[R5GTT] heeft een R5GTT standaard verschillende koplampen???

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
burnout

ik kwam hier achter toen ik mijn lamp wou vervangen toen hij kapot was en kwam een normale H4 tegen en zo'n rond bolletje

de H4 heeft volgens mij normaal 55W en het bolletje 45W

er is dus verschil in het lichtpatroon.
is dit standaard want ik ben het ook al tegen gekomen bij een andere R5GTT
Chrisv

Bij mijn gtt zit er 2 maal h4 in... witte.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Goof

Nee, is zeker niet standaard. Meer het gevolg van het vervangen van slechts één koplamp. :)
En volgens mij mag het nog niet eens, omdat het een verschillend licht beeld geeft per koplamp.
Chrisv

Is het eigenlijk toegestaan om er gele h4 lampen in te doen?

Vind dit er wel mooi uitzien, met een blauwe auto.
some people are alive only because it's illegal to kill them
burnout

het ziet er zeker leuk uit pookie,
en het mag volgens mij ook nog een koplamp moet geel of wit zijn maar niet allebei
Bart V

Geel licht is toegestaan. Je ziet het haast niet meer, maar het mag nog steeds.

Mijn bevindingen met geel licht (mistlampen) is alleen dat het minder licht geeft. Ik zou het dus niet doen. Je bent wel beter zichtbaar, en minder verblindend voor tegenliggers.
burnout

ben ik het helemaal mee eens bart
R5GTT 1989 phase II
Patrick

klopt,vindt zelf ook dat geel licht beter opvalt maar idd bij geen straatverlichting behoorlijk irri.
maar die blauwe lampen werden bij mij afgekeurd door een verkeerde lichtspiegel
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Bart V schreef:Geel licht is toegestaan. Je ziet het haast niet meer, maar het mag nog steeds.
Enig idee waarom dat is?

Vroeger, in de 2e wereldoorlog gebruikten de Duitsers wit licht. Om goed onderscheid te kunnen maken op wie de zus-en-zoveel-ponders neer werden geflikkerd, gebruikten de geallieerden (met name frankrijk en engeland) gele verlichting. In frankrijk is dit nog heel lang verplicht geweest (ik schat tot zo'n 12 jaar geleden). In engeland is het ook nog een hele tijd gebruikt, maar daar zijn ze er al wat eerder afgestapt meen ik.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Michiel

Bart V schreef:Geel licht is toegestaan. Je ziet het haast niet meer, maar het mag nog steeds.

Mijn bevindingen met geel licht (mistlampen) is alleen dat het minder licht geeft. Ik zou het dus niet doen. Je bent wel beter zichtbaar, en minder verblindend voor tegenliggers.
Philips heeft hiervoor het Gold lampje ontwikkeld. Is Geelachtig (goud) licht en geeft echt veel licht (heb ze er zelf inzitten). Kost alleen wel ong. 14 euro per lampje. Ook overdag als je lampen uitstaan zit er in je lampen een olieachtige gloed -> mooi!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Michel S.
Contacteer:

geel licht is niet in de wereld geroepen door oorlog, of wat dan ook. Puur om het feit dat geel licht minder afbuigt(defusie) dan wit licht bij mist/regen.

Dus met mist en/of regen kun je met geel licht verder kijken, en eerder gezien worden.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anonymous

Bas schreef:
Enig idee waarom dat is?

Vroeger, in de 2e wereldoorlog gebruikten de Duitsers wit licht. Om goed onderscheid te kunnen maken op wie de zus-en-zoveel-ponders neer werden geflikkerd, gebruikten de geallieerden (met name frankrijk en engeland) gele verlichting. In frankrijk is dit nog heel lang verplicht geweest (ik schat tot zo'n 12 jaar geleden). In engeland is het ook nog een hele tijd gebruikt, maar daar zijn ze er al wat eerder afgestapt meen ik.
Dit verhaal klopt echter wel. Dit heb ik pas nog gelezen, zal het eens opzoeken.
Plaats reactie