ff maar na 5sec weg die rook,das normaal hoor. stationair draait rookt erg, ff gasgeven direkt weg.Riël schreef:Hee hee zal vast wel te fixen zijn zeg, misschien een hoop troep in je carb. Kijk dan of je turboslangen niet vol met olie zitten? Anders krijgt ie misschien kutmengsel, of de bougies zijn naar de *#(@&. Met gas ook rook dan?
turboslangen zijn kurkdroog ,niks olie in te vinden.Steven(ventieldopje) schreef:Das je turbo, heb ik ook als ik ff flink heb zitten blazen en ik sta voor het stoplicht, dan komt de olie door de keerring naar buiten en begint ie onwijs te walmen.
Iedereen zit dan vet te wijzen en te lachen en als je dan weer vrolijk verder rijd met rustige gang rookt ie al een stuk minder als je bij het volgende stoplicht staat.
tja dan heb ik pech gehad ,ik ga morgen eerst compresietest doen ben ik wat zekerderSteven(ventieldopje) schreef:Het hoeft niet persé aan beide kanten te lekken, de keerring aan de warme kant begeeft het meestal als eerste. En die veroorzaakt ook het roken.
teveel voor wat lagerkes en keerringenMarinus16V schreef:Wat kost een turbo revisie doorgaans?
Wel klote zeg. Maar ik begrijp het niet helemaal. Heb je de auto niet getest voordat je hem kocht?gille 21TURBO schreef:ja dus,koop ik me een GTT rookt die bij stationair draaien als een turk(sorry RASIT).dat kan ik dus nie meer hebben he, draait heel mooi geen waterverlies. ale voorlopig toch nie,ik hoop op de Turbo maar denk het nie.vond deze morgen al verdacht dat er wat mayo aan de oliedop hing.maar deze had ook maanden stilgestaan,dus ja weer gefokt he.ik kill die verkoper,hij neemt ineens zijn telefoon nie op.de kl%tzak,ik ben dus pissed en beu van die kutrommel van RENAULT(sorry voor het taalgebruik),maar na deze ervaring ben ik het wel kotsbeu.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
toen ik die kocht heb ik daar uitgebreid mee getest, en die rookte nie want ik had iemand bij die er me reed ff terwij ik er achter reed.zit geen druk op't water en geen olie bij water omgekeerd voorlopig ook nie .turboslangen zijn olievrij, intercoler is proper.tja morgen ff compresietest doen.RickGT TURBO schreef:Wel klote zeg. Maar ik begrijp het niet helemaal. Heb je de auto niet getest voordat je hem kocht?gille 21TURBO schreef:ja dus,koop ik me een GTT rookt die bij stationair draaien als een turk(sorry RASIT).dat kan ik dus nie meer hebben he, draait heel mooi geen waterverlies. ale voorlopig toch nie,ik hoop op de Turbo maar denk het nie.vond deze morgen al verdacht dat er wat mayo aan de oliedop hing.maar deze had ook maanden stilgestaan,dus ja weer gefokt he.ik kill die verkoper,hij neemt ineens zijn telefoon nie op.de kl%tzak,ik ben dus pissed en beu van die kutrommel van RENAULT(sorry voor het taalgebruik),maar na deze ervaring ben ik het wel kotsbeu.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Want anders had je dit toch wel gezien?
ja maar zo erg dat als je ff dan gasgeeft 3x achtereen dat hij nog rookt?????????????RickGT TURBO schreef:Weet je ook zeker dat het niet gewoon water is dat uit je uitlaat condenseert?
Dat heb ik met dit weer namelijk. Zodra de uitlaat warm word gaat hij roken. Water damp wel te verstaan. Dat verdampt dan en dan is het weer rook vrij.
tja maar beter paniek dan denken van het lost zichzelf wel opAbel schreef:Pffff. al die paniek om niets uiteindelijk.
pat,je 21T mag bij mij in de tuin komen hoorpatrick b schreef:hahahahhaRiël schreef:Smijt em maar bij mij in de tuin dan he
gille 21TURBO schreef:tja maar beter paniek dan denken van het lost zichzelf wel opAbel schreef:Pffff. al die paniek om niets uiteindelijk.![]()
![]()