Motor ver klaar van het rally ding

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

hey people. Vandaag eens goed geklust en het resultaat mag er wezen:

[img]http://members.home.nl/mclain/Image24.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image3.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image10.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image7.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image17.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Image15.jpg[/img]

meer fotos staan hier : klikklik

Heb maar 1 foto van de kop
[img]http://212.120.120.12/cillkop.jpg[/img]

De kop zit er nog niet op, daar worden nog wat aanpassingen aan gemaakt.

Dit is aan het blok gedaan:

vliegwiel 1,2 Kg verlicht 6,4 kg --> 5.2 kg
hoofdlager 0.25 mm geslepen
krukas met alle draaiende delen uitgebalanceerd
nieuwe zuigers en bussen gemonteerd
nieuwe distributie(ketting, spanner en tandwielen)
nieuwe sterkere lagers
Nieuwe Oliepomp
cartepan met oliebuffer voor de rally(niet op de foto)
Mooi rood kleurtje

De kop is ook flink aangepakt
gevlakt
nieuwe klepzittingen(hardere)
kleppen gepolijst
in- en uitlaat kanalen geflowed
kortere klepgeleiders(minder weerstand)
verbrandingskamers aangepast(betere zuigerdruk en betere werveling in de kamer)
pockets bij de inlaat kleppen voor een betere druk-vulling
1 mm schijfjes onder de klepveren voor een hoger maximaal toerental zonder last te krijgen van zwevende kleppen
klepsteelrubbers weg gelaten voor beetje smering van de kleppen
nieuwe klepspietjes

Tevens komt er een sterkere koppakking op. Nieuwe kop-bouten(oude zouden kunnen zijn gaan rekken).
ook de klepstoter worden vervangen door andere holle klepstoters.

de auto is naar verwachting in een maand of 6 klaar.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

wat een werk geweldig die fotos. ik kan het niet en heb respect voor de mensen die het doe hopelijk houd je ons op de hoogte
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

ja top mooie foto's,zo leer jes wat.
ziet er puik uit,ga zo door :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ik zag het op GoT. stoer hoor
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

nog ff een vraagje wat voor blok is het en voor welke auto wordt ie?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ziet er zeer goed uit, zo wil ik het blok wat hier in de kelder ligt ook wel gaan opknappen.

Lekker alles schoonmaken en op me gemakkie alles bekijken en vernieuwen etc.

Denk dat ik m'n ouders balkon hiervoor weer ga gebruiken, zullen ze leuk vinden: denken ze net van al die scooterblokken af te zijn, komen er complete motorblokken op het balkon :d

Mooi kleurtje dat rood btw!

Enneh als laatste: wat kost dat uitbalanceren van krukas en draaiende delen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

martin rs schreef:nog ff een vraagje wat voor blok is het en voor welke auto wordt ie?
GT Turbo offcourse!
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Goed bezig Michel.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

Steven(ventieldopje) schreef:Ziet er zeer goed uit, zo wil ik het blok wat hier in de kelder ligt ook wel gaan opknappen.

Lekker alles schoonmaken en op me gemakkie alles bekijken en vernieuwen etc.

Denk dat ik m'n ouders balkon hiervoor weer ga gebruiken, zullen ze leuk vinden: denken ze net van al die scooterblokken af te zijn, komen er complete motorblokken op het balkon :d

Mooi kleurtje dat rood btw!

Enneh als laatste: wat kost dat uitbalanceren van krukas en draaiende delen?
haha zullen je ouders blij mee zijn lekker werk alles naar boven dragen trouwens :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

VET!
en niet stoppen met het maken van al die lekkere fototjes >-)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

uitbalanceren was 400 gulden
vliegwiel verlichten was 100 gulden
en de krukas slijpen was 200 gulen.

het is inderdaad een GTT blokje.
Roode kleur is verkeersrood. Is speciale lak voor blokken, startmotoren enz enz.

Hoeveel vermogen het gaat leveren. Geen idee. Moeten we het maar eens op de bank zetten als het klaar is.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

michel kom jij zometeen ook nog?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

:D:D:D:D:D, zeg maar.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Michel hoe zit het nou met die blauwe 5? Gebeurd daar nog wat mee? Want daar had je vorig jaar ook de grootste plannen mee.
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Heh ik begrijp iets niet. Een GTT blok. Maar je ziet de plek waar het olie filter hoort en dan staat het wiel waar de vsnaar overheen loopt aan de rechter kant.

Bij mijn GTT blokken zit dat wiel dan aan de linker kant.

En ik bedoel niet het vlieg wiel.

Of ben ik nou blind...?
Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je bent blind :p

Blok ligt op z'n kop...
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Draai je monitor ff om. :lol: :lol: :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ow. Tering wat dom.....

Ach kan je me ook niet kwalijk nemen. Ik heb vandaag van af 7:30 tot 17:30 naar onwijs strak verpakte danserresjes moeten kijken. (waren 2 nieuwe tv reclames aan het opnemen)
Dus ben een beetje gaar/moe.
Drive it like you stole it
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

hey hey

ff wat vragen van een motor-onervaren-freak :)

op foto nr 5 : wtf is dat grijs/zilveren ding? Dus met dat draaibare(?) stervormig geval erin ??

Ennu als je nou foto nr 6 neemt komt er dan nog een stuk onderblok bij of gelijk de carterpan>???

Hey deze foto's leer je wel meer van dan verhalen :D
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

ed_pret schreef:hey hey

ff wat vragen van een motor-onervaren-freak :)

op foto nr 5 : wtf is dat grijs/zilveren ding? Dus met dat draaibare(?) stervormig geval erin ??

Ennu als je nou foto nr 6 neemt komt er dan nog een stuk onderblok bij of gelijk de carterpan>???

Hey deze foto's leer je wel meer van dan verhalen :D
Dat is de oliepomp. En daar komt gelijk de carterpan onder.

S :D nder

Ziet er stak uit. Heb je daar de orginele nokkenstok in zitten of een andere?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Oja weet je al hoe je het gaat doen met die zuigerkoeling. Een apparte (electrische) oliepomp? of ga je dat nog uit dokteren?

[img]http://members.home.nl/mclain/Image24.jpg[/img]

En wat is er nu precies aan die kop ander t.o.v. de orginele? Bij de inlaatklep is hij iets uit gefreest, maar wat is er met die vernouwde kant gebeurt? Is die groter of schuiner gefreest?

S :) nder
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Sander schreef:Oja weet je al hoe je het gaat doen met die zuigerkoeling. Een apparte (electrische) oliepomp? of ga je dat nog uit dokteren?

[img]http://members.home.nl/mclain/Image24.jpg[/img]

En wat is er nu precies aan die kop ander t.o.v. de orginele? Bij de inlaatklep is hij iets uit gefreest, maar wat is er met die vernouwde kant gebeurt? Is die groter of schuiner gefreest?

S :) nder
Daar is een vlak weg gehaald. Normaal is dat helemaal vlak. Dit is iets wat Achterbergen ooit heeft uitgedokterd. Geeft een betere zuigerdruk en een iets betere verbranding. Zoals achterbergen heeft beweerd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

is iets wat Achterbergen ooit heeft uitgedokterd
Achterberg heet de man, niet achterbergen
there is no spoon.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

aha, wat techniek betreft moet ik (helaas) nog een hoop leren, maar ben er nu dus ook achter dat een GTT een distributie ketting heeft. Is beter als een riem :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Die nieuwe zuigers en bussen gemonteerd, zijn dat orginele of andere? En heb je de orginele nokkenstok gebruikt?

S :lol: nder
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Wow Michel, ziet er profi uit! Ik mis iets op de foto`s, de bussen break-cleaner :wink: :lol:
Plaats reactie