Gepakt met de motor: 200+ km/u

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Anonymous

Mickael schreef:Als jij met je dronken hoofd op je bek ga liggen
Ja je gaat toch niet op de straat leggen ? Dat is inderdaad niet zo handig, nog even doorpeddelen en je ligt lekker en veilig in je bed.
Mickael schreef: Denk eerst eens goed na dan begrijp je wel dat het gewoon niet kan. Als je wil drinken prima maar ga of met de taxi of blijf thuis.
Thuis gebeuren trouwens de meeste ongelukken, kan je beter op je fietsie zitten ;-)
Merijn.V
Contacteer:

Ploegah schreef:
Mickael schreef:Als jij met je dronken hoofd op je bek ga liggen
Ja je gaat toch niet op de straat leggen ? Dat is inderdaad niet zo handig, nog even doorpeddelen en je ligt lekker en veilig in je bed.
Mickael schreef: Denk eerst eens goed na dan begrijp je wel dat het gewoon niet kan. Als je wil drinken prima maar ga of met de taxi of blijf thuis.
Thuis gebeuren trouwens de meeste ongelukken, kan je beter op je fietsie zitten ;-)
Zo is er een paar jaar terug bij ons eentje uit de ringo vandaan aan velluh gereden door een taxi.

Van z'n fiets gestuiterd, zonder dat z'n vrienden het doorhadden, hadden ook teveel gezopen. Fiets was de berm in gerold en die gast lag op het asfalt z'n roes uit te slapen.

Het enige wat daar op dat tijdstip rijdt zijn taxi's en als je weet hoe hard die daar rijden......
Matijs
Contacteer:

Armando schreef:Op de fiets op het voetgangerspad door sluiproetes zonder licht.. of anders als dat ook niet meer gaat fiets aan de hand voor de stabilliteit..
Of je op je fiets zit of er naast loopt maakt voor de wet niet uit, je bent nog steeds een bestuurder. Je bestuurt een voertuig, het doet er niet toe of je er zelf op zit of niet. In theorie kunnen ze je dus zelfs dan nog je rijbewijs innemen, maar in de praktijk zal dit wel niet gebeuren denk ik.
Anonymous

Een maat van mij heeft een keer een verbod gekregen om verder te fietsen.

Was erg grappig, vlak nadat we met z'n drieen een bon voor 'in het openbaar urineren' hadden gekregen :lol:

Vooral de opmerking: "Hou je bek ik betaal je salaris" deed het erg goed. (oom vond hem nog wel grappig maar tante ging driftig schrijven)

geweldigenoten
Armando

:lol: :lol:
Armando

Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

PolitieVROUWEN zijn inderdaad het ergste! Die moeten zich nog bewijzen of zo. Net of er iets te bewijzen valt als je bij de politie zit. ;)
edwinvr
Contacteer:

André ter Velde schreef:Het lijkt me toch wel stoer, met 210 km/u stomdronken op je fiets rondrijden en dan aangehouden worden. <hips> haha mijnheer agent <hips> ik heb helemaal geen rijberwijs <hips>
met 210 km/ph op je fiets???? van welke berg kom je dan af??? :lol: :wink:
jeroen.k

Bas schreef:
Ray (Zonnebril) schreef:
Roy (Signaalkabel) schreef:Nee :(
Je mag geeneens op een brommer rijden als je rijbewijs in beslag genomen is.

Veel succes ermee.
no shit hee, meen je dat?? argh :evil:
Het is nog sterker, als jij gepakt wordt met een dronken hoofd op de fiets (rijdend), dan mogen ze ook je rijbewijs innemen.
Het is zelfs nog erger. Zodra je dronken deel neemt aan het verkeer kunnen ze je rijbewijs al afpakken, dus zelfs lopend (doen ze alleen niet).

Officieel moet je dus direct uit de kroeg in de taxi stappen (je mag dan geen stap op de openbare weg zetten) en vanuit de taxi direct je huis in stappen (ook zonder op de openbare weg te komen).

Of natuurlijk je roes uitslapen in de kroeg. :lol:

maar doe als ik en ben (bijna) nooit dronken! :D

maar ja ging hier over hoge snelheden! 200+? eigen schuld dike bult! moet je gewoon ff naar Duitsland rijden als je dat graag wil.
Merijn
Über-Spammer

Hij had inderdaad naar Duitsland moeten rijden. Dat is echt maar een half uurtje rijden vanaf hier, maar ja... Zoals ik al zei: eigenwijs!
Matijs
Contacteer:

Nouja, soms moet je gewoon even flink op het gas, zo gaat dat nou eenmaal. Maar doe dat dan op een rustig stuk weg. Een vriend van mij heeft ook wel eens 245 gereden met zijn Alpina B7 Turbo Coupe. Of 210 op de Ring Utrecht Noord. Zolang het rustig is en er zijn geen op- of afritten (of flitspalen for that matter :wink: ) moet dat heel zelden kunnen.
Ik praat het niet goed, maar ik begrijp het wel.
Merijn
Über-Spammer

Ik begrijp het wel, en ik zou het zelf ook wel gedaan hebben, maar, let op:

Hij is staande gehouden bij DRIEBERGEN! The Eagle's Nest! Dan ben je in mijn ogen niet echt slim. Daar stikt het van de coppers!
Armando

Lijkt me ook wel leuk om zo een dagje lang voorbij de klpd te crossen.. :lol: :lol:
Matijs
Contacteer:

:lol: Minder slim...
turboman
Contacteer:

ik heb de pokkehekel aan mensen die rijden met alcohol op in het verkeer, brengen anderen in gevaar, laat staan zichzelf, onverantwoord.
robert

ik heb een pokkehekel aan mensen die denken dat ze kunnen rijden. alcohol of niet.
Gelukkig gaat het vaak net goed, nadeel is dat ze dan denken: ik kan het dus!!
martin rs

ik ben turnleraar denk je leuke kinderen in je groep te hebben,,,,, nou niet dus lees dit maar eens
http://www.messageboard.nl/forums/beta/ ... ic.php?t=2

ben je dus mooi klaar mee
martin rs

ff voor de duidelijkheid het gaat om marieke nu nog de onderste
Mark G
Contacteer:

Jaja... Een gevaar op de weg...
Nu hoor je het eens van iemand anders :lol: :wink:
clio_rally
Contacteer:

Merijn schreef:Ik begrijp het wel, en ik zou het zelf ook wel gedaan hebben, maar, let op:

Hij is staande gehouden bij DRIEBERGEN! The Eagle's Nest! Dan ben je in mijn ogen niet echt slim. Daar stikt het van de coppers!
Ai, je moet het natuurlijk niet gaan opzoeken. Aan de andere kant zijn de gasten uit driebergen in hun volvo's de enige coppers die er iets van begrijpen. Die hebben me al twee keer een waarschuwing gegeven (een keer 200 waar je 120 mocht, een keer 170 waar je 100 mocht) in de integrale, maar nooit een bon. Beide keren was 's nachts rond 4 uur, geen verkeer, netjes rechts knallen. Dan vind ik het netjes dat ik een waarschuwing krijg, is ook fout, maar als er niemand is, dan gebeurt het gewoon :D
Aan de andere kant maken ze wel korte metten met al het bumperklevend, linksrijdend, rechtsinhalend, brokkenmakend tuig op de weg, ga zo door....

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Haas
Car: Megane RS

broer van me ex was ook gepakt toen hij met alcohol op naar huis reed, hoeveelhij op ophad weet ik niet meer, maar vind t wel terecht dat hij gepakt is! Nou was hij zijn rijbewijs voor 9 maanden kwijt, mocht dus ook geen brommer rijden...maar ja...eigenwijs...deed hij dus toch, was hij aangehouden omdat zijn koplamp knipperde..."rijbewijs graag"....uuuh....heb ik niet...???
Da was dus minder...ik weet niet wat er is gebeurd toen, maar ik weet wel dat hij nog veel langer niet op zijn motor heeft mogen rijden...
Hij toen alleen maar op zijn motor zitten...kweilend...Ik vond t jammer dat hij niet mocht rijden, de straat waar hij woonde niet...er kwamen nl blauwe vlammen van minstens een meter uit zijn uitlaten en het geluid was echt onverdraaglijk...je voelde je trommelvliezen gewoon trillen :lol:
-Ray-
Contacteer:

vandaar dat het je ex is..... ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Rudo

martin rs schreef:ik ben turnleraar denk je leuke kinderen in je groep te hebben,,,,, nou niet dus lees dit maar eens

Dat is een eeuuuh, druk forum zullen we maar zeggen :wink:
martin rs

Rudo schreef:
martin rs schreef:ik ben turnleraar denk je leuke kinderen in je groep te hebben,,,,, nou niet dus lees dit maar eens

Dat is een eeuuuh, druk forum zullen we maar zeggen :wink:
ja is nog maar net online. de kinderen horen deze week pas dat ie bestaat vandaar.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

een leraar op school bij mij, is gepakt met 250+ op zijn motor om 4 uur 's-nachts. de plisie had hem pas kunnen pakken toen ie op de snelweg een afslag nam, hij was bijna thuis was toen kreeg ie een stopteken. rijbewijs + motor meteen ingenoemen. toen ie moest voorkomen, heeft gezegd hij gezegd het nooit meer zou doen. Toen had ie dus een veete boete hahaha. dit alles speelde zich af in Heumen een plaatsje in gelderland
Merijn
Über-Spammer

Johan de clio man schreef:een leraar op school bij mij, is gepakt met 250+ op zijn motor om 4 uur 's-nachts. de plisie had hem pas kunnen pakken toen ie op de snelweg een afslag nam, hij was bijna thuis was toen kreeg ie een stopteken. rijbewijs + motor meteen ingenoemen. toen ie moest voorkomen, heeft gezegd hij gezegd het nooit meer zou doen. Toen had ie dus een veete boete hahaha. dit alles speelde zich af in Heumen een plaatsje in gelderland
Dit vind ik dus echt niet kunnen... Om 4 uur 's nachts is er geen ruk te doen op de weg. Iedereen wil effe kijken hoe hard z'n motor kan. Je valt er niemand mee lastig en bent (in principe) niet gevaarlijk bezig. Zeker niet voor anderen! Dus geef 'm een waarschuwing en laat 'm gaan... Maar ja, wie ben ik...
Jasper16v

jij bent Merijn toch ?

:D jaja ik zoek me bed op
Merijn
Über-Spammer

Jasper clio 16v schreef:jij bent Merijn toch ?

:D jaja ik zoek me bed op
hahah!!! Waar gaat dit nu weer over?! ;)
Peter @ Malta
Contacteer:

Hier in Malta kijken mensen me vreemd aan wanneer ik zeg: "nee, geen alcohol voor mij, ik moet nog rijden". Ze zien er hier echt geen probleem in om met een fles wijn of een halve fles whiskey achter de kiezen achter het stuur te stappen. Taxi's zijn ongelooflijk duur, dus daar begint niemand aan.

Desondanks vallen er hier relatief gezien veel minder doden in het verkeer dan in Nederland: per jaar zo'n 15 à 20 op een bevolking van 400.000.

Ik vermoed dat snelheid er het één en ander mee te maken heeft. Je kunt hier nergens echt hard rijden. Ook heb je nergens sloten of ander water, of bomen naast de weg, alleen muren.

Het kan er ook mee te maken hebben dat er niet zo gek veel verschil in het rijgedrag is van dronken en nuchtere Maltesers. :lol:

Wat die 200 km/u betreft, tja, da's gewoon dom. Mijn vrouw doet regelmatig gerechterlijk onderzoek wanneer er een ernstig ongeval is gebeurd en ik zie dan ook geregeld opengeknipte auto's, soms met het stuur waar ooit het dak heeft gezeten. Of bloed op het asfalt van een motorrijder die veel te hard reed (een politieagent nog wel!), geen voorrang kreeg en vol op een zware pick-up knalde. Zijn helm vloog over een dik twee meter hoge muur. Die vent heeft het dus ook niet overleefd.

Op zo'n moment ben ik blij dat een Scénic een lomp zware bak is, vol met airbags, pre-tensioners, force limiters en één van de beste scores in crash tests. Een sportstuurtje zit er voor mij dan ook niet in.

- Peter
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:
Johan de clio man schreef:een leraar op school bij mij, is gepakt met 250+ op zijn motor om 4 uur 's-nachts. de plisie had hem pas kunnen pakken toen ie op de snelweg een afslag nam, hij was bijna thuis was toen kreeg ie een stopteken. rijbewijs + motor meteen ingenoemen. toen ie moest voorkomen, heeft gezegd hij gezegd het nooit meer zou doen. Toen had ie dus een veete boete hahaha. dit alles speelde zich af in Heumen een plaatsje in gelderland
Dit vind ik dus echt niet kunnen... Om 4 uur 's nachts is er geen ruk te doen op de weg. Iedereen wil effe kijken hoe hard z'n motor kan. Je valt er niemand mee lastig en bent (in principe) niet gevaarlijk bezig. Zeker niet voor anderen! Dus geef 'm een waarschuwing en laat 'm gaan... Maar ja, wie ben ik...

mja ok, maar dan doe je dat maar in duitsland. Regeltjes he ...
Plaats reactie