Renault Sport Clio 1.9dCi

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie

Is er een sportieve toekomst voor de Dieselmotor ?

Nee
3
15%
Een kwestie van tijd
17
85%

Totaal aantal stemmen: 20
speedline

http://alpinerenault.free.fr/magazine/f ... o19dci.php

In het kader van de Dieseldiscussie... Toch wel grappig dat ons favoriete merk de potentie van de Dieselmotor begint te verkennen... :D

220pk en meer als 400Nm uit 1900cm³ >-)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

speedline schreef:
220pk en meer als 400Nm uit 1900cm³ >-)
400Nm wooo. dat kost bandjes bij de stoplichten.
is er trouwens al meer bekend over de 0..100 tijd en de topsnelheid

italiaanse link: http://www.terra.com.mx/Automovil/articulo/074451/

versnellingsbak: 6 versnellingen sequentieel mmmm...
Laatst gewijzigd door Johan op di 6 aug 2002 19:06, 4 keer totaal gewijzigd.
edwinvr
Contacteer:

ik denk idd dat het een kwestie van tijd is... je ziet dat op dit moment de diesels vaak al niet veel meer onderdoen voor de "gewone" benzineversies... Er zit dus zeker toekomst in!

Trouwens leuk autootje, doet er maar 1 8) :wink:

ps: je heb het maken van poll's wel gevonden he, hahaha
Anonymous

Sorry jongens maar op top verliezen ze toch :p geen hogetoerenblokken he die diesels :) maarja aan de andere kant; waar kunt je in Nederland nu te hard rijden ?? :lol:

Bart V

Diesel blijft een diesel. Benzine motoren zullen altijd sneller blijven. Hoe snel een diesel ook is. De snelste auto zal altijd een benzine motor blijven houden.
lisa

Trouwens leuk autootje, doet er maar 1
mee eens...
waar kunt je in Nederland nu te hard rijden ??
ergens waar geen flitspalen en laserguns zijn, en ook geen kinderen....:)(zandvoort of zo? :D)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Bart V schreef:Diesel blijft een diesel. Benzine motoren zullen altijd sneller blijven. Hoe snel een diesel ook is. De snelste auto zal altijd een benzine motor blijven houden.
jaa maar bij de stoplichten is die 1.9 dci de baas 400 Nm. de 2.0 16v heeft 200 Nm op 5400tr/min
de dci heeft een 6 bak dus een redelijk hoge topsnelheid heeft ie ook wel
Matthijs schreef:geen hogetoerenblokken he die diesels :)
dus snel opschakelen
Rick

He Bas, ik denk dat je je volgende lease bak al gevonden hebt :D :D :D !!
jacco 16v

in een engels tijdschrift kwam ik ook tegen.
dat er een speciale versie komt van de clio sport.
een lichtere versie zonder airco 955 kg
en zonder alle andre luxe.
ook heeft ie meer spoorbreete en een extra verlaagd onderstel.
een speciale wielen.
en aleen in donker blauw.
komt bekend voor lijkt mij?
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Rick

jacco, kijk hier eens :)
jacco 16v

shit, ik begin meestal bovenaan en had deze nog niet gezien.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Johan de clio man schreef:
Bart V schreef:Diesel blijft een diesel. Benzine motoren zullen altijd sneller blijven. Hoe snel een diesel ook is. De snelste auto zal altijd een benzine motor blijven houden.
jaa maar bij de stoplichten is die 1.9 dci de baas 400 Nm. de 2.0 16v heeft 200 Nm op 5400tr/min
D'r stond laatst een stuk in de autoweek meende ik over een gechipte Peugeot HDI. Zijn ze toen mee naar de Nordschleiffe geweest. Reden ze toch een aantal mee zoek.
dus snel opschakelen
turboman
Contacteer:

Johan de clio man schreef:
400 NM is echt wreed !!!
dus snel opschakelen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Iedereen zegt altijd wel dat de diesels van tegenwoordig net zo snel zijn als de benzinevarianten, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Op ALLE snelle diesels zit een dikke turbo! Ga maar eens op een benzinemotor met dezelfde inhoud een turbo schroeven. Dat is beter vergelijk, denk ik!

Maar toch, dieselen is stukken leuker geworden dan voorheen... Dat wel!
Troj

Merijn heeft inderdaad wel gelijk over die vette turbo. Toch rij ik weleens in echt vette diesels, een 400cdi (560nm) en een 330d (390 nm), maar dat rijdt toch echt super, sommige gti's kunnen het ook niet echt waarderen om er door een diesel uitgereden te worden :lol:
Life is too short to not enjoy :)
Matijs
Contacteer:

Op een dieselmotor is een turbo ook eigenlijk veel meer thuis dan op een benzinemotor. Bij een benzinemotor moet je altijd heel veel moeite doen om vooral onder de pingelgrens te blijven, bij een diesel heb je dit probleem niet.
Het gaat er denk ik uiteindelijk ook niet om wat nou harder gaat of zelfs beter is. Uiteindelijk word de autosport gevoed door de autoindustrie als testgrond voor nieuwe ontwikkelingen. Als er om milieuredenen dus een definitieve overstap naar diesel gemaakt gaat worden (die dag gaat denk ik komen, de emissie-eisen zullen zo streng worden dat het met een benzinemotor moeilijk te halen zal zijn), dan zal dus al een aantal jaar eerder ook de autosport over moeten op diesel. Die ontwikkeling is al bezig (denk aan de Alpina D10 Biturbo (de snelste diesel ter wereld) en de Seat TDI endurance racers, en dus nu de Sport DCi).
Onvermijdelijk, hoe erg we onze benzineverbrandertjes ook zullen missen.
En tot die tijd: JUST SAY NO TO FUEL ECONOMY !! >-)
speedline

Ik was weer eens te laat :D

Ik denk alleen dat nog lang de keus zullen hebben tussen Otto of Diesel. Alleen zullen het allemaal relatief kleine high-tech krachtbronnen zijn. Met geavanceerde vormen van uitlaatgasnabehandeling en misschien wel alternatieve brandstoffen. Verder zullen hybrides (combi met hulp-elektromotor) een opmars maken.

Maar ja ff over Diesels algemeen...

Dieselmotoren kunnen niet profiteren van hoge toerentallen om vermogen te genereren en hebben dus een turbocompressor nodig om de gemiddelde effectieve druk op een aanvaardbaar peil te krijgen
(verhoog bij een gegeven gemiddelde cilinderdruk=koppel het toerental en je krijgt meer vermogen want P=T·2·(3,14)·n).

Verder hebben Dieselmotoren op grond van hun (zware) constructieve eigenschappen een beperkt bruikbaar toerengebied. Bij de meeste Diesels is dit 1900 tot 3750min-1. Bij moderne topdiesels is dit 1500 tot 4750min-1. Dus een turbocompressor is hard nodig om de Ottoconcurrentie aan te kunnen :D

Een voordeel van de Dieselmotor is brute trekkracht bij lage toerentallen. Omdat het lage toerentallen betreft is de Dieselmotor het onbetwiste werkpaard. Immers je kunt met minder aandrijflijnslijtage door het lagere toerental hetzelfde werk doen. En dat met flink lagere brandstof- en verbruikskosten.

Maar genoeg blahblahyadahyadah...
Plaats reactie