Ik ben vandaag eens met een maat van me begonnen om het motorblok uit m'n Clio te halen.
We zijn al een heel eind, maar weet iemand toevallig wat de makkelijkste en beste manier is om het blok eruit te takelen???
Andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Takel heb ik allang, maar de ABS zit gruwelijk in de weg en het past allemaal maar net onder dat kleine motorkapje. Misschien moet ik eerst het blok schuinhouden of kantelen voordat we hem eruit kunnen takelen ofzo...?
zoek een brug !
met behulp van een tweekolomsbrug kan je jezelf veel werk en moeite besparen, zo deede ik het ook met mijn clio. clio op de tweekoloms, motorsteunen los,kabelboom los, bij de veerpoten los en alles op een pallet ( op heftruck ) eronder uitlaten zakken, zo'n 1.5 a 2 uur werk. ( als je met zijn tweeen bent )
ff een brug huren zegt ie haha. ik zit er wel aan te denken om mijn schuur een brug te plaatsen en die te gebruik stellen voor rtc leden maar ja die bruggen zijn ergens te krijgen
't blok moet in ieder geval wel schuin. De distributiekant moet wat verder omhoog dan de rest. Ook ff de rechterkoplamp er uit halen, en dan kan ie d'r net uit, al is 't bijna nooit echt van harte
Menno schreef:'t blok moet in ieder geval wel schuin. De distributiekant moet wat verder omhoog dan de rest. Ook ff de rechterkoplamp er uit halen, en dan kan ie d'r net uit, al is 't bijna nooit echt van harte
Ach, ik heb de koplampen al meteen eruit gehaald, leek me wel zo makkelijk.
De assen hebben we er ook al uit getrokken en alle slangen zijn los, wat is dat trouwens een bende ze,g alle slangetjes van de koelvloeistof en stuurbekrachtiging enzo nalopen en eventueel losmaken!
Waarom niet? En dat had je wel wat eerder mogen zeggen Ik heb net twee weken geleden mijn blok gedaan met eentje van Bo-rent.
Hehe rick inderdaad geen bo-rent kon ik met jelmer en roman met een dronken en stonede kop nog een blok over je voorkant heen tillen ook. Maar het was wel gezellig
zoals menno t al zij. (inmiddels me vaste mede kampioen )t ding proberen zo scheef mogenlijk te houden aan de riemzijde. blok aan de voorkant omhoog trekken om de bak over het stuurhuis heen te krijgen dan t ding weer recht houden en verder dr schuin uittrekken. controlleer in tussentijd alle stekker bij het eruithalen en vooral aan de achterkant van je blok. en vergeet niet de massakabel die op je bak zit los te halen. tis me al tig keer gebeurd dat t vergeten werd.
ps. als er dingen in de weg zitten die dr makkelijk weg kunnen. niet aarzelen en weghalen die hap. scheeld je een zooitje geetter.
dennis16v schreef:nu nog ff de kampioen clio blokken eruit trekken.
zoals menno t al zij. (inmiddels me vaste mede kampioen )t ding proberen zo scheef mogenlijk te houden aan de riemzijde. blok aan de voorkant omhoog trekken om de bak over het stuurhuis heen te krijgen dan t ding weer recht houden en verder dr schuin uittrekken. controlleer in tussentijd alle stekker bij het eruithalen en vooral aan de achterkant van je blok. en vergeet niet de massakabel die op je bak zit los te halen. tis me al tig keer gebeurd dat t vergeten werd.
ps. als er dingen in de weg zitten die dr makkelijk weg kunnen. niet aarzelen en weghalen die hap. scheeld je een zooitje geetter.
Ik weet het, je bent alleen wel te laat! Het blok hangt er al weer in!
Alleen het terughangen van het blok is dus nog omslachtiger!
martin rs schreef:ff een brug huren zegt ie haha. ik zit er wel aan te denken om mijn schuur een brug te plaatsen en die te gebruik stellen voor rtc leden maar ja die bruggen zijn ergens te krijgen
Waarom niet? En dat had je wel wat eerder mogen zeggen Ik heb net twee weken geleden mijn blok gedaan met eentje van Bo-rent.
Heb slechte ervaring met ze. Kreeg slecht onderhouden spul mee, en als je blok dan half in je auto hangt en hij niet hoger kan omdat de olie bij keerring van de hefcylinder eruit spuit sta je echt te vloeken.