Kleppen instellen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hoi,

ik moet van een renault 5 TS de kleppen instellen, maar ik heb geen id hoeveel mm de speling (zo noem je dat toch?) moet zijn.

Ik heb wel van die schuifmaatjes.

Kan iemand mij helpen? Thnx! :D
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

wat voor een blok ligt daar eigenlijk in C1nogwat?

volgens mij is het inlaat: 0.15 mm, uitlaat 0.20 mm
maar dat weet ik niet 100% zeker
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

rob heeft helemaal gelijk :)
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou omdat je meestal iets sportiever rijd kun je wel naar 0.2 in en 0.25 uit.

Voor circuit/rallyrijden wordt 0.3 in en 0.35 uit aangeraden.

Verder moet je hie rmaar eens kijken:
*klik*

Wat is zo'n searchfunctie toch handig he?
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

hoezo is een grotere klepspeling verstandig, bij sportief rijden?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goeie vraag, ik heb dit namenlijk ook maar ergens opgevangen.

Misschien minder snel schade bij misschakelen ofzo?
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

zou kunnen, maar heb je dan niet een klein compressie verlies? waardoor je vermogen verliest?
Anonymous

meer klepspeling is toch zo van dat hij dan minder snel gaat "slaan" dus hoe sneller op en neer des te sneller je gaat toch ?? (ff makkelijk gezegd dan 8) )
Anonymous

ja ja wat een bull allemaal.
die grotere klepspeling wordt gegeven om dat als je sportief rijdt de temperatuur in de verbrandingskamer hoger wordt dan bij een normale rijstijl . is je klepspeling dan te klein gaan je kleppen door het uitzetten niet meer volledig dicht en kunnen ze verbranden.dit is het net hetzelfde als bij een lpg installatie. dat denk ik ervan
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

saturn schreef:ja ja wat een bull allemaal.
die grotere klepspeling wordt gegeven om dat als je sportief rijdt de temperatuur in de verbrandingskamer hoger wordt dan bij een normale rijstijl . is je klepspeling dan te klein gaan je kleppen door het uitzetten niet meer volledig dicht en kunnen ze verbranden.dit is het net hetzelfde als bij een lpg installatie. dat denk ik ervan
Je mag vervolg ook reageren met, nee jongens, dat zien jullie verkeerd. Ten op zichte van sommige forums is dit een leer form waar ervaren monteurs/hobbybobs komen, maar ook leken op gebied van auto's. Dus vervolg het liefsts iets subtieler.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

hitman schreef:rob heeft helemaal gelijk :)
HOERA !!
heb ik ook nog eens gelijk!
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

weet alleen niet of de afstelling met warme of koude motor is
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

koud
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sleuteld ook wat minder lekker met warme motor ;)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

maten worden ook opgegeven van warme motor. Maar dan krijg je van die maten als 0.18 en 0.22 ofzo. Denk niet dat veel mensen deze voelermaatjes hebben. Ik tenminste niet.

mazzels
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie