* dikke staven achter: zorgt voor meer overstuur. Vooral leuk, vliegjes op de zijruiten enzo

Een Williams heeft een 34mm grotere spoorbreedte voor...illuminator schreef:ooh. ik dacht de de williams voor en achter breder was. heb zelf ook een 7j velg eronder liggen. met ET 35. vondt toch dat de velg nog aardig wat naar binnen lag en heb er dus maar een 15 mm spoorverbreder per kant tussen gezet.
Wat ik me af loop te vragen;speedline schreef:16v en Williams achteras zijn gelijk. Williams heeft 7J brede velgen i.p.v. 6 of 6,5J...illuminator schreef:Overigens is een achteras van een Willie toch gelijk aan die van een 16V ?
De achteras is toch ook breder van een williams. die velgen staan toch al meer naar buiten van een willie?
Aandrijfassen was ik ff vergeten, shame on me
Dat zie ik niet echt zitten. ik ga dan waarschijnlijk proberen om goede spacers er tussen te zetten, waardoorde spoorbreedte aan de achterzijde wordt vergroot.Tijn schreef:minder verlagen, slappere dempers....
Ik heb 3 BMW's gehad, waarvan er 2 met achterwiel-aandrijving. Die ander was een 4wd. Ik vond het toen altijd wel makkelijk om driftend door een bocht te gaan.Tijn schreef:5 mm ofzo
ga je niet merken.
je kan beter leren er mee om te gaan en je drift te controleren. Heb je meer lol van ook
Ik rijdt best veel via de polder, omdat dat veel sneller is om naar mijn werk te komen. Ik heb dan helemaal geen last van stoplichten oid. Ik kom alleen wel veel rotondes tegen. Aangezien het vochtige weer er weer aan zit te komen, en de koolcampagne bij ons weer is begonnen, ben ik benieuwd of het wat uit zal maken als ik de wielen naar binnen af laat stellen.Donleben schreef:Ik het trouwens mogelijk om de wielen van een clio aan de achterzijde naar binnen af te stellen, dus zo ongeveer:
//[ ]\\
Ik dacht dat de meeste auto's van huis uit onderstuurd afgesteld worden.Merijn schreef:Vochtige wegen zijn een ander verhaal, ja! En modderweggetjes al helemaal.Dan denk ik dat de mijne ook wel uit gaat breken, maar dat doet elke auto toch wel? Beter dan onderstuurd rechtdoor gaan!
Da's waar, maar een Clio schijnt nogal weg te willen aan de achterkant. Zelf heb ik er nog nooit last van gehad...Maus schreef:Ik dacht dat de meeste auto's van huis uit onderstuurd afgesteld worden.Merijn schreef:Vochtige wegen zijn een ander verhaal, ja! En modderweggetjes al helemaal.Dan denk ik dat de mijne ook wel uit gaat breken, maar dat doet elke auto toch wel? Beter dan onderstuurd rechtdoor gaan!
Maar goed, zolang je ervoor zorgt dat er voldoende druk op je voorwielen blijft, kom je al een heel eind.
Ook een keer gehad in de regen, toen ik een 180 graden bocht moest maken, ging iets sneller dan verwachtMerijn schreef:Da's waar, maar een Clio schijnt nogal weg te willen aan de achterkant. Zelf heb ik er nog nooit last van gehad...Maus schreef:Ik dacht dat de meeste auto's van huis uit onderstuurd afgesteld worden.Merijn schreef:Vochtige wegen zijn een ander verhaal, ja! En modderweggetjes al helemaal.Dan denk ik dat de mijne ook wel uit gaat breken, maar dat doet elke auto toch wel? Beter dan onderstuurd rechtdoor gaan!
Maar goed, zolang je ervoor zorgt dat er voldoende druk op je voorwielen blijft, kom je al een heel eind.
Wat ik me af loop te vragen;
Wat kan je of moet je aan een Williams onderstel veranderen, zodat hij niet meer zo (snel) uitbreekt aan de achterzijde? Daar ben ik wel naar benieuwd. Zeker met nat wegdek heb ik dit al een keer moeten corrigeren bij een rotonde!
volgens mij kan dit nog beter door met het linkervoetje 'bij te remmen'.speedline schreef:Een voorbeeld;
Je gaat iets te hard een bocht in. De auto begint de auto ondersturen (over de voorwielen rechtdoor te glijden). Je laat heel snel (en gedoseerd) het gas los (ookwel gas liften genaamd) en meteen weer gedoseerd gas erop. De achterzijde wordt dan heel even "licht" (minder wieldruk door gewichtsverplaatsing!) en breekt uit...