hey people. Vandaag eens goed geklust en het resultaat mag er wezen:
[img]http://members.home.nl/mclain/Image24.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image3.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image10.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image7.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image17.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image15.jpg[/img]
meer fotos staan hier : klikklik
Heb maar 1 foto van de kop
[img]http://212.120.120.12/cillkop.jpg[/img]
De kop zit er nog niet op, daar worden nog wat aanpassingen aan gemaakt.
Dit is aan het blok gedaan:
vliegwiel 1,2 Kg verlicht 6,4 kg --> 5.2 kg
hoofdlager 0.25 mm geslepen
krukas met alle draaiende delen uitgebalanceerd
nieuwe zuigers en bussen gemonteerd
nieuwe distributie(ketting, spanner en tandwielen)
nieuwe sterkere lagers
Nieuwe Oliepomp
cartepan met oliebuffer voor de rally(niet op de foto)
Mooi rood kleurtje
De kop is ook flink aangepakt
gevlakt
nieuwe klepzittingen(hardere)
kleppen gepolijst
in- en uitlaat kanalen geflowed
kortere klepgeleiders(minder weerstand)
verbrandingskamers aangepast(betere zuigerdruk en betere werveling in de kamer)
pockets bij de inlaat kleppen voor een betere druk-vulling
1 mm schijfjes onder de klepveren voor een hoger maximaal toerental zonder last te krijgen van zwevende kleppen
klepsteelrubbers weg gelaten voor beetje smering van de kleppen
nieuwe klepspietjes
Tevens komt er een sterkere koppakking op. Nieuwe kop-bouten(oude zouden kunnen zijn gaan rekken).
ook de klepstoter worden vervangen door andere holle klepstoters.
de auto is naar verwachting in een maand of 6 klaar.
Motor ver klaar van het rally ding
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ziet er zeer goed uit, zo wil ik het blok wat hier in de kelder ligt ook wel gaan opknappen.
Lekker alles schoonmaken en op me gemakkie alles bekijken en vernieuwen etc.
Denk dat ik m'n ouders balkon hiervoor weer ga gebruiken, zullen ze leuk vinden: denken ze net van al die scooterblokken af te zijn, komen er complete motorblokken op het balkon :d
Mooi kleurtje dat rood btw!
Enneh als laatste: wat kost dat uitbalanceren van krukas en draaiende delen?
Lekker alles schoonmaken en op me gemakkie alles bekijken en vernieuwen etc.
Denk dat ik m'n ouders balkon hiervoor weer ga gebruiken, zullen ze leuk vinden: denken ze net van al die scooterblokken af te zijn, komen er complete motorblokken op het balkon :d
Mooi kleurtje dat rood btw!
Enneh als laatste: wat kost dat uitbalanceren van krukas en draaiende delen?
haha zullen je ouders blij mee zijn lekker werk alles naar boven dragen trouwensSteven(ventieldopje) schreef:Ziet er zeer goed uit, zo wil ik het blok wat hier in de kelder ligt ook wel gaan opknappen.
Lekker alles schoonmaken en op me gemakkie alles bekijken en vernieuwen etc.
Denk dat ik m'n ouders balkon hiervoor weer ga gebruiken, zullen ze leuk vinden: denken ze net van al die scooterblokken af te zijn, komen er complete motorblokken op het balkon :d
Mooi kleurtje dat rood btw!
Enneh als laatste: wat kost dat uitbalanceren van krukas en draaiende delen?

VET!
en niet stoppen met het maken van al die lekkere fototjes
en niet stoppen met het maken van al die lekkere fototjes

uitbalanceren was 400 gulden
vliegwiel verlichten was 100 gulden
en de krukas slijpen was 200 gulen.
het is inderdaad een GTT blokje.
Roode kleur is verkeersrood. Is speciale lak voor blokken, startmotoren enz enz.
Hoeveel vermogen het gaat leveren. Geen idee. Moeten we het maar eens op de bank zetten als het klaar is.
mzzl
vliegwiel verlichten was 100 gulden
en de krukas slijpen was 200 gulen.
het is inderdaad een GTT blokje.
Roode kleur is verkeersrood. Is speciale lak voor blokken, startmotoren enz enz.
Hoeveel vermogen het gaat leveren. Geen idee. Moeten we het maar eens op de bank zetten als het klaar is.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Heh ik begrijp iets niet. Een GTT blok. Maar je ziet de plek waar het olie filter hoort en dan staat het wiel waar de vsnaar overheen loopt aan de rechter kant.
Bij mijn GTT blokken zit dat wiel dan aan de linker kant.
En ik bedoel niet het vlieg wiel.
Of ben ik nou blind...?
Bij mijn GTT blokken zit dat wiel dan aan de linker kant.
En ik bedoel niet het vlieg wiel.
Of ben ik nou blind...?
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ow. Tering wat dom.....
Ach kan je me ook niet kwalijk nemen. Ik heb vandaag van af 7:30 tot 17:30 naar onwijs strak verpakte danserresjes moeten kijken. (waren 2 nieuwe tv reclames aan het opnemen)
Dus ben een beetje gaar/moe.
Ach kan je me ook niet kwalijk nemen. Ik heb vandaag van af 7:30 tot 17:30 naar onwijs strak verpakte danserresjes moeten kijken. (waren 2 nieuwe tv reclames aan het opnemen)
Dus ben een beetje gaar/moe.
Drive it like you stole it
hey hey
ff wat vragen van een motor-onervaren-freak
op foto nr 5 : wtf is dat grijs/zilveren ding? Dus met dat draaibare(?) stervormig geval erin ??
Ennu als je nou foto nr 6 neemt komt er dan nog een stuk onderblok bij of gelijk de carterpan>???
Hey deze foto's leer je wel meer van dan verhalen
ff wat vragen van een motor-onervaren-freak

op foto nr 5 : wtf is dat grijs/zilveren ding? Dus met dat draaibare(?) stervormig geval erin ??
Ennu als je nou foto nr 6 neemt komt er dan nog een stuk onderblok bij of gelijk de carterpan>???
Hey deze foto's leer je wel meer van dan verhalen

Dat is de oliepomp. En daar komt gelijk de carterpan onder.ed_pret schreef:hey hey
ff wat vragen van een motor-onervaren-freak
op foto nr 5 : wtf is dat grijs/zilveren ding? Dus met dat draaibare(?) stervormig geval erin ??
Ennu als je nou foto nr 6 neemt komt er dan nog een stuk onderblok bij of gelijk de carterpan>???
Hey deze foto's leer je wel meer van dan verhalen
S

Ziet er stak uit. Heb je daar de orginele nokkenstok in zitten of een andere?
Oja weet je al hoe je het gaat doen met die zuigerkoeling. Een apparte (electrische) oliepomp? of ga je dat nog uit dokteren?
[img]http://members.home.nl/mclain/Image24.jpg[/img]
En wat is er nu precies aan die kop ander t.o.v. de orginele? Bij de inlaatklep is hij iets uit gefreest, maar wat is er met die vernouwde kant gebeurt? Is die groter of schuiner gefreest?
S
nder
[img]http://members.home.nl/mclain/Image24.jpg[/img]
En wat is er nu precies aan die kop ander t.o.v. de orginele? Bij de inlaatklep is hij iets uit gefreest, maar wat is er met die vernouwde kant gebeurt? Is die groter of schuiner gefreest?
S

Daar is een vlak weg gehaald. Normaal is dat helemaal vlak. Dit is iets wat Achterbergen ooit heeft uitgedokterd. Geeft een betere zuigerdruk en een iets betere verbranding. Zoals achterbergen heeft beweerd.Sander schreef:Oja weet je al hoe je het gaat doen met die zuigerkoeling. Een apparte (electrische) oliepomp? of ga je dat nog uit dokteren?
[img]http://members.home.nl/mclain/Image24.jpg[/img]
En wat is er nu precies aan die kop ander t.o.v. de orginele? Bij de inlaatklep is hij iets uit gefreest, maar wat is er met die vernouwde kant gebeurt? Is die groter of schuiner gefreest?
Snder
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Achterberg heet de man, niet achterbergenis iets wat Achterbergen ooit heeft uitgedokterd
there is no spoon.
Die nieuwe zuigers en bussen gemonteerd, zijn dat orginele of andere? En heb je de orginele nokkenstok gebruikt?
S
nder
S

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Wow Michel, ziet er profi uit! Ik mis iets op de foto`s, de bussen break-cleaner

