Rallyrijden

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Steven
Car: M536

Sven 5 Alpine Turbo schreef:
Steven(ventieldopje) schreef:Hee Gijs hebben jullie nog een technician nodig ofzo? :)

Trouwens ik ga denk ik een Rally-experience doen deze maand. (bij 333 events uiteraard)
vertel steef vertel
Nouja das een iets intensievere dag als wat Rick en Krijn gedaan hebben, meer info op 333events of bij Tijn natuurlijk.

Ik moet alleen ff uitkijken of dat uitkomt ivm de aanschaf van een nieuwe GT ;)
martin rs

he gijs hoe heb je je auto bestickerd? kan je ergens stickers laten maken of zijn ze te koop? en is er een plaatje te vinden van een renault 5 of clio van de zijkant te zien zodat je die kan kleuren en op die manier kan bekijken hoe je je auto wil spuiten?
clio_rally
Contacteer:

Martin,

Die plaatjes zijn er inderdaad, daar werken al die reclamebedrijven mee. Onze is door een reclame-bureau bestickerd, die doen normaal bedrijfswagens en doen het echt waanzinnig mooi. In een oude topic stond er een plaatje van een clio 2 waarop ze het ontwerp gemaakt hadden, de topic heette iets van 'nieuw clio rallyteam' ofzo. Maar daar is dus al een ontwerp ingetekend, dus daar heb je net niks aan. Anders even zo'n reclame-bureau bellen?

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
martin rs

ja ik wil naemllijk de stickers hebben die ook op de f1 auto zitten. :D
RickGT TURBO
Contacteer:

speedline schreef:
RickGT TURBO schreef:Dat begrijp ik niet. Want minder remdruk achter betekend sneller omgedraaid staan.
Dus als je aan de handrem trekt wordt de auto stabieler :lol: ?

Minder remdruk achter betekent een stabielere achterzijde en dus een minder overstuurd gedrag. Dit komt doordat de achterbanden nu meer zijdelingse krachten kunnen verwerken omdat er simpelweg minder remkracht overgebracht dient te worden.

Een instelbare remkrachtverdeler is geen aanrader voor in een personenauto voor de openbare weg. Dit omdat je met veel met verschillende beladingstoestand rijdt. Zie je al voor je dat je schoonfamilie instapt en jij nog ff een remproefje moet doen >-) Als je het één keer vergeet en je rijdt op iets glad wegdek en je moet hard remmen en uitwijken met veel remdruk achter (vorige afstelling) met een onbeladen auto... Veel succes met je instelbare "overstuur opwekker" :lol:

De achteras is namelijk primair verantwoordelijk voor de richtingsstabiliteit van de auto. Dit volgens het "winkelkarretjes-principe" :D
Thanks Speedline.

Ik zal er eens goed over nadenken. Want ik begrijp het eerste gedeelte nog niet helemaal goed. De rest begrijp ik wel wat je bedoelt.. Maar m'n auto word na deze winter toch geen familie bakkie meer. Daar gaat een andere auto voor komen.
Drive it like you stole it
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:
Sven 5 Alpine Turbo schreef:
Steven(ventieldopje) schreef:Hee Gijs hebben jullie nog een technician nodig ofzo? :)

Trouwens ik ga denk ik een Rally-experience doen deze maand. (bij 333 events uiteraard)
vertel steef vertel
Nouja das een iets intensievere dag als wat Rick en Krijn gedaan hebben, meer info op 333events of bij Tijn natuurlijk.

Ik moet alleen ff uitkijken of dat uitkomt ivm de aanschaf van een nieuwe GT ;)
houd me ff op de hoogte ik heb ook wel interesse
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
martin rs

net even rally report gekeken... die bijvelds die ging er wel hard af... lang leve de rolkooi zou ik zeggen.

lijkt me wel klote zeg heb je zoveel tijd en werk in een auto gestoken gebeurt je dit weer ongeloofelijk
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

martin rs schreef:net even rally report gekeken... die bijvelds die ging er wel hard af... lang leve de rolkooi zou ik zeggen.

lijkt me wel klote zeg heb je zoveel tijd en werk in een auto gestoken gebeurt je dit weer ongeloofelijk
Kheb het net ook gezien. Was echt niet tof! :(
clio_rally
Contacteer:

Ehhm, ik heb zelf nog geen rallyreport gekeken, maar heeft iemand misschien ons in de clio RS gezien? We gingen er namelijk nogal hard af recht voor de camera van rtl5, die druk ons aan het filmen was. Lijkt me wel cool om die beelden ze hebben, zou het graag eens terugzien. We schoten met een gangetje 60 op een haakse bocht volledig door, coureur reageerde helemaal top. Gas erop, stuur recht en hopen op het beste. Half metertje lager geland in een akker, gas erop houden en via een leuke omweg toch weer op het parcour komen >-) .
Was heel maf, we wisten allebei al dik 50 meter voor de bocht dat het fout zat, maar wat geeft dat een rush zeg, holly f***, lijkt een eeuwigheid te duren voordat je er ook echt af gaat. Maar ja, bijna geen schade, dus we mogen ons in de handjes knijpen, er had ook een hek of begroeing kunnen staan, dat was minder geweest. Nu alleen een verstraler aangort en een breedstraler, maakt het 's avonds wat lastig, maar ging alsnog...

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

ik neem ze allemaal op. ik heb je niet gezien maar kan nog wel een keer kijken voor de zekerheid. idd mazzel dat je geen schade hebt. dan baal je goed want dan is je sport ff weg tot je een nieuwe hebt.

ff iets anders ik wil kuipstoelen met schoudergordels. waar heb jij he stoelen en gordels weg en welke heb je?
Janine

Gijs, deze rallyreport ging nog niet over de sprint van gisteren. Dat wordt geloof ik pas over 2 weken uitgezonden...
Een beetje vreemd is best lekker
clio_rally
Contacteer:

martin rs schreef:ik neem ze allemaal op. ik heb je niet gezien maar kan nog wel een keer kijken voor de zekerheid. idd mazzel dat je geen schade hebt. dan baal je goed want dan is je sport ff weg tot je een nieuwe hebt.

ff iets anders ik wil kuipstoelen met schoudergordels. waar heb jij he stoelen en gordels weg en welke heb je?
Even kijken, we hebben in de ax en de RS sparco vierpuntsgordels. In de RS hebben we dan Sparco ... stoeltjes, vrij mooie, waren best prijzig. En in de Ax volgens mij sparco evo's, weet niet zeker. Waren wat goedkoper. We hebben bijna alles voor de rallywagen bij Biesheuvel vandaan, wel zo makkelijk...

Gijs
Bezemer Rally Team

Robert dB.

Gijs jullie zagen er mooi uit in actie! Erg kewl zo'n 'school-rally-groep' :D
Anonymous

he wieltje optillen kunnen die clio's ook hoor...

edit: ahum iets te snel getypt....never mind
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 17 aug 2002 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
martin rs

biesheuvel heb ook gegeken is best duur. zoek wel sparco maar komt goed oke dan. wou eigelijk de corsa maar die is te duur.
Steven

Robert dB. schreef:Gijs jullie zagen er mooi uit in actie! Erg kewl zo'n 'school-rally-groep' :D
Inderdaad, ook erg leuk ff gemeet te hebben met de mede-WTB'er :)

Jammer dat onze school niet zoiets doet, maar Ray en ik gaan samen het RTC-rallyteam oprichten 8)
clio_rally
Contacteer:

Sorry dat ik wat druk was. Was wel de meest hectische rally tot nu toe. Met een ax die nog ter plekke afgemaakt moest worden en de kleine foutjes onderweg werden we lekker durk gehouden. Daarbij melden twee monteurs zich de dag van te voren af :( .

Maar ja, hoort erbij. Ennuh, als je school niet zoiets doet is het toch juist een reden om het zelf te gaan organiseren? Wij waren juist blij dat de Tu nog niet zoiets deed, konden we het zlef beginnen...

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

clio rally gijs dus... :) zou jij eens een foto van de binnenkant op een foto wilen zetten??? dat je de stoelen eens kan zien en de gordels. toch eens benieuwd hoe dat nou staat.
Steven

Nou Gijs je was lekker bezig hoor, die drukte hoort erbij.

En had dat ff gezegd van die monteurs, ik had wel ff willen invallen hoor ;)
Tijn
Contacteer:

Voor de liefhebbers heb ik 31 augustus a.s weer een aanbieding lopen, wederom €203.49 in plaats van €226.10 inclusief btw. (171 ipv 190 ex)
there is no spoon.
martin rs

Tijn schreef:Voor de liefhebbers heb ik 31 augustus a.s weer een aanbieding lopen, wederom €203.49 in plaats van €226.10 inclusief btw. (171 ipv 190 ex)
waar gaat het om???? en welke prijs????
Plaats reactie