ik kwam hier achter toen ik mijn lamp wou vervangen toen hij kapot was en kwam een normale H4 tegen en zo'n rond bolletje
de H4 heeft volgens mij normaal 55W en het bolletje 45W
er is dus verschil in het lichtpatroon.
is dit standaard want ik ben het ook al tegen gekomen bij een andere R5GTT
[R5GTT] heeft een R5GTT standaard verschillende koplampen???
Geel licht is toegestaan. Je ziet het haast niet meer, maar het mag nog steeds.
Mijn bevindingen met geel licht (mistlampen) is alleen dat het minder licht geeft. Ik zou het dus niet doen. Je bent wel beter zichtbaar, en minder verblindend voor tegenliggers.
Mijn bevindingen met geel licht (mistlampen) is alleen dat het minder licht geeft. Ik zou het dus niet doen. Je bent wel beter zichtbaar, en minder verblindend voor tegenliggers.
klopt,vindt zelf ook dat geel licht beter opvalt maar idd bij geen straatverlichting behoorlijk irri.
maar die blauwe lampen werden bij mij afgekeurd door een verkeerde lichtspiegel
maar die blauwe lampen werden bij mij afgekeurd door een verkeerde lichtspiegel
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Enig idee waarom dat is?Bart V schreef:Geel licht is toegestaan. Je ziet het haast niet meer, maar het mag nog steeds.
Vroeger, in de 2e wereldoorlog gebruikten de Duitsers wit licht. Om goed onderscheid te kunnen maken op wie de zus-en-zoveel-ponders neer werden geflikkerd, gebruikten de geallieerden (met name frankrijk en engeland) gele verlichting. In frankrijk is dit nog heel lang verplicht geweest (ik schat tot zo'n 12 jaar geleden). In engeland is het ook nog een hele tijd gebruikt, maar daar zijn ze er al wat eerder afgestapt meen ik.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Philips heeft hiervoor het Gold lampje ontwikkeld. Is Geelachtig (goud) licht en geeft echt veel licht (heb ze er zelf inzitten). Kost alleen wel ong. 14 euro per lampje. Ook overdag als je lampen uitstaan zit er in je lampen een olieachtige gloed -> mooi!!!Bart V schreef:Geel licht is toegestaan. Je ziet het haast niet meer, maar het mag nog steeds.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
geel licht is niet in de wereld geroepen door oorlog, of wat dan ook. Puur om het feit dat geel licht minder afbuigt(defusie) dan wit licht bij mist/regen.
Dus met mist en/of regen kun je met geel licht verder kijken, en eerder gezien worden.
mzzl
Dus met mist en/of regen kun je met geel licht verder kijken, en eerder gezien worden.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Dit verhaal klopt echter wel. Dit heb ik pas nog gelezen, zal het eens opzoeken.Bas schreef:Enig idee waarom dat is?Bart V schreef:Geel licht is toegestaan. Je ziet het haast niet meer, maar het mag nog steeds.
Vroeger, in de 2e wereldoorlog gebruikten de Duitsers wit licht. Om goed onderscheid te kunnen maken op wie de zus-en-zoveel-ponders neer werden geflikkerd, gebruikten de geallieerden (met name frankrijk en engeland) gele verlichting. In frankrijk is dit nog heel lang verplicht geweest (ik schat tot zo'n 12 jaar geleden). In engeland is het ook nog een hele tijd gebruikt, maar daar zijn ze er al wat eerder afgestapt meen ik.