocht aan Marinus.
En dus ben ik momenteel weer zoekende naar een GTT. (fase 2, zo hard mogelijk en geen zwart of rood
)
Ik reed zondag mee met Robert dB in de Williams
En dus ben ik momenteel weer zoekende naar een GTT. (fase 2, zo hard mogelijk en geen zwart of rood

Ik reed zondag mee met Robert dB in de Williams

zie je wel dat je het kunt als je wil,feliciteerd kerel,en bij trubbels mag je me altijd mailen ok groetjesTom schreef:Vreemd, volgens mij heb ik toch echt maar 2 nippels (om te ontluchten). Maar ja, vanochtend heb ik nog even de voorkant in de tectiel gezet en vervolgens de bumper er weer op gezet. Daarna ben ik even een stuk gaan rijden om te kijken of alles goed werkte. Ik zal even het verschil noemen:
Al met al een zeer goed resultaat vind ik zelf. Hij staat nu even af te koelen en dan zal ik straks nog even de vloeistoffen peilen