GTTrookt fel(tis witte rook)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
gille
Contacteer:

ja dus,koop ik me een GTT rookt die bij stationair draaien als een turk(sorry RASIT).dat kan ik dus nie meer hebben he, draait heel mooi geen waterverlies. ale voorlopig toch nie,ik hoop op de Turbo maar denk het nie.vond deze morgen al verdacht dat er wat mayo aan de oliedop hing.maar deze had ook maanden stilgestaan,dus ja weer gefokt he.ik kill die verkoper,hij neemt ineens zijn telefoon nie op.de klootzak,ik ben dus pissed en beu van die kutrommel van RENAULT(sorry voor het taalgebruik),maar na deze ervaring ben ik het wel kotsbeu. :( :( :( :( :( :( :( :(
Laatst gewijzigd door gille op di 6 aug 2002 18:16, 4 keer totaal gewijzigd.
martin rs

das echt verrot. zeker die verkoper te grazen nemen en een deel van je geld terug. anders gaan we verbouwen. die zaak van die verkoper dan he.
Riël
Über-Spammer

Hee hee zal vast wel te fixen zijn zeg, misschien een hoop troep in je carb. Kijk dan of je turboslangen niet vol met olie zitten? Anders krijgt ie misschien kutmengsel, of de bougies zijn naar de *#(@&. Met gas ook rook dan?
Steven
Car: M536

ff een meeting doen bij die verkoper?

En sja bij een GT moet je altijd een berg doorzettingsvermogen hebben, maar dat maakt ie altijd weer goed als ie weer rijd :)
martin rs

die verkoper zal wel raar kijken als we met rtc langskomen haha ik zie hem al staan....rennen :lol: :lol:
gille
Contacteer:

Riël schreef:Hee hee zal vast wel te fixen zijn zeg, misschien een hoop troep in je carb. Kijk dan of je turboslangen niet vol met olie zitten? Anders krijgt ie misschien kutmengsel, of de bougies zijn naar de *#(@&. Met gas ook rook dan?
ff maar na 5sec weg die rook,das normaal hoor. stationair draait rookt erg, ff gasgeven direkt weg. :( :(
Riël
Über-Spammer

Misschien iets met je carb of je bougies?
Steven

Das je turbo, heb ik ook als ik ff flink heb zitten blazen en ik sta voor het stoplicht, dan komt de olie door de keerring naar buiten en begint ie onwijs te walmen.

Iedereen zit dan vet te wijzen en te lachen en als je dan weer vrolijk verder rijd met rustige gang rookt ie al een stuk minder als je bij het volgende stoplicht staat.
gille
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Das je turbo, heb ik ook als ik ff flink heb zitten blazen en ik sta voor het stoplicht, dan komt de olie door de keerring naar buiten en begint ie onwijs te walmen.

Iedereen zit dan vet te wijzen en te lachen en als je dan weer vrolijk verder rijd met rustige gang rookt ie al een stuk minder als je bij het volgende stoplicht staat.
turboslangen zijn kurkdroog ,niks olie in te vinden.
Steven

Het hoeft niet persé aan beide kanten te lekken, de keerring aan de warme kant begeeft het meestal als eerste. En die veroorzaakt ook het roken.
gille
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Het hoeft niet persé aan beide kanten te lekken, de keerring aan de warme kant begeeft het meestal als eerste. En die veroorzaakt ook het roken.
tja dan heb ik pech gehad ,ik ga morgen eerst compresietest doen ben ik wat zekerder
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Als je turbo zo rookt is hij volgens mij toch redelijk aan het eind van zijn leven gekomen.
Bij mij begon het met een heel klein beetje rook, maar 2 dagen later was het 1 dikke PLOFFFF
Of ik heb gewoon pech gehad natuurlijk.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Merijn.V
Contacteer:

Wat kost een turbo revisie doorgaans?
gille
Contacteer:

Marinus16V schreef:Wat kost een turbo revisie doorgaans?
teveel voor wat lagerkes en keerringen :(
Gijs V.

Kan je mijn post nog herinneren van een weekje of wat terug. De mijne rookt ook zo..maar dan af en toe, net als stevie zegt...en alleen als ie warm is. Na wegrijden rookt ie niet meer en bij het volgende stoplicht doet ie weer niet roken.. (?)

Maarja, voordat ik weer een heel boek schrijf:
Ik heb afgelopen zaterdag ontdekt:

-bougiekabels lekken stroom
-verdelerkap op 2 (!) plaatsen gescheurd/gebarsten
-na compressietest 1e cilinder verdacht, maar niet echt extreem
-dop van expansievaatje lekt, rubber is op(is ook al eens omgedraaid door de vorige eigenaar denk ik..)
-na verwijderen van de bougies, kon je zien dat alleen de bougie van de 1e cilinder een ietwat verkoolde indruk maakte. Duidt volgens mij toch echt op een slechte verbranding daar, en ik heb een barst op de verdelerkap, bij die 1e cilinder bougiekabel.

Eerst ga ik dit oplossen, rookt ie dan nog (en is het dus geen onregelmatige verbranding) Dan doe ik nog een keer een compressietest, voordat ik de kop eraf haal..

CHeck alles eerst eens goed Gille, misschien valt het toch wel mee, je kan niet weten... Succes
Renault, créateur de GTT !!!
RickGT TURBO
Contacteer:

gille 21TURBO schreef:ja dus,koop ik me een GTT rookt die bij stationair draaien als een turk(sorry RASIT).dat kan ik dus nie meer hebben he, draait heel mooi geen waterverlies. ale voorlopig toch nie,ik hoop op de Turbo maar denk het nie.vond deze morgen al verdacht dat er wat mayo aan de oliedop hing.maar deze had ook maanden stilgestaan,dus ja weer gefokt he.ik kill die verkoper,hij neemt ineens zijn telefoon nie op.de kl%tzak,ik ben dus pissed en beu van die kutrommel van RENAULT(sorry voor het taalgebruik),maar na deze ervaring ben ik het wel kotsbeu. :( :( :( :( :( :( :( :(
Wel klote zeg. Maar ik begrijp het niet helemaal. Heb je de auto niet getest voordat je hem kocht?

Want anders had je dit toch wel gezien?
Drive it like you stole it
gille
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:
gille 21TURBO schreef:ja dus,koop ik me een GTT rookt die bij stationair draaien als een turk(sorry RASIT).dat kan ik dus nie meer hebben he, draait heel mooi geen waterverlies. ale voorlopig toch nie,ik hoop op de Turbo maar denk het nie.vond deze morgen al verdacht dat er wat mayo aan de oliedop hing.maar deze had ook maanden stilgestaan,dus ja weer gefokt he.ik kill die verkoper,hij neemt ineens zijn telefoon nie op.de kl%tzak,ik ben dus pissed en beu van die kutrommel van RENAULT(sorry voor het taalgebruik),maar na deze ervaring ben ik het wel kotsbeu. :( :( :( :( :( :( :( :(
Wel klote zeg. Maar ik begrijp het niet helemaal. Heb je de auto niet getest voordat je hem kocht?

Want anders had je dit toch wel gezien?
toen ik die kocht heb ik daar uitgebreid mee getest, en die rookte nie want ik had iemand bij die er me reed ff terwij ik er achter reed.zit geen druk op't water en geen olie bij water omgekeerd voorlopig ook nie .turboslangen zijn olievrij, intercoler is proper.tja morgen ff compresietest doen.
gille
Contacteer:

ale, ik zal hem morgen maar tegoei nakijken desnoods dat blok dat ik van Maarten koop erin flikkeren en rijden zeker.maar er mag nie te veel meer aankomen of die bak vliegt buiten. :D :D :D
Riël
Über-Spammer

Smijt em maar bij mij in de tuin dan he ;)
Matijs
Contacteer:

Bij mij voor de deur is ook altijd wel plek :p
Nee ff serieus, het is natuurlijk altijd jammer als een aankoop tegen valt, maar het hoeft toch niet meteen zo te zijn dat je een kat in een zak hebt gekocht? En het blijft een GTT natuurlijk, je weet dat je daar niet dezelfde eisen aan kan stellen als een 21T. Kop op, het zal allemaal wel meevallen. En zo niet.. dan niet. Daar kunnen wij ook niks aan doen.
Maar wel lekker he, zo'n forum, waar je lekker je woede kan afreageren op mensen die weten waar je het over hebt 8)
Dirk (CRX)

gewoon keihard terugroken!!! :lol: werkt dat niet afschrikwekkend dan?
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
RickGT TURBO
Contacteer:

Weet je ook zeker dat het niet gewoon water is dat uit je uitlaat condenseert?

Dat heb ik met dit weer namelijk. Zodra de uitlaat warm word gaat hij roken. Water damp wel te verstaan. Dat verdampt dan en dan is het weer rook vrij.
Drive it like you stole it
gille
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:Weet je ook zeker dat het niet gewoon water is dat uit je uitlaat condenseert?

Dat heb ik met dit weer namelijk. Zodra de uitlaat warm word gaat hij roken. Water damp wel te verstaan. Dat verdampt dan en dan is het weer rook vrij.
ja maar zo erg dat als je ff dan gasgeeft 3x achtereen dat hij nog rookt?????????????
gille
Contacteer:

koppaking is 99% zeker stuk, heb turboslangen ook ff afgekoppeld dus maakt ie ook geen druk,stukje gaan rijden, thuiskomen, ff laten nadraaien en daar begint de kettingroker weer. :evil: :evil: :evil:
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Maar als je koppakking kapot is zou hij toch ook tijdens het rijden moeten roken?
Natuurlijk merk je dat wel minder, maar toch
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
turborap

Ik zou ook maar meteen ff een andere turbo erop gooien:

"Drukslangen los gegooit zodat ie geen druk meer opbouwt"

DE manier om het arme ding compleet over zijn toeren te jagen. :-*
Gooi de volgende keer gewoon het asje van de actuator los! Blijft de zaak heel! Met een beetje geluk!! :D
robert

als bij stationair niet alle cilinders mooi meedoen is de uitlaatgas flow te koud of te weinig of weet ik veel, in ieder geval kan de turbo daardoor gaan stilstaan. Die heeft dynamische afdichtingen, die dichten alleen af als de boel draait. Dus als hij stil staat gaat hij wat olie lekken en roken.

opl: netjes stationair laten draaien. Misschien iets hoger toerental.

checken of bij stationair de turbo draaid door de slangen aan de aanzuigkant eraf te halen. mag best effe.

oja, dat rubber van die koelwaterdop moet goed zijn. Als het keolsysteem niet onderdruk komt, gaat het koken, heb je damp in de kop (= niegoed!) en je verbruikt koelwater.
gille
Contacteer:

heb dus het volgende gedaan,compresietest gedaan :compresie ok,nieuwe bougies,toerental iets verhoogd,blijkt er ook een slang die naar de waterpomp zat die lekte:gemaakt dus,nie kleppendeksel pakking,smuuriepotje proper gemaakt,aja heb vorige eigenaar nogmaals gesproken en die had de vorige blok opgeblazen, heeft andere motor gemonteerd, waarvan hij de turbo van de kapotte heeft gemonteerd en dan nie meer mee gereden,dus vermoed ik dat die turbo nog vol smurrie zat van die kapotte kop,want nu blijkt de rook weg te zijn. heb er ff mee op de snelweg gaan rjden ,en nu rookt ie nie meer.
Riël
Über-Spammer

Jippie :D
Abel
Über-Spammer

Pffff. al die paniek om niets uiteindelijk.
gille
Contacteer:

Abel schreef:Pffff. al die paniek om niets uiteindelijk.
tja maar beter paniek dan denken van het lost zichzelf wel op :lol: :lol: :lol:
Abel
Über-Spammer

ok. touche. :lol:
Patrick

Riël schreef:Smijt em maar bij mij in de tuin dan he ;)
hahahahha :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
gille
Contacteer:

patrick b schreef:
Riël schreef:Smijt em maar bij mij in de tuin dan he ;)
hahahahha :wink:
pat,je 21T mag bij mij in de tuin komen hoor
Patrick

gille 21TURBO schreef:
Abel schreef:Pffff. al die paniek om niets uiteindelijk.
tja maar beter paniek dan denken van het lost zichzelf wel op :lol: :lol: :lol:

fijn dat het opgelost is :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Plaats reactie